  • 1. Data: 2011-08-11 20:43:36
    Temat: Jaki olej?
    Od: "Rafal" <r...@t...pl>

    Witam!

    Spróbuje opisać problem najkrócej jak sie da :)

    Kupiłem Opla Omege 2.0 16V '94 z 240kkm na budziku. Zaraz po zakupie
    zmieniłem olej z półsyntetyka na mineralny (10W40). Po paru tysiącach
    zaczęły się problemy. Zaraz po odpaleniu zimnego silnika kontrolka oleju nie
    gaśnie przez ~10 sekund. Gdy na zewnątrz jest ciepło kontrolka gaśnie w
    miarę szybko, gdy chłodniej świeci dłużej, a silnik do momentu zgaśnięcia
    kontrolki pracuje jakby "na sucho". Przy ciepłym silniku owego problemu nie
    ma. Od czasu do czasu jeden z popychaczy zaworu lubi sobie poklikać. Nie
    wiem od czego to zależy, czasem tydzień jest cisza, a czasem 1-2 dni pod
    rząd przez cały dzień cyka z pod maski.

    Samochód obecnie jeździ na Castrolu 15W/40 bo taki został polecony przez
    mechanika. Na innym forum otrzymałem poradę by, mimo tego ze auto rok jeździ
    na mineralce, zalać z powrotem półsyntetykiem bo to poprostu źle dobrany
    olej. Co o tym myślicie?

    Pozdr

    Rafal

  • 2. Data: 2011-08-11 20:53:19
    Temat: Re: Jaki olej?
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-08-11 20:43, Rafal pisze:
> [...]
    > na mineralce, zalać z powrotem półsyntetykiem bo to poprostu źle dobrany

    Pierwsze primo to po kiego grzyba zmieniałeś olej na mineralny, zanim
    sprawdziłeś jak się zachowuje na tym półsyntetyku? Jaki to był półsyntetyk?
    Drugie primo to Castrol dodaje jakieś dziwne dodatki do oleju i ma co
    najmniej skrajne opinie wśród użytkowników. Kiepsko wybrałeś olej.

    No i po trzecie: albo wróć do półsynetyka który był wcześniej wlany i
    wymień go wcześniej niż wypada, żeby nowy olej wypłukał syf po Castrolu,
    albo np. pomyśl o zalaniu Valvoline MaxLife 10W40 - teoretycznie
    półsyntetyk, cudów ten olej nie czyni (uszczelek nie naprawia, wbrew
    temu co na aledrogo wypisują), ale do silników z dużym przebiegiem (100
    000km+) sprawdza się bardzo dobrze. Używałem, odczułem różnicę m. inn.
    właśnie przy porannym uruchamianiu i ogólnie wyciszył silnik (w
    porównaniu do Mobil1, którego notabene bardzo cenię i używam, ale tam mi
    się zupełnie nie sprawdził)

    --
    MZ

  • 3. Data: 2011-08-11 21:04:36
    Od: to <t...@x...abc>

    begin Rafal

    > Kupi?em Opla Omege 2.0 16V '94 z 240kkm na budziku. Zaraz po zakupie
    > zmieni?em olej z pó?syntetyka na mineralny (10W40).

    Po cholerę tam mineralny wlewałeś?

  • 4. Data: 2011-08-11 21:37:55
    Od: "Agent" <w...@o...eu>

    Użytkownik "Rafal" <r...@t...pl> napisał w wiadomości grup
> [...]
    > mechanika. Na innym forum otrzymałem poradę by, mimo tego ze auto rok
    > jeździ na mineralce, zalać z powrotem półsyntetykiem bo to poprostu źle

    Ja leję zawsze taki jak w instrukcji i nie kombinuję. I jak piszą że
    zalecają syntetyk to leję syntetyk obojętnie czy ma 100 czy 200 tys na
    liczniku. U Ciebie zastanowiłbym się jeszcze nad filtrem oleju. Jaki
    założyłeś, oryginał, dobry zamiennik czy no name? Bo może być tak że to
    właśnie filtr oleju powoduje dziwne zachowanie kontrolki.

  • 5. Data: 2011-08-11 21:48:16
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2011-08-11 21:04, to pisze:
    > begin Rafal

    > Po cholerę tam mineralny wlewałeś?

