  • 1. Data: 2011-12-02 13:45:21
    Temat: Jakie ciśnienie powinno być w oponach?
    Od: PesTYcyD <p...@w...pl>

    Czołem jakie powinienem mieć odpowiednie ciśnienie w oponach:
    LT 256/70 R16 117/114 S
    Nissan Navara

  • 2. Data: 2011-12-02 14:19:22
    Temat: Re: Jakie ciśnienie powinno być w oponach?
    Od: Robson <r...@...pl>

    W dniu 2011-12-02 13:45, PesTYcyD pisze:
    > Czołem jakie powinienem mieć odpowiednie ciśnienie w oponach:
    > LT 256/70 R16 117/114 S
    > Nissan Navara

    Instrukcja obsługi milczy o tym, czy masz niestandardowe opony? Ja w
    dodge'u 215/65R16 mam 35 PSI.

  • 3. Data: 2011-12-02 15:26:55
    Od: "Ukaniu" <l...@g...pl>

    Użytkownik "Robson" <r...@...pl> napisał w wiadomości
    > Instrukcja obsługi milczy o tym, czy masz niestandardowe opony? Ja w
    > dodge'u 215/65R16 mam 35 PSI.

    Poproszę 1 centar sera i tak z pół ćwierci łokcia pasztetowej oraz kwartę
    grochu :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz

  • 4. Data: 2011-12-02 15:28:32
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Ukaniu,

    > Poproszę 1 centar sera i tak z pół ćwierci łokcia pasztetowej oraz kwartę
    > grochu :-)

    NTG! Ja poprosze 12 galonów paliwa.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 5. Data: 2011-12-02 16:28:03
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "RoMan Mandziejewicz" <r...@p...pl> wrote in message

    > NTG! Ja poprosze 12 galonów paliwa.

    Różne jednostki pomiarowe warto znać... a jak nie to wygóglać.
    35 psi to jest jakieś 2,4 atmosfer, bardziej popularne ciśnienie dla
    np. osobówek to 32 psi, czyli 2,2 atmosfer. A galon amerykański
    to 3,8 litra, czyli 12 galonów to jakieś 45 litrów paliwa, no chyba że
    to nie USA tylko Wielka Brytania, wtedy galon jest ciut większy
    (4,5 litra) i 12 brytyjskich galonów to wychodzi jakieś 54,5 litra :-)

  • 6. Data: 2011-12-02 16:44:14
    Od: Grejon <g...@g...com>

    > NTG! Ja poprosze 12 galonów paliwa.

    A twój Lanos to jakie ma zużycie w mpg?

    --
    Grzegorz Jońca GG: 7366919 JID:g...@j...wp.pl
    Green Trafic 140 dCi

  • 7. Data: 2011-12-02 16:53:41
    Od: "kogutek" <s...@g...pl>

    PesTYcyD <p...@w...pl> napisał(a):

    > Czołem jakie powinienem mieć odpowiednie ciśnienie w oponach:
    > LT 256/70 R16 117/114 S
    > Nissan Navara
    Powinno być odpowiednie do obciążenia. Producent podaje jakieś uniwersalne.
    Jak zapakujesz na tylne siedzenie dwóch grubasów i do bagażnika worek kartofli
    to nominalne jest za niskie. Jak jeździsz sam to we wszystkich kołach ma być
    niższe niż nominalne. Opona ma przylegać do podłoża określoną powierzchnią. I
    ta powierzchnia zależy od ciśnienia. Dobrze to widać jak ktoś jedzie z
    przyczepką. Napompuje sobie niby dobrze a jak przyczepka pusta to podskakuje,
    załaduje cegłami i opony się wywijają na felgi. Czyli do pustej 0,5 atmosfery
    by było dobrze a do załadowanej cegłami 3,5.

  • 8. Data: 2011-12-02 16:57:50
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Grejon,

    > A twój Lanos to jakie ma zużycie w mpg?

    Zależy - przy kapeluszniczej jeździe za granicą jakieś 30mpg, na
    Polskiej autostradzie nawet poniżej 14mpg w porywach.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 9. Data: 2011-12-02 17:26:30
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2011-12-02, PesTYcyD <p...@w...pl> wrote:
    > Czołem jakie powinienem mieć odpowiednie ciśnienie w oponach:
    > LT 256/70 R16 117/114 S
    > Nissan Navara

    Powinieneś mieć zgodne z instrukcją i obciążeniem.

    Krzysiek Kiełczewski

  • 10. Data: 2011-12-02 21:55:46
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "kogutek" <s...@g...pl> wrote in message
> [...]
    > atmosfery
    > by było dobrze a do załadowanej cegłami 3,5.

    Czyli jak jedziesz na wycieczce po drodze zbierając kolegów to startujesz
    z domu bez ciśnienia w oponach i potem po drodze po zebraniu kazdego
    pasażera dopompowujesz koła? :-) Po obiedzie pasażerowie ciężsi więc
    też dopompowujesz? A jak już będą po wizycie w ubikacji spuszczasz
    powietrze z kół? Do jakiej przesady należy temat doprowadzać?