  • 21. Data: 2012-05-22 16:31:16
    Temat: Re: Jaki to klucz?
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Tuesday, 22 May 2012 14:06:19 UTC+1, Robert Wańkowski wrote:
    > Poszedłem do ślusarza za rogiem. :-)
    > Zrobił mi na poczekaniu za 15 zł.
    > http://img444.imageshack.us/img444/4886/p1011409.jpg
    >
    > Odkręciłem, ale bardzo ciężko kręciło się do samego końca.
    > Nie wiem czy te nakrętki są jednorazowe? Jak tam jest zrealizowana
    > samohamowność?
    > Inny skok? Ciasny gwint? Kleju nie było.
    > http://img715.imageshack.us/img715/6039/p1011412.jpg

    To jest drobnozwojny gwint, w zasadzie nie potrzebuje samohamowności (liczenie na
    samohamowność w urządzeniach z definicji drgających to zwykła naiwność)- tam w wałku
    powinien być wyfrezowany rowek (jak pod wpust, tylko płytszy), w tym rowku powinien
    siedzieć wewnętrzny ząb podkładki, a jeden z zewnętrznych powinien być zagięty w
    jedno z czterech nacięć które galanto zmasakrowałeś. Skoro nie było podkładki
    łożyskowej pod nakrętką, to zgaduję że wcześniej ktoś przy tym urządzeniu majstrował,
    rozebrał to i zgubił podkładkę. Obawiając się samoczynnego odkręcenia nakrętki,
    poradził sobie metodą mesela i młotka. Nakrętka nie spadła, tyle że jak widać
    eleganckie rozwiązanie to raczej nie było :-)
    Konrad
    PS na pierwszym zdjęciu rowka nie widać, być może z założenia urządzenie było
    niefachowe. A może rowek jest po drugiej stronie wałka, z tego kąta niewidoczny.

  • 22. Data: 2012-05-22 22:22:26
    Od: "wowa" <w...@g...pl>

    Użytkownik "Robert Wańkowski" <r...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Odkręciłem, ale bardzo ciężko kręciło się do samego końca.

    Pewnie zaklepałeś gwint przy pierwszych próbach. Była gorąca po odkręceniu?
    :)
    Wojtek

    --
    Taaa... Oczywiście, są lekarze, którzy
    poświęcają cały swój czas i wiedzę

  • 23. Data: 2012-05-22 22:42:42
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Użytkownik "Konrad Anikiel"
    PS na pierwszym zdjęciu rowka nie widać

    Nie ma rowka. Tylko gwint. Ta nakrętka ma od góry zaprasowaną blaszkę, która
    wchodziła w światło otworu. I widać było wewnątrz nakrętki w poprzek zwojów
    ostre zadrapanie.

    Dziękuję wszystkim za pomoc.

    Robert