    From: "Robbo" <n...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Jaki transoptor min. prąd wyjściowy 200mA, napięcie 60V
    Date: Thu, 13 Feb 2014 18:55:38 +0100

    Witam,

    W moim układzie 6 wyjść mikrokontrolera ATmega ma sterować urządzeniami
    zewnętrznymi. Przyszły użytkownik może chcieć podłączyć pod te wyjścia na
    przykład jakieś przekaźniki. Wyjścia zostały odseparowane galwanicznie za
    pomocą transoptorów. Na wyjściach transoptorów zostały podłączone
    tranzystory. Jest jeszcze dioda Zenera i kilka oporników. Z powodu
    ograniczonego miejsca na PCB, chciałem pozbyć się wspomnianych tranzystorów,
    a zastosować tylko transoptory o większym prądzie obciążenia. Założyłem
    napięcie obciążenia 60V i prąd min. 200mA. Wymagana obudowa to DIP4, montaż
    przewlekany (THT). Znalazłem transoptor Omron G3VM-61A1, który ma I_O =
    500mA, napięcie 60V, I_F = 7,5mA, DIP4, THT.
    Chciałem zapytać, czy może ktoś poleci jakiś inny (tańszy/o lepszych
    parametrach) transoptor spełniający moje założenia?

    Pozdrawiam,
    Robbo