  • 11. Data: 2015-12-25 20:42:33
    Temat: Re: Jaki multimetr ~200zł
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2015-12-25 20:34, Mario wrote:
    > Mam od dwóch miesięcy 869. Oprócz dużej dokładności ma jeszcze
    > jednoczesny pomiar dwóch parametrów, np. dwie temperatury, l;ub składową
    > stałą i zmienną napięcia lub napięcie i częstotliwość.

    On chyba chodzi po prawie 1kzł. Przy tej cenie myślałbym już o
    stacjonarnym (np. z powodu częstej u nich opcji pomiarów 4 przewodowych).

  • 12. Data: 2015-12-25 21:09:49
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    > Cześć.
    >
    > Muszę wymienić swojego staruszka MAXCOMa bo przełącznik zakresów odmawia
    > współpracy. 20 lat...
    >
    > Oglądam multimetry na allegro i widzę że praktycznie nie ma nic poza
    > UNI-T. Pytanie: co wybrać?
    >
    > a) 5 lub więcej cyfr
    > b) standardowe zakresy DC do 1000V / 20A
    > c) bargraf
    > d) łączność z PC (usb/rs232)

    Swoją drogą - po co w ręcznych multimetrach RS, który daje ledwie 1
    pomiar na sekundę ?

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 13. Data: 2015-12-25 23:45:04
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Sebastian Biały wrote:

    > Ha, ponioslo mnie. 4 *pełne* cyfry.

    To i tak daje 0,2% dokładności. Da się, ale po co?

    Pozdrawiam, Piotr

  • 14. Data: 2015-12-26 01:03:15
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2015-12-25 23:45, Piotr Wyderski wrote:
    > To i tak daje 0,2% dokładności. Da się, ale po co?

    Na napięciu czasem potrzebuję. Ostatnio walczyłem z pływającą wartością
    D/A w okolicy 1% i okazało się że referencja zamienia się okazyjnie w
    wolnozmienny generator z powodu błedu na płytce. Przypuszczalnie
    wykryłbym to miernikiem 4-cyfrowym.

  • 15. Data: 2015-12-26 01:05:52
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2015-12-25 21:09, PeJot wrote:
    > Swoją drogą - po co w ręcznych multimetrach RS, który daje ledwie 1
    > pomiar na sekundę ?

    To i tak lepiej niz 0 pomiarów na sekundę.

    Do szybkich rzeczy mam oscyloskop, ale ma on kiepską rozdzielczość i
    dziadowski protokół. Niedawno musialem sobie zeszyć samodzielnie na AVR
    akwizycje napięcia tylko po to żeby sprawdzić kiedy występuje mi (i czy
    występuje) podskok napiecia ubijajacy okazyjnie cpu. To jest bardzo
    męczące, multimetr załatwił by temat bardzo prosto i skutecznie nawet
    przy tak powolnej akwizycji.

  • 16. Data: 2015-12-26 01:09:43
    Od: Mario <M...@...pl>

    > On chyba chodzi po prawie 1kzł. Przy tej cenie myślałbym już o
    > stacjonarnym (np. z powodu częstej u nich opcji pomiarów 4 przewodowych).

    Potrzebowałem na szybko coś przenośnego dokładnego z akwizycją danych. P

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 17. Data: 2015-12-26 01:13:38
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 2015-12-25 o 21:09, PeJot pisze:

    > Swoją drogą - po co w ręcznych multimetrach RS, który daje ledwie 1
    > pomiar na sekundę ?

    Dlaczego miałby być 1/sekundę. Nie ma problemu z e zrobieniem urządzenia
    ma TS z odczytem 50/sekundę. A w Brymenie jest interfejs USB ale
    maksymalny odczyt 3/sekundę. Raczej ograniczeniem jest czas
    przetwarzania przetwornika, a nie interfejs.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 18. Data: 2015-12-26 01:16:07
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 2015-12-25 o 23:45, Piotr Wyderski pisze:

    > To i tak daje 0,2% dokładności. Da się, ale po co?

    No ale to chyba typowa dokładność multimetrów 4 cyfrowych. Plus
    oczywiście ze 2-4 digity.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 19. Data: 2015-12-26 01:46:12
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Mario wrote:

    > No ale to chyba typowa dokładność multimetrów 4 cyfrowych. Plus
    > oczywiście ze 2-4 digity.

    No właśnie, dokładność, czy rozdzielczość? Dla mnie 0,2%
    dokładności na każdym zakresie to jest wyczyn i za ten wyczyn się płaci.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 20. Data: 2015-12-26 08:57:06
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2015-12-26 01:46, Piotr Wyderski wrote:
    > No właśnie, dokładność, czy rozdzielczość?

    Miałem zastosowanie gdzie rozdzielczośc wykryła by problem. Więc te 4
    pełne cyfry byly by przydatne.