  • 131. Data: 2021-06-21 16:23:19
    Temat: Re: Jaki smartfon wybrać żeby ...
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida..Console>

    W dniu 21 cze 2021 o 07:15, J.F. pisze:

    > Telefon Cie oszukuje i podaje pozycje na podstawie WiFi, a nie GPS,
    > ktorego wcale nie lapie?

    Oczywiście NIE! OPIERAŁ SIĘ tylko o GNSS.

    - więc została pani zgwałcona?
    - tak
    - w pracy?...
    - tak
    - nie opierała się pani
    - opierałam... o biurko...

    Niejedna apka pokaże coś w oparciu o GNSS.
    Dlatego właśnie dzień wcześniej w tym samym miejscu łapałem
    tym samym telefonem pozycję kilkadziesiąt minut -- gdy niebo
    było porządnie zachmurzone...

    > Bo sobie ustalil 15 minut wczesniej?

    Celowo przez wiele gAdzin nie szarpałem GNSS...

    Ale dosłownie chwil kilka później łapałem aż kilka sekund...
    W tym samym miejscu!!!

    Tak czy siak -- często łapię pozycję w kilka sekund...

    Nierzadko szybciej złapię, niż zgaszę ekran palcem...

    --
    '_._ _,-'""`-._ ._. .-.

  • 132. Data: 2021-06-21 16:27:38
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida..Console>

    W dniu 21 cze 2021 o 11:33, J.F pisze:

    > Wiec zachodzi ciekawe pytanie - macie takie dobre odbiorniki GPS w
    > telefonach, czy Android was oszukuje ... troszeczke.

    Daleko od ,,szosy'' nie oszukuje zbyt mocno...
    (w lesie, nad wodą czy na cmentarzu...)

    Mam porównanie z Asusem...

    Mapa Googli oprze się o wszystko -- ale są aplikacje
    opierające się tylko o GNSS...

    --
    '_._ _,-'""`-._ ._. .-.

  • 133. Data: 2021-06-21 17:21:45
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida..Console>

    W dniu 19 cze 2021 o 13:35, Krystek pisze:

    > Do moich zastosowań darmowa wersja jest wystarczająca
    > (przynajmniej na moim słabym smartfonie), a i reklamy
    > nie są nachalne.

    W Osmand nie ma reklam...
    Aktualizujesz wg swej woli...
    Wybiórczo -- pojedynczymi województwami...

    --
    '_._ _,-'""`-._ ._. .-.

  • 134. Data: 2021-06-21 17:26:04
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida..Console>

    W dniu 15 cze 2021 o 01:29, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

    > Przyszła kryska na Edge -- support Acera podpowiedział mi,
    > jak nakłonić (dobrym słowem) Operę do współpracy z NVidią...
    > Żegnaj Edge...

    Edge jest kobietą? -- rozwód jest trudny...

    --
    '_._ _,-'""`-._ ._. .-.

  • 135. Data: 2021-06-21 17:32:52
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida..Console>

    W dniu 13 cze 2021 o 19:22, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

    >  - stosunkowo niska cena
    >    (na 899pln wraz z przesyłką decydowałem się;
    >    kilka dni później dostałem 5% rabatu)

    Dostałem dwie faktury -- na 899 zł i po paru dniach korygującą
    na minus 5% z tych 899 zł... Najpierw kupiłem telefon, później
    odebrałem, następnie otrzymałem szmal z powrotem. Innymi słowy
    cena została skorygowana po transakcji -- ale bez przemocy...
    [bez przemocy fizycznej czy psychicznej -- nie łamałem kołem
    fortuny i nie przepowiadałem żywiołowych klęsk...]

    --
    Eneuel

  • 136. Data: 2021-06-21 19:29:31
    Od: Ewa <E...@c...com>

    W dniu 21.06.2021 o 14:23, LordBluzg(R) pisze:

    > Google
    Jak się konkretnie nazywa ta aplikacja w sklepie?

    > Asystent map jest tam bardzo dobrze zorganizowany a komendy znajdziesz
    > w necie.
    Czy ten asystent jest w samej aplikacji do nawigowania (do wywołania z
    niej), czy trzeba go oddzielnie ściągnąć - jeśli tak, to skąd ?
    Jak szukać tych komend w necie?

