  • 31. Data: 2010-09-12 16:18:12
    Temat: Re: Jakie tanie auto z niskim zużyciem paliwa?
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Artur Frydel

    > Dlaczego nie tico?

    Może chce mieć jeszcze syna w całości po ew. stłuczce?

    --
    ignorance is bliss

  • 32. Data: 2010-09-12 16:32:54
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    Użytkownik "Filip KK" <n...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Nie interesuje mnie jego kieszeń.
    > Tylko fakt, że chce auto za 1 zł, które spala 1 litr paliwa i jeździ do
    > końca świata.
    > Jego sprawa, jeśli chce syna wsadzić w puszkę po konserwie.

    Wiesz, czasami to takie pier.... głupoty, ze aż czytać się nie chce.
    Stan auta nie zalezy od tego ile wydasz pieniędzy na jego zakup, lecz od
    tego ile pieniędzy wydawał poprzedni właściciel, aby auto było sprawne i
    bezpieczne oraz ile samemu się wydaje na to auto, aby je utrzymać w dobrym
    stanie.
    Mam znajomego, który kupił auto za 1000zł , które ma już prawie ćwierć
    wieku, ale jego stan techniczny mechaniki jak i blach jest lepszy niż na
    niektórych autach, które już widziałem, po 5-6 latach eksploatacji. Nie ma
    ani jednej dziurki w blachach, a najmniejsze ogniska korozji po otarciach i
    odpryskach lakieru pozaprawiane na bierząco. Może nie jest super ładnie, bo
    widać każde miejsce, gdzie robione były zaprawki, ale nic nie wyłazi i nie
    widać żadnej rdzy. Podłoga i progi pięknie zakonserwowane.
    Zawieszenie, hamulce, sprzęgło, skrzynia biegów i silnik w stanie idealnym,
    a tapicerka to aż się wierzyć nie chce, że to auto ma już tyle lat. Auto
    "pali na dotyk" i jeździ aż miło tanio na LPG. Sam chętnie kupiłbym od niego
    to auto nawet za 3-4 krotnie większą wartość, choć jako rocznik nie jest
    więcej wart jak 1000zł , bo czasami potrzebuję auta zastępczego, ale póki co
    znajomy nim jeździ i nie zamierza sprzedawać.
    Jak widać poprzedni własciciel dbał o auto.
    Fakt, że takich okazji jest mało, ale bywają.

    Twierdzisz, że nie interesuje Cię jego kieszeń, ale dlaczego interesują Cię
    jego chęci ?
    Za 3000zł można kupić jeszcze w miarę przyzwoite auto, które po dołożeniu
    kolejnego tysiaka czy dwóch będzie w pełni bezpieczne i przez najbkiższe 2,
    3, 4 lata bezawaryjne.
    Niestety trzeba sobie uświadomić, ze kupując używane auto trzeba do niego
    coś dołożyć. Im więcej dołożymy zaraz po zakupie tym pewniejsze będzie, że
    auto nam się nie popsuje.

  • 33. Data: 2010-09-12 16:34:02
    Od: Grzegorz <b...@t...pl>

    Hello to !:

    > Może chce mieć jeszcze syna w całości po ew. stłuczce?

    Matizilot ma podobną wytrzymałość blach. Cienkuś jest już ponoć nieco
    lepszy .....

    W sumie to warto kupić coś nieco większego, na początek dla
    niedoświadczonego kierowcy to znacznie bezpieczniejsze. I najlepiej
    łatwo naprawialne w polskich warunkach.

    Zużycie paliwa, to tylko część kosztów ..... ale mało kto na to patrzy.

    pzdrw.
    --
    Grzegorz

  • 34. Data: 2010-09-12 16:35:14
    Od: Grzegorz <b...@t...pl>

    Hello Marcin Jan !:

    > generalnie auto za 3 kafle to może być nie zła mina. Ja na taką się
    > wpakowałem wydając ciut więcej. Jak koledzy radzili w pierwszych postach
    > może jednak poldolot od pierwszego właściciela. Generalnie to trzeba
    > szukać naprawdę extra okazji aby nie władować się w koszta. Znajomych
    > popytać, po rozglądać się na osiedlu.