    Ma takiego mechanika wspaniałego... Doradził mu CASTROLA! Ja pier...

  • 6. Data: 2011-08-11 21:58:51
    Od: "Rafal" <r...@t...pl>

    Użytkownik "to" <t...@x...abc> napisał w wiadomości
    > begin Rafal

    > Po cholerę tam mineralny wlewałeś?

    Teraz z perspektywy czasu widze, że to faktycznie było głupie.
    Sugerowałem się tym, że każdy z dotychczasowych moich Opli na mineralnym
    jeździł rewelacyjnie.
    Miałem kiedyś 24-zaworowego Senatora i taka przemiana przy 300kkm dodała mu
    wigoru i pogody ducha.
    Tyle, że to był c30se - stara, dobra oplowska kontrukcja. Te Ecotec't to już
    same problemy.

    Kolega MZ przekonał mnie konkretną propozycja Valvoline. Nawet nie
    wiedziałem o istnieniu takich oleji, a nawet jeśli kiedyś coś słyszałem to
    zaraz po tym opinie, że to bzdura. Jutro zamawiam z nadzieją, że w sobote
    zaleje :)

    Pozdr
    Rafal

  • 7. Data: 2011-08-11 22:02:55
    Od: "Rafal" <r...@t...pl>

    Użytkownik "Agent" <w...@o...eu> napisał w wiadomości

> [...]
    > założyłeś, oryginał, dobry zamiennik czy no name? Bo może być tak że to
    > właśnie filtr oleju powoduje dziwne zachowanie kontrolki.

    Przy wspomnianej wymiane z półsyntetyka na mineralkę założyłem jakiś noname
    z Biltemy, ale przy zmianie na Castrola założyli Filtrona. To chyba nie
    jakiś tragiczny?

  • 8. Data: 2011-08-11 23:06:57
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Rafal wrote:

> [...]
    > wiedziałem o istnieniu takich oleji, a nawet jeśli kiedyś coś
    > słyszałem to zaraz po tym opinie, że to bzdura. Jutro zamawiam z

    Mam nadzieję że zdajesz sobie sprawę że oleje dzielą się nie tylko na
    mineralne, pół- i syntetyki.

    Norma SAE to też nie jedyna.

    Olej do danego silnika ma spełniać normy które zakłada producent. W
    instrukcji znajdziesz informację jakie normy ma spełniać olej.

    Szukaj API, ACEA, ew. oznaczeń producenta, tak jak to robi np. VW.

    W przypadku niektórych silników te normy to wcale nie sa jakieś "gupie
    cyferki" - silniki potrafią stroić niezłe fochy na nieprawidłowym oleju.

    --
    Pozdro
    Massai

  • 9. Data: 2011-08-11 23:10:24
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 11-08-2011 21:04, to pisze:

    > Po cholerę tam mineralny wlewałeś?

    Bo minerały to zdrowie i sprawność fizyczna.

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 10. Data: 2011-08-11 23:48:35
    Od: Olo <alexhawk@usuntentekst_onet.pl>

> [...]
    > na mineralce, zalać z powrotem półsyntetykiem bo to poprostu źle dobrany

    poprzedni "mądry inaczej" właściciel mojej A6 Vki też lał minerał, dureń
    zabił tym samym całą hydraulikę silnika, a w tym silniku to trzeba mieć
    bez kitu kilo samozaparcia, żeby to uczynić.
    od x czasu nie słucham pieprzenia o "rozszczelnieniach" silnikach po
    wlaniu "rzadszego" oleju. Po prostu leję syntetyk - mam również pupilka
    - starą B3jke 90tke z silnikiem R5 2.0 i również karmię go syntetykiem.
    Nic się nie rozszczelnia (jak się rozszczelnia to musi być już totalny
    trup, albo tak zawalony nagarem, że lepiej go dobić), a silnik chodzi
    ciszej, łatwiej się wkręca na obroty i w zimie łatwiej odpala.
    Nie polecam Ci Castrola - raz wlałem to coś do silnika, jak
    przechodziłem z minerała na syntetyk to wlałem przejściowo półsyntetyk
    Castrola i to co zauważyłem to Castrol zamienia się w szlam, zamiast
    przepracowanego oleju wylałem czarny budyń... Inną sprawą jest to , że w
    końcu zaczął jakiś olej myć silnik od środka....