  • 51. Data: 2012-03-13 15:22:19
    Temat: Re: Jaki telefon
    Od: Skrypëk <škrypëk@pűbliçenëmy.pl>

    cpt. Nemo <c...@a...pl> wrote:
    > Użytkownik "Skrypëk" <škrypëk@pűbliçenëmy.pl> napisał w wiadomości
    .com...

    > A wyswietlanie filmow z wielu stron inetowych?

    Z jutuba działa. Inne może w końcu też się nauczą.

    > A logowanie i peracje na kontach wielu bankow?

    U mnie działa.
    Co to za durne banki robią serwisy transkacyjne w dziurawym i nietabilnym
    flashu?

    > Niestety, dopoki flesz nie wyleci definitywnie z internetu dopoty wole
    > go miec w telefonie niz nie miec.

    Prędzej wyleci, jak się z niego przestanie korzystac i flashodawcom obroty
    spadną.

    > Acha :) Wyglada ze raczej truskawki slodzikiem, takim sterylnym.
    > Na twarzy na ulicy tez nosisz maseczke? Bo to takie wulgarne
    > wystawiac oblicze na choroby i zagrozenia tego swiata :)

    Jak chcesz się silić na analogię, to bliższe byłoby wtykanie interesu bez
    gumy w otwory obcych osób.

    W cudze komputery to strach pendrajwa wkładać, a co dopiero cały dysk z
    wszystkim swoimi danymi.

  • 52. Data: 2012-03-13 21:51:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 13 Mar 2012 11:46:50 +0100, cpt. Nemo napisał(a):
> [...]

    Czy madrze to sie okaze po wynikach finansowych, czy odpuscila ? Raczej jej
    odpuszczono.

    Troche szkoda, bo np na www.naprzerwie.pl sporo gierek zawiera, niektore
    fajne.

    > A wyswietlanie filmow z wielu stron inetowych?

    nie bedzie flasha, to beda w ogolnie przyjetych formatach (Silverlight :-(
    ). Zreszta akurat ten odtwarzacz mozna w system wrzucic.

    > A logowanie i peracje na kontach wielu bankow ?

    Z ktorys potrzebuje flasha do szczescia ?
    Skryptami to zalatwiaja, a flash tylko reklamy wyswietla.

    > Niestety, dopoki flesz nie wyleci definitywnie z internetu dopoty wole
    > go miec w telefonie niz nie miec.

    Ale im wiecej bedzie go na wszelki wypadek mialo, tym wolniej wyleci :-)

    J.

  • 53. Data: 2012-03-14 00:39:52
    Od: "cpt. Nemo" <c...@a...pl>

    Użytkownik "Skrypëk" <ąkrypëk@pűbliçenëmy.pl> napisał w wiadomości
    .com...

    > W cudze komputery to strach pendrajwa wkładać, a co dopiero cały dysk
    > z wszystkim swoimi danymi.

    Troche chyba nie wiesz o czym mowisz :)
    Telefon ma zwykle pamiec wewnetrzna i tam trzymasz swoje wrazliwe dane.
    Na karcie pamieci trzyma sie smiecie typu, filmy, ebooki, ksiazki, MP3
    czy jakies tam pdf-y.
    No ale nie swoje dane :)
    Mozna miec kilka kart z rozna zawartosicia. i wymieniac je ( niektore
    telefony umozliwiaja robienie tego w trakcie pracy.

  • 54. Data: 2012-03-14 12:15:57
    Od: Skrypëk <škrypëk@pűbliçenëmy.pl>

    cpt. Nemo <c...@a...pl> wrote:
    > Użytkownik "Skrypëk" <škrypëk@pűbliçenëmy.pl> napisał w wiadomości
    .com...

    > Troche chyba nie wiesz o czym mowisz :)

    O czym ja mowię to wiem. Nie do końca rozumiesz o czym ty opowiadasz, co ta
    dzisiejsza młodzież wyprawia z tymi telefonami.

> [...]
    > Mozna miec kilka kart z rozna zawartosicia. i wymieniac je ( niektore
    > telefony umozliwiaja robienie tego w trakcie pracy.

    Że tak powiem po androidziarsku: co to za marketingowy bełkot?
    Kto to widział nosić razem z telefonem garść malutkich dyskietek i je
    przekładać?

  • 55. Data: 2012-03-14 14:19:02
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Skrypëk" napisał w wiadomości
    cpt. Nemo <c...@a...pl> wrote:

    >U mnie działa.
    >Co to za durne banki robią serwisy transkacyjne w dziurawym i
    >nietabilnym flashu?