    > W ogóle patrząc na globalny rozwój na Google to
    > obecnie najbardziej zaawansowana nawigacja, gdzie możesz sobie nawet
    > obejrzeć Street view, czyli jak to wygląda w okolicy, gdzie jedziesz i
    > czego można się spodziewać.
    To bardzo ciekawe. Czy Street View stanowi część tej aplikacji, czy
    trzeba ąa pobrać ze sklepu, a one potem ze sobą współpracują?

    > Gdzieś tutaj ktoś pisał o synchro PC z telefonem. W Google
    > nie ma problemu bo w PC zwyczajnie udostępniasz to jednym klikiem i już
    > masz w telefonie wybraną trasę, którą wybrałaś na PC.
    A w PC ten klik to w jakim programie?

    Pozdrawiam
    Ewa

  • 137. Data: 2021-06-21 21:14:58
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 21.06.2021 o 19:29, Ewa pisze:

    > Jak się konkretnie nazywa ta aplikacja w sklepie?

    Google maps (mapy Google, Mapy), generalnie jest to obecnie
    preinstalowane z systemem Android i stanowi jego skład, jak paint w
    Windows :)

    > Czy ten asystent jest w samej aplikacji do nawigowania (do wywołania z
    > niej), czy trzeba go oddzielnie ściągnąć - jeśli tak, to skąd ?

    Jest wbudowany.
    > Jak szukać tych komend w necie?

    Asystent google komendy
    https://support.google.com/websearch/answer/2940021?
    co=GENIE.Platform%3DAndroid&hl=pl

    > To bardzo ciekawe. Czy Street View stanowi część tej aplikacji, czy
    > trzeba ąa pobrać ze sklepu, a one potem ze sobą współpracują?

    Wszystko jest wbudowane i współpracuje. Wystarczy w aplikacji kliknąć
    ikonkę <> są tam opcje: Domyślny, satelita, teren, transport publiczny,
    natężenie ruchu, trasy rowerowe, 3D, Street view...i dane o Covid-19 :)

    > A w PC ten klik to w jakim programie?

    https://www.google.pl/maps (oczywiście mając konto w google, trzeba się
    zalogować do swojego konta).

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

  • 138. Data: 2021-06-21 21:40:24
    Od: Ewa <E...@c...com>

    W dniu 21.06.2021 o 21:14, LordBluzg(R) pisze:
    >[...]

    Bardzo Ci dziękuje. Spróbuję się z tym wszystkim zapoznać.

    Pozdrawiam
    Ewa

  • 139. Data: 2021-06-22 09:02:47
    Od: ALEX MR <k...@s...us>

    W dniu 18.06.2021 o 16:29, J.F pisze:

> [...]
    apfactor.navigator>
    igation/9nblggh3666>

    ftware-standard/>

    > Mapy maja nawet w miare dobre (OSM widac dziala), ale trase i
    > prowadzenie to mialo taka sobie.

    Odpal Google Maps Offline to dopiero zobaczysz kiepskie prowadzenie i
    wyznaczanie trasy :-P

    --
    ALEX MR
    "I tak przeminął czas samurajów, nastał czas Cesarskiej Armii" :-D

  • 140. Data: 2021-06-22 09:06:32
    Od: ALEX MR <k...@s...us>

    W dniu 18.06.2021 o 22:27, ToMasz pisze:

    > dla czego nie odnosicie sie do tego co juz było napisane. pisze
    > ponownie: w telefonie trzymam przycisk przez 500ms mówię nawiguj do domu
    > i za 1.5 sekundy mam odpowiedz - dobra jedziemy i.. wiem czy w prawo czy
    > w lewo. Z  uwzględnieniem remontów i korków.

    Pyta też jakiej nawigacji chcesz użyć, czy domyślnie GM?

    > w aucie:
    > Na komputerze "samochodowym" wybieram nawigacja - czy rozumiesz ze
    > musisz jechać zgodnie z zasadami itp- tak zgadzam się. ulubione miejsca,
    > adres, wybierz z mapy... adres. podaj miasto podaj ulice, podaj.... mapy
    > z 2014 roku bo mniej wiecej od tego czasu, z powodu wyżej wymienionych
    > wad nie warto ich aktualizować.

    Mi nie musisz tłumaczyć, przerobiłem w praktyce.