    Date: Thu, 16 Sep 2010 08:59:42 +0200
    From: klops <k...@k...pl>
    Newsgroups: pl.comp.lang.c,pl.comp.programming
    Subject: Jaki notebok do programowania?

    Witam

    Zastanawiam się nad przejściem na pracę na noteboku ze względu na
    wysokie zużycie energii mojego obecnego sprzętu (stacjonarny PC). Więc
    zależy mi na tym, by notebook był oszczędny.

    Zamierzam głównie programować i korzystać z Internetu. Czasem jakieś
    filmiki z youtube. Jakieś proste prace graficzne typu ikony, wycinanie,
    skalowanie.

    Zastanawiam się czy do wygodnej pracy wystarczy ekran LCD 15,6"
    1366x768? Bo do teraz pracuję na CTR 19" 1360x1024 i wcale nie wydaje mi
    się to zbyt duże...

    Biorąc pod uwagę moje wymagania zainteresowałem się modelami Toshiba
    L650-116 i Acer 5820T (niżej ich spec. ze skąpca). Co o nich sądzicie?
    Wydaje mi się, że Acer jest wyraźnie lepszy przy minimalnej różnicy w cenie.

    Plusy dla Acera:
    + trzyma do 8h w trybie oszczędzania i 3-4h normalnie (Toshiba ok 2,5h)
    + brak negatywnych komentarzy (Toshiba ma ponoć nie wygodną klawiaturę -
    klawisze Alt-R, Shift-L, Enter, grzeje się)
    + mocniejszy procek (o 140MHz)
    + 4 porty USB (Toshiba ma 2)
    + 1GB LAN (Toshiba ma 100/10MB)

    Zastanawiam się również nad zakupem dysku SSD. Ma ktoś z nimi
    doświadczenie? Czy taki zakup ma sens gdy się głownie programuje?
    Czy można kupić laptop bez dysku magnetycznego?

    Myślę nad takim dyskiem:
    Intel X-25-M SSDSA2MH160G2R5
    w 57 sklepach w cenie od 1606.79 PLN do 2060 PLN
    Producent Intel
    Pojemność 160 GB
    Interfejs SATA II
    Format 2,5 cala
    Typ dysku Wewnętrzny
    Typ dysku SSD

    Toshiba Satellite L650-116
    w 32 sklepach w cenie od 2825 PLN do 3468.22 PLN
    Producent Toshiba
    Seria Satellite L650
    Matryca 15,6" 1366x768
    Procesor Core i5 430M 2,26
    Wielkość dysku 500GB
    Pamięć RAM 4GB
    Karta graficzna ATI Mobility Radeon HD 5650
    Napęd optyczny DVD-RW
    System operacyjny Windows 7 Home Premium
    Sieć bezprzewodowa WLAN b/g/n
    Waga 2,5 kg
    Nr producenta PSK1JE-00800KPL

    Acer Aspire TimeLineX 5820TG-433G32MN i5-430M 2.26/3GB/320GB/DVD-SM/ATi
    HD5470/WiFi(n)/W7HP64
    [LX.PTP02.112]
    Acer Aspire 5820TG-5454G50Mnks
    w 21 sklepach w cenie od 2959 PLN do 3465.82 PLN
    Producent Acer
    Seria Aspire 5820TG
    Matryca 15,6" 1366x768
    Ekran Błyszczący