    Chyba zadne ... tym niemniej co proponujesz lepszego w zamian ?
    Dziurawa i niestabilna wbudowana przegladarke ?
    Opere Mini ? Zapewne tez dziurawa, czasem niestabilna, a w ogole to
    strach sie dzielic haslem :-)

    Na szczescie jak widac nie ma komu proponowac :-)

    >Prędzej wyleci, jak się z niego przestanie korzystac i flashodawcom
    >obroty spadną.

    Szczegolnie tym co na pierwszej stronie maja flasha i nic wiecej.

    >W cudze komputery to strach pendrajwa wkładać, a co dopiero cały dysk
    >z wszystkim swoimi danymi.

    Juz sie gubie kto tu co napisal i co chce powiedziec, tym niemniej to
    udostepnianie po wifi to w jakiej formie jest/ma byc ?

    Pomysl ciekawy, czasem potrzebny, tylko zabezpieczenia powinny byc
    lepsze niz MS potrafi wymyslec :-)

    J.

  • 56. Data: 2012-03-14 15:15:18
    Od: Skrypëk <škrypëk@pűbliçenëmy.pl>

    J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Chyba zadne ... tym niemniej co proponujesz lepszego w zamian?

    HTML?

    > Szczegolnie tym co na pierwszej stronie maja flasha i nic wiecej.

    No i dobrze, niech sie nauczą.

    > Juz sie gubie kto tu co napisal i co chce powiedziec, tym niemniej to
    > udostepnianie po wifi to w jakiej formie jest/ma byc?

    Nie wiem. To nie ja się uparłem na kopiowanie plików z telefonu do telefonu,
    bo mnie to na grzyba potrzebne. A już szczególnie nie na dyskietkach SD. Się
    tylko czepiam, że przekładanie nośników to nie jest udostępnianie.

  • 57. Data: 2012-03-14 16:38:34
    Od: atm <...@v...pl>

> [...]
    > telefonu, bo mnie to na grzyba potrzebne. A już szczególnie nie na
    > dyskietkach SD. Się tylko czepiam, że przekładanie nośników to nie jest

    Do mnie rowniez nie przemawia uzywanie kart microSD jako dyskietek do
    wymiany plikow z innymi osobami.
    W przypadku np SGS2 oznacza to zdjecie klapki, wyjecie baterii, ponowne
    odpalenie telefonu, wpisanie pinu, poczekanie na zaladowanie systemu.
    Pozniej to samo przy przezlozeniu kart.
    Sa jednak inne zalety.
    1. W chwili obecnej jest tylko Lumia 800 z pamiecia 16GB. Byc moze
    pozniej sie to zmieni niemniej teraz jest tyle i koniec.
    a. Mapy PL, Niemiec, GB, Czech, Slowacji zajmuja ok 1GB, a to tylko
    niezbedne sasiedzkie minimum. Osoby podrozujace wiecej przeznacza na to
    kilka GB.
    b. muzyka zaleznie od upodoban jednak zeby miec z czego wybrac to ze
    4-6GB przydaloby sie na to przeznaczyc.
    c. wiele nowszych gier potrzebuje na dane 200-400MB jak chocby Dungeon
    Hunter czy Dead Space. W sumie ze 4-5 gier dobrze wykorzystujacych
    potencjal telefonu zabierze ze 2GB
    d. Kilka bajek dla dziecka na podroz...taka ze 20min marnej jakosci
    200MB. Dajmy, ze calosc bedzie miala 1GB
    e. nagranie z kamery w rozdz 720p 4min 360MB. Bardzo szybko podczas
    jakiegokolwiek wyjazdu mozna nagrac kilka GB, ktory w praktyce beda
    tylko 30 minutami filmu.
    f. zdjecia: kazde ok 3,5MB, szybko mozna miec kilkadziesiat lub kilkaset
    g. kilkanascie podcastow
    h. moze ze dwa filmy, choc nie lubie ogladac na telefonie - 1,5GB
    i. zainstalowane aplikacje, poza wspomnianymi wyzej grami, ok 1GB
    j. o czyms zapomnialem?

