    From: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Jaki mikrokontroler wybrać...
    Date: Sun, 15 Nov 2009 01:16:20 +0100

    Chcę sobie dorobić komputerek zliczający zużytą energię, z przeliczeniem na
    koszt w zł., wyliczający średnie zużycie dzienne/miesięczne/roczne.
    Prognozowane zużycie itp.

    Jako źródło danych będę używał tego licznika, który już posiadam:

    http://www.fif.com.pl/produkt/55/793

    I teraz, ponieważ mam plan dwutaryfowy potrzebuję czegoś, co:

    - ma zegar czasu rzeczywistego,
    - ma pamięć flash (aby w razie zaniku napięcia w sieci dane nie zostały
    utracone,
    - jakiś licznik impulsów w postaci rejestru,
    - potrafi bezpośrednio odczytywać sygnały o nap. około 12V, tzn. potrafi bez
    zbędnej komplikacji odczytać impulsy z powyższego licznika,
    - pozwala na prostą komunikację z pecetem w celu odczytu co jakiś czas
    danych, najchętniej poprzez sieć ethernet,
    - pozwala wysterować jakiś wyświetlacz tekstowy LCD.

    Trochę szperałem po sieci i znalazłem na allegro takie coś:

    http://allegro.pl/item805036040_modul_uruchomieniowy
    _atmega_16_usb_lcd_led_isp.html

    Wygląda nieźle, ale mam obawy czy da się w jakiś prosty sposób podłączyć do
    tego ten licznik, co powyżej. Jak to zrobić najprościej?

    Kiedyś (lat temu 10) bawiłem się hobbystycznie elektroniką, ale miałem sporą
    przerwę.
    Sterowałem za pomocą złącza równoległego w amidze różnymi urządzeniami, ale
    nie mam pojęcia jak obsłużyć USB, kartę SD, czy ethernet w takiej zabawce.
    Czy są dostępne gotowe biblioteki do obsługi tego typu urządzeń I/O. Czy
    taki moduł posiada jakąś namiastkę systemu operacyjnego, za pośrednictwem
    którego można mieć dostęp do urządzeń I/O w jakiś sensowny sposób? Np.
    dostęp do protokołu TCP/IP?

    Może możecie wskazać jakieś ciekawe strony o współczesnych mikrokontrolerach
    dla zielonych w tym temacie?