-
11. Data: 2021-01-05 01:53:15
Temat: Re: Jakie to złacze ?
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Tue, 5 Jan 2021 01:30:04 +0100, Jacek R. napisał(a):
> W dniu 05.01.2021 o 00:38, Michal Jankowski pisze:
>> W dniu 05.01.2021 o 00:00, J.F. pisze:
>>>>> A jest tego od groma ....
>>>>> https://www.banggood.com/BlitzWolf-BW-JS1-Portable-C
ar-Jump-Starter-12000mAh-800A-Emergency-Battery-Boos
ter-Power-Bank-Waterproof-with-LED-Flashlight-QC3_0-
USB-Charging-Port-p-1595676.html?cur_warehouse=CZ&rm
mds=search
>>>>>
>>>> Tam jest jedno ogniwo 3,7V 12Ah?
>>>
>>> Raczej 3 lub 4 ogniwa, o sumarycznej pojemnosci 12Ah, polaczone
>>> szeregowo.
>>>
>>> Czyli jakies 3Ah baterii.
>>
>> E-e. 4 ogniwa 3Ah połączone szeregowo mają pojemność 3Ah.
>>
> Nie według marketingowców. Od zawsze podawana jest pojemność
> powerbanków dla pojedynczych ogniw 3,7V jeśli dobrze pamiętam.
> Taki chwyt marketingowy. Nie podają Wh a mAh.
Co ma pewien sens w powerbanku z wyjsciem USB.
Choc czy nie powinni podawac prądu/ładunku przy 5V ?
> Widzę że te kable do auta mają jakąś elektronikę, pewnie step-upa
> do ładowania akumulatora 2-10A.
Diody.
https://youtu.be/Tkj0lwerKkM?t=130
> Power bank nie służy do odpalenia
> (nie daje całego prądu na rozrusznik - 100-200A) tylko
> podładowuje akumulator znacznie mniejszym prądem aby w nim
> zmagazynować trochę energii na start.
Filmu nie ogladales.
> Czyli zapraszam z powerbankiem do 2 litrowego starego
> diesla, którego trzeba pokręcić ładne parę sekund:)
https://www.youtube.com/watch?v=rFxa0ZOBSTw
J.
-
12. Data: 2021-01-05 17:16:39
Temat: Re: Jakie to złacze ?
Od: Waldek <m...@a...nie.dam>
W dniu 2021-01-05 o 01:53, J.F. pisze:
>
>> Power bank nie służy do odpalenia
>> (nie daje całego prądu na rozrusznik - 100-200A) tylko
>> podładowuje akumulator znacznie mniejszym prądem aby w nim
>> zmagazynować trochę energii na start.
>
> Filmu nie ogladales.
>
>> Czyli zapraszam z powerbankiem do 2 litrowego starego
>> diesla, którego trzeba pokręcić ładne parę sekund:)
>
> https://www.youtube.com/watch?v=rFxa0ZOBSTw
>
Na tym filmiku to siakiś dość badziewny sprzęt testują.
Ten nabyty jest ciut bardziej solidny i "firmowy", a firma
z której mam już i inne sprzęty raczej zbyt mocno nie nagina rzeczywistości.
Specyfikacja mówi o rozruchu 4,5L benzyny lub 3l diesla
Na testowych filmikach podłaczają PB bezpośrednio do kabli bez aku
- normalnie powinien być dopięty równolegle do aku na czas rozruchu
W moim modelu na kablu+ wisi elektronika zabezpieczajaca
przed odwrotnym podłaczeniem lub zwarciem
Po prawidłowym podłaczeniu do aku sygalizuje LED ze mozna odpalać
A gdyby aku całkiem zdechł - jest przycisk force power
i wówczas przez 30sek pakiet jest podłaczony bez kontroli baterii auta
- po 30 sek układ się blokuje aby pewnie nie zjarać LiPo termicznie
Nie testowałem jeszcze w swoim aucie bo baterie mam dobrą
ale jestem jakoś spokojny że w razie potrzeby da radę ;)
Póki co chce wykorzystać jako podtrzymanie elektroniki w aucie
na czas ładowania aku poza autem.
Ustawianie wszystkiego ponownie wraz z parowaniem telefonów jest ciut
upierdliwe ....
Pozdro
-
13. Data: 2021-01-05 23:46:27
Temat: Re: Jakie to złacze ?
Od: "Jacek R." <j...@w...pl>
W dniu 05.01.2021 o 17:16, Waldek pisze:
> W dniu 2021-01-05 o 01:53, J.F. pisze:
>>
>>> Power bank nie służy do odpalenia
>>> (nie daje całego prądu na rozrusznik - 100-200A) tylko
>>> podładowuje akumulator znacznie mniejszym prądem aby w nim
>>> zmagazynować trochę energii na start.