    Podsumowyjac podane powyzej punkty okaze sie, ze 16GB to jest niezbedne
    minimum dla komfortowego korzystania ze smartfona jako multimedialnego
    urzadzenia. Mozna oczywiscie zrzucac co chwila dane, ja pisze jednak o
    komforcie uzytkowania i braku stresow zwiazanych obserowaniem zajetosci
    pamieci podczas wyjazdu na wakacje/wycieczke.
    Mozna rozniez uzyc argumentu, ze do filmowania czy robienia zdjec sa
    dedykowane sprzety ale idac tym tropem dojdziemy do Nokii 3310 i worka
    dedykowanych sprzetow. Jednak w wielu wypadkach bardzo dobrze sprawdza
    sie smartfon z wyzszej polki.
    W SGS2, majac na pokladzie 16GB pamieci niewymiennej, na ktorej moge
    zainstalowac wszystkie aplikacje czy mapy pozostaje mi slot microSD
    gdzie moge umiescic karte do 32GB, lub nie. Zaleznie od potrzeb.
    Poza tym firmy kasujace slot micro SD kaza sobie slono placic za komfort
    posiadania 32GB na pokladzie. Dodatkowe 16GB w iP4S kosztuje "jedyne"
    500zl:
    http://store.apple.com/pl/browse/home/shop_iphone/fa
    mily/iphone/iphone4s
    Mam lepsze sposoby wydawania pieniedzy, pamiec zas moge sobie rozszerzyc
    do wspomnianych wyzej 32GB z 16GB zainstalowanych fabrycznie za 43zl:
    http://allegro.pl/salon-kingston-micro-sd-16gb-micro
    sd-adapter-fvat-i2198311345.html
    No ale coz, kazdy w tym jak i w wielu innych tematach sam dokonuje wyboru.

  • 58. Data: 2012-03-15 00:26:31
    Od: Skrypëk <škrypëk@pűbliçenëmy.pl>

    atm <...@v...pl> wrote:

> [...]
    > ponowne odpalenie telefonu, wpisanie pinu, poczekanie na zaladowanie
    > systemu. Pozniej to samo przy przezlozeniu kart.

    Tym bardziej podziękuję, postoję. Już wolę mieć nierozbieralny telefon,
    przynajmniej nie będzie trzeszczał.

    > Sa jednak inne zalety.
    > 1. W chwili obecnej jest tylko Lumia 800 z pamiecia 16GB. Byc moze
    > pozniej sie to zmieni niemniej teraz jest tyle i koniec.

    To nie jest jedyny model z 16GB pamięci. Np. HTC Titan jest jeszcze.

    > a. Mapy PL, Niemiec, GB, Czech, Slowacji zajmuja ok 1GB, a to tylko
    > niezbedne sasiedzkie minimum. Osoby podrozujace wiecej przeznacza na
    > to kilka GB.

    Wybrałeś najcięższe kraje i naciągasz. Nie wszystkie europejskie kraje mają
    po kilkaset MB dróg, niektóre mają raptem kilkadziesiąt. I na jednej
    wyciecze całego kontynentu nie zwiedzisz.

    > b. muzyka zaleznie od upodoban jednak zeby miec z czego wybrac to ze
    > 4-6GB przydaloby sie na to przeznaczyc.

    Do słuchania w samochodzie jest radio. Z telefonu to lud słucha muzyki w
    autobusach.

    > c. wiele nowszych gier potrzebuje na dane 200-400MB jak chocby Dungeon
    > Hunter czy Dead Space. W sumie ze 4-5 gier dobrze wykorzystujacych
    > potencjal telefonu zabierze ze 2GB

    Przecież smartfony nie są do grania! Ani tym bardziej do zdobywania
    achievementów, przecież to wstyd i nie godzi się!
    A podczas prowadzenia auta nie wolno.

    > d. Kilka bajek dla dziecka na podroz...taka ze 20min marnej jakosci
    > 200MB. Dajmy, ze calosc bedzie miala 1GB

    To se dziecko wgra do swojego telefonu.
    Przecież twój jest przypięty do szyby i robi za nawigację, nie?

    Ale i tak znowu naciągasz, bo 200MB a 20min to jakość bardzo wysoka,
    zdecydowania za duża do telefonu.

> [...]
    > kilkaset g. kilkanascie podcastow
    > h. moze ze dwa filmy, choc nie lubie ogladac na telefonie - 1,5GB

    Jak nie lubisz, to po co je tam wgrywasz, naciągaczu?

    > i. zainstalowane aplikacje, poza wspomnianymi wyzej grami, ok 1GB
    > j. o czyms zapomnialem?

    Ale naprawdę czujesz się zobowiązany tego wszystkiego naraz używać, nawet
    jak nie lubisz i nie potrzebujesz? Zdążysz w ogóle przez ten cały urlop nos
    oderwać od tego telefonu?

    To po prostu nie jest realny scenariusz, nikt normalny nie używa telefonu
    jako jedynego narzędzia do wszelkiego rodzaju pracy i wszelkich form
    rozrywki.

    Na ten przykład:
    a) androidziarze nie biegają robiąc sobie zdjęcia i nagrywając się, bo nie
    mają z kim
    b) badziewiary fotografujące się ze znajomymi na imprezach, albo wrzucające
    swój duckface na facebooka, nie instalują w telefonie 150 aplikacji, bo ich
    to zupełnie nie interesuje.
    Itp. itd.
    Czaisz, naciągaczu?