    Masz dużo racji - i jak tak myślę. Poldolota przynajmniej każdy naprawi,
    oby nie rowero-poldolota ....

    pzdrw.
    --
    Grzegorz

  • 35. Data: 2010-09-12 16:47:17
    Od: "pavellz" <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jacek" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
    > za 3 tyś na allegro masz wybór poldków z gazem, 10-12 latków, czesto od
    > pierwszych właścicieli.
    > na zdjeciach korozji nie widać, wiec pewnie mają lepsze blachy niż moja
    > vectra :(
    > Atu plus wyglądają całkiem ładnie, i napewno zmieszczą sie tam jeszcze
    > wygodnie 2 studenki bez zbednego przytulania.
    > A ładnie zachowany poldek to prawie jak youngtimer
    >
    > Jacek

    Kolega pisał coś o istotnym kryterium spalania... :)

    Pzdr
    Paweł

  • 36. Data: 2010-09-12 17:01:45
    Od: r...@k...pl

    Dnia Sun, 12 Sep 2010 13:24:42 +0200, Artur Frydel napisał(a):

    > Dlaczego nie tico?

    Chłopak jest wysoki. Podobno w Matizie jest sporo miejsca dla kierowcy a w
    Tico już nie za bardzo.

    --
    Z pozdrowieniami
    RonnyPL - r...@k...pl

  • 37. Data: 2010-09-12 17:06:02
    Od: r...@k...pl

    Dnia Sun, 12 Sep 2010 16:34:02 +0200, Grzegorz napisał(a):

> [...]
    > łatwo naprawialne w polskich warunkach.
    >
    > Zużycie paliwa, to tylko część kosztów ..... ale mało kto na to patrzy.

    Ale kupując używane trzeba też brać uwagę na cenę części, co nie?
    Nie jestem "samochodziarzem" ale gdzieś poczytałem, że amortyzatory do
    niektórych aut kosztują ponad 1000 a wymiana wtrysków paliwa do Toyoty
    nawet 10 tys. To co prawda diesel, którego nie szukam ale chodzi mi o cenę
    takich rzeczy.

    --
    Z pozdrowieniami
    RonnyPL - r...@k...pl

  • 38. Data: 2010-09-12 17:07:48
    Od: r...@k...pl

    Dnia Sun, 12 Sep 2010 12:55:43 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):

    > niskie zuzycie to według ciebie...?

    Miałem poldka kiedyś i wiem ile potrafił palić. Jak spali dychę gazu na 100
    to już by było dobrze. Tak mi się wydaje.

    --
    Z pozdrowieniami
    RonnyPL - r...@k...pl

  • 39. Data: 2010-09-12 17:43:40
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Grzegorz

    > Matizilot ma podobną wytrzymałość blach. Cienkuś jest już ponoć nieco
    > lepszy .....

    Bzdura, Matiz jest dużo bezpieczniejszy od Seja, nie mówiąc o Cienkim. A
    Tico to w ogóle inna liga, przecież to auto konstrukcyjnie bazuje bodaj
    na prehistorycznym Suzuki Maruti czy jak to się tam zwało. Według
    informacji prasowych nie ma nawet łamanej kolumny kierownicy.

    > W sumie to warto kupić coś nieco większego, na początek dla
    > niedoświadczonego kierowcy to znacznie bezpieczniejsze. I najlepiej
    > łatwo naprawialne w polskich warunkach.

    To prawda. ;)

    --
    ignorance is bliss

  • 40. Data: 2010-09-12 17:47:37
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Jacek

    > Atu plus wyglądają całkiem ładnie, i napewno zmieszczą sie tam jeszcze
    > wygodnie 2 studenki bez zbednego przytulania. A ładnie zachowany poldek
    > to prawie jak youngtimer

    Atu się dużo gorzej prowadzą od Caro ze względu na inną konstrukcję
    tylnego zawieszenia. No i są mniej praktyczne. Zdecydowanie lepiej kupić
    Caro.

    --
    ignorance is bliss