>>
>> Filmu nie ogladales.
>>
>>> Czyli zapraszam z powerbankiem do 2 litrowego starego
>>> diesla, którego trzeba pokręcić ładne parę sekund:)
>>
>> https://www.youtube.com/watch?v=rFxa0ZOBSTw
>>
>
> Na tym filmiku to siakiś dość badziewny sprzęt testują.
> Ten nabyty jest ciut bardziej solidny i "firmowy", a firma
> z której mam już i inne sprzęty raczej zbyt mocno nie nagina
> rzeczywistości.
>
> Specyfikacja mówi o rozruchu 4,5L benzyny lub 3l diesla
> Na testowych filmikach podłaczają PB bezpośrednio do kabli bez aku
> - normalnie powinien być dopięty równolegle do aku na czas rozruchu
>
> W moim modelu na kablu+ wisi elektronika zabezpieczajaca
> przed odwrotnym podłaczeniem lub zwarciem
> Po prawidłowym podłaczeniu do aku sygalizuje LED ze mozna odpalać
> A gdyby aku całkiem zdechł - jest przycisk force power
> i wówczas przez 30sek pakiet jest podłaczony bez kontroli baterii auta
> - po 30 sek układ się blokuje aby pewnie nie zjarać LiPo termicznie
>
> Nie testowałem jeszcze w swoim aucie bo baterie mam dobrą
> ale jestem jakoś spokojny że w razie potrzeby da radę ;)
> Póki co chce wykorzystać jako podtrzymanie elektroniki w aucie
> na czas ładowania aku poza autem.
> Ustawianie wszystkiego ponownie wraz z parowaniem telefonów jest ciut
> upierdliwe ....
>
To by znaczyło że pakiet jest 3 lub 4S a nie 1S.
Jeśli tak to nadal nie wieżę w odpalenie z powerbanka zimą diesla
z padniętym na amen akumulatorem lub bez niego.
Do zakręcenia gdy wszystko jest ok i załapie silnik "na kopa"
potrzeba ok 1 sekundy 250A czyli 250A*1/3600*1h =0,07Ah
Ale to nie ładunek jest ograniczeniem ale wydajność prądowa
w dłuższym czasie ogniw i okablowania.
Podejrzewam że po 10 sekundach wszystko może się zapalić.
Gdy podepniemy się pod rozładowany akumulator i jego chwilę
podładujemy szanse są dużo większe ze względu na zgromadzony
ładunek w akumulatorze.
Do samego podtrzymania gdy komputer jest uśpiony i radio
i wszystko pobiera <50mA jak najbardziej da radę taki powerbank.
--
pzdr, j.r.
-
14. Data: 2021-01-06 17:46:26
Temat: Re: Jakie to złacze ?
Od: Waldek <m...@a...nie.dam>
W dniu 2021-01-05 o 23:46, Jacek R. pisze:
>> Nie testowałem jeszcze w swoim aucie bo baterie mam dobrą
>> ale jestem jakoś spokojny że w razie potrzeby da radę ;)
>> Póki co chce wykorzystać jako podtrzymanie elektroniki w aucie
>> na czas ładowania aku poza autem.
>> Ustawianie wszystkiego ponownie wraz z parowaniem telefonów jest ciut
>> upierdliwe ....
>>
> To by znaczyło że pakiet jest 3 lub 4S a nie 1S.
> Jeśli tak to nadal nie wieżę w odpalenie z powerbanka zimą diesla
> z padniętym na amen akumulatorem lub bez niego.
>
> Do zakręcenia gdy wszystko jest ok i załapie silnik "na kopa"
> potrzeba ok 1 sekundy 250A czyli 250A*1/3600*1h =0,07Ah
> Ale to nie ładunek jest ograniczeniem ale wydajność prądowa
> w dłuższym czasie ogniw i okablowania.
>
> Podejrzewam że po 10 sekundach wszystko może się zapalić.
Producent po 10 sek. bezowocnego "kręcenia"
zaleca zrobić dłuższą przerwe - zapewne ze względów termicznych
Niestety, nie rozwieje Twoich wątpliwości bo nie mam klekota (diesla)
no i póki co nie ma zimy, poza kalendarzową ;)
Ale możesz pogmerać na tubie - jest trochę testów
- osobiście oglądałem kiedyś jak gostek z podobnych PB
zasilał łuparkę do kłód drewna testując ile różne modele wytrzymają :)
Pozdro