> [...]
    > ja pisze jednak o komforcie uzytkowania i braku stresow zwiazanych
    > obserowaniem zajetosci pamieci podczas wyjazdu na wakacje/wycieczke.

    Przy takim korzystaniu to dopiero byłby stres. Byś musiał siedzieć non-stop
    przypięty do ładowarki albo zabrać na zapas 10 baterii. Co to za komfort
    spędzić wakacje w samochodzie na sznurku do zapalniczki?

    > Mozna rozniez uzyc argumentu, ze do filmowania czy robienia zdjec sa
    > dedykowane sprzety ale idac tym tropem dojdziemy do Nokii 3310 i worka
    > dedykowanych sprzetow.

    Kamera lub aparat to nie jest góra dedykowanych sprzętów. To normalne
    wyposażenie, jeśli ktoś chce mieć porządne zdjęcia lub nagrania a nie jakieś
    gówno z telefonu. I wystarczy jeden względnie dobry fotograf (i aparat) na
    grupę, nie musi każdy latać i pstrykać jak debil.

    > W SGS2, majac na pokladzie 16GB pamieci niewymiennej, na ktorej moge
    > zainstalowac wszystkie aplikacje czy mapy pozostaje mi slot microSD
    > gdzie moge umiescic karte do 32GB, lub nie. Zaleznie od potrzeb.

    To ci da tylko 48GB. Przy twoich naciąganych zachciankach to i tak będzie
    mało, skoro jednym telefonem chcesz zaspokoić potrzeby całej rodziny.
    A w świecie rzeczywistym każdy ma swój telefon i mieści się w 8GB, bo córcia
    nie potrzebuje nawigacji, tata nie potrzebuje słit-foci itd.
    Przecież jeden telefon się nie roztroi ani nie rozsześciorzy, żeby miał
    okazję te wszystkie wymaganie spełnić.

    > No ale coz, kazdy w tym jak i w wielu innych tematach sam dokonuje
    > wyboru.

    Albo nie potrafi wybrać i ładuje do telefonu 100GB śmieci, by się nimi
    podniecać w samotności.

  • 59. Data: 2012-03-15 09:32:17
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2012-03-15 01:26, Skrypëk wrote:

> [...]
    > okazję te wszystkie wymaganie spełnić.

    > Albo nie potrafi wybrać i ładuje do telefonu 100GB śmieci, by się nimi

    Ta Skrypek, w zasadzie takiej odpowiedzi sie spodziewalem: telefon nie
    jest do tego, do tego tez nie no i do tego takze sie nie nadaje. Reszta
    to naciaganie a osoby nie zgadzajace sie z Toba sa naciagaczami.
    Motyw 500zl za dodatkowe 16GB zgrabnie pominales.
    Ok, baw sie dobrze w swoim swiecie, powodzenia :]

  • 60. Data: 2012-03-15 10:37:06
    Od: Skrypëk <škrypëk@pűbliçenëmy.pl>

    atm <...@v...pl> wrote:

    > Ta Skrypek, w zasadzie takiej odpowiedzi sie spodziewalem: telefon nie
    > jest do tego, do tego tez nie no i do tego takze sie nie nadaje.

    Jak zwykle nie zrozumiałeś odpowiedzi. Skup się:
    Żaden telefon na świecie nie nadaje się do robienia wszystkiego naraz, nie
    pomieści jednocześnie planów wszystkich miast na świecie, całej biblioteki z
    amazona i wszystkich filmów z torentów. A nikt normalny nie będzie stawiał
    mu takich wymagań, bo jeden telefon komórkowy zazwyczaj służy jednej osobie
    o konkretnych zainteresowaniach i potrzebach a nie całej rodzinie.
    Czy to jest aż takie trudne do "ogarnięcia"?

    > Reszta to naciaganie a osoby nie zgadzajace sie z Toba sa
    > naciagaczami.

    Naciąganiem jest twierdzenie, że na mapy w telefonie potrzeba kilku GB, że
    należy mieć w telefonie dwa filmy nawet jak się nie lubi ich oglądać itd.
    Jakimś w ogóle matactwem i krętactwem jest twierdzenie, że ten sam telefon
    będzie jednocześnie robił w podróży za nawigację i telewizor dla dziecka. No
    przecież się nie rozdwoi.

    > Motyw 500zl za dodatkowe 16GB zgrabnie pominales.

    Nie interesuje mnie za ile Apple bije murzynów.

    Ale jakby ktoś się dał nabrać na twoje naciągane szacunki użycia pamięci, to
    faktycznie mógłby pomyśleć, że warto tyle przepłacać.