  • 21. Data: 2012-12-30 09:03:47
    Temat: Re: Jaki podręcznik dla webmastera?
    Od: "Gabriel Zastawnik" <z...@p...fm>

    Użytkownik "E.Z." napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > Chciałem się upewnić, że miałeś na myśli książkę autorstwa Johna Allsoppa,
    > ponieważ w Internecie jest kilka książek o podobnych tytułach, ale innych
    > autorów.

    Nie. Mialem na mysli ksiazke Pana Zeldmana. Ale Allsopp z tego co wiem jest
    jego "wychowankiem" i rowniez czytalem jego ksiazke. IMO jest napisana nieco
    mniej przystepnym jezykiem, ale z kolei jest bardziej "techniczna". Porusza
    wiecej kwestii w projektowaniu stron i wynika to nawet z tego, ze jest
    nowsza. W dalszym ciagu jednak polecalbym kolejnosc: najpierw Zeldman,
    pozniej Allsopp.

    -- --
    Gabriel Zastawnik
    http://www.sigsoft.pl
    http://www.monitoringkomputera.pl

  • 22. Data: 2012-12-30 09:16:09
    Od: "E.Z." <E.Z.@..com>

> [...]
    > "techniczna". Porusza wiecej kwestii w projektowaniu stron i wynika to
    > nawet z tego, ze jest nowsza. W dalszym ciagu jednak polecalbym kolejnosc:

    Bardzo Ci dziękuję. Dobrze, że zapytałem.

    Gdybyś w wolnej chwili mógł również podać autorów pozostałych
    (z wyjątkiem css), zalecanych przez Ciebie pozycji, to byłbym wdzięczny.
    Przeglądając Internet zauważyłem, że jest bardzo dużo podobnych tytułów.
    A chciałbym trzymać się wskazanej przez Ciebie ścieżki. :-)

    Gdzieś jeszcze wspomniany był AJAX. Czy powinienem też się tym
    zająć, jeśli tak, to w którym momencie?

    Pozdrawiam
    E.Z.

  • 23. Data: 2012-12-30 09:42:53
    Od: "Gabriel Zastawnik" <z...@p...fm>

    Użytkownik "E.Z." napisał w wiadomości grup
    .pl...

> [...]

    > Przeglądając Internet zauważyłem, że jest bardzo dużo podobnych tytułów.
    > A chciałbym trzymać się wskazanej przez Ciebie ścieżki. :-)

    Wejdz na strone helion.pl - chyba tam znajdziesz wszystkie pozycje. A tytuly
    przepisywalem bezposrednio z polki, wiec wystarczy wkleic do wyszukiwarki.
    Chodzilo mi o:
    http://helion.pl/ksiazki/projektowanie-serwisow-www-
    standardy-sieciowe-wydanie-ii-jeffrey-zeldman,pswww2
    .htm
    http://helion.pl/ksiazki/projektowanie-serwisow-www-
    standardy-sieciowe-wydanie-iii-jeffrey-zeldman-ethan
    -marcotte,pswst3.htm
    http://helion.pl/ksiazki/podrecznik-jquery-interakty
    wne-interfejsy-internetowe-smashing-magazine-jake-ru
    tter,pjqiii.htm

    Apropos wyzej wymienionej pozycji, to ogolnie jak na helion.pl wpiszesz
    "smashing" to wyskoczy ci seria pozycji, ktore IMO trzymaja poziom i sa
    warte przeczytania. Nie czytalem wszystkich z braku czasu, ale nigdy sie nie
    zawiodlem na zadnej z przeczytanych.

    http://helion.pl/ksiazki/jquery-od-nowicjusza-do-woj
    ownika-ninja-earle-castledine-craig-sharkie,jqnoni.h
    tm
    http://helion.pl/ksiazki/php-i-mysql-tworzenie-stron
    -www-vademecum-profesjonalisty-wydanie-czwarte-luke-
    welling-laura-thomson,phms4v.htm
    http://helion.pl/ksiazki/logo-design-love-zaprojektu
    j-genialny-logotyp-david-airey,loglov.htm
    http://helion.pl/ksiazki/niezawodne-zasady-web-desig
    nu-projektowanie-spektakularnych-witryn-internetowyc
    h-wydanie-ii-jason-beaird,niezaw.htm

    > Gdzieś jeszcze wspomniany był AJAX. Czy powinienem też się tym
    > zająć, jeśli tak, to w którym momencie?

    Zasady AJAX wyjasnia Ci ksiazki poswiecone JQuery. Mechanizm AJAX jest
    zwiazany z js i z kodowaniem sfery zachowan strony www.

    -- --

  • 24. Data: 2012-12-30 09:57:49
    Od: "E.Z." <E.Z.@..com>

    > Wejdz na strone helion.pl - chyba tam znajdziesz wszystkie pozycje. A
    > tytuly przepisywalem bezposrednio z polki, wiec wystarczy wkleic do
    > wyszukiwarki.
    > Chodzilo mi o:
    [...]

    Zwróciłem także uwagę na Twoje sformułowania:
    " przeczytanie czegos latwego i przyjemnego w odbiorze"
    " IMO jest napisana nieco mniej przystepnym jezykiem"
    z których wynika, że doceniasz nie tylko na stronę
    merytoryczną książki, ale także jej przystępność.
    Dla mnie to też jest bardzo ważne, bo łatwo można się
    zniechęcić gdy nowe zagadnienia są opisane zbyt trudnym
    językiem. Jest to szczególnie ważne na początku ścieżki.

    Ogromne podziękowania za wszystkie informacje.

    Pozdrawiam
    E.Z.