  • 1. Data: 2009-07-09 06:08:54
    Temat: Jaki laptop 17 cali?
    Od: miffy <n...@n...pl>

    Przymierzam się do zakupu nowego notebooka. Obecnie pracuje na "starym"
    bo ok 5 letnim HP Compaq nx9005 (procesor AMD Athlon Mobile) i jestem z
    niego (a raczej byłam ;)) bardzo zadowolona. Oprócz mankamentów z racji
    daty produkcji tj USB 1.0, brak wifi itp jedynie przeszkadza mi w nim
    to, że jest okropnie głośny, przy przeglądaniu stron internetowych
    wiatrak huczy, a jak wejdzie na wyższe obroty przy oglądaniu filmu czy
    stronach flashowych..... niczym odkurzacz ;)
    No i właśnie tego w nowym laptopie chciałabym przede wszystkim uniknąć.

    Tak więc konkrety:
    Laptop będzie przede wszystkim służył do pracy w programie AutoCad i
    pokrewnych. Ponadto wszelkie domowe rozrywki, filmy, czasem jakieś gry z
    niższych półek, oczywiście internet.
    Musi mieć/być:
    - matryca 17 cali
    - cichy
    - dobra grafika (w sensie by autoCAD nie mulił a SIMS 2 się nie
    przycinały ;))
    - nie grzać się zbytnio
    - cena max 3500zł, najlepiej do 3000zł

    Co byście doradzili?
    Co lepsze; HP, Toshiba, ... ?

    Czy różnica między Toshibą http://www.ceneo.pl/2020555s a HP
    http://www.ceneo.pl/1909295 będzie jakaś znacząca w stosunku do ceny?

    I pytanko jeszcze:
    Czy to prawda, że notebooki na procesorach AMD są głośniejsze?
    Jeśli tak, to czy w moich wymaganiach co do głośności patrzeć tylko na
    Intel? Czy różnica między Intelem a AMD pod tym względem jest znaczna?
    Bo nie musi być on idealnie cichy, oby tylko nie huczał jak mój obecny,
    że film muszę o kilka tonów podgłaszać jak się wiatrak rozkręci

  • 2. Data: 2009-07-09 07:48:51
    Temat: Re: Jaki laptop 17 cali?
    Od: "Kot Prezydenta" <c...@g...pl>

    Użytkownik "miffy" <n...@n...pl> napisał w wiadomości

    > - cichy
    > - dobra grafika (w sensie by autoCAD nie mulił a SIMS 2 się nie przycinały
    > ;))
    > - nie grzać się zbytnio

    no i tu masz problem bo albo będzie cichy i nie będzie się grzał albo będzie
    miał wypasioną grafikę która produkuje w grach czy iinym większym obciążeniu
    duże ilości ciepła z którą zazwyczaj lapki sobie nie radzą. Nawet jeśli na
    starcie będzie ok to musi mieć genialny i ragularnie czyszczony układ
    wentylacji to po jakimś czasie będa te same problemy. To jest laptop i nie
    ma jak komputer stacjonarny ogromnej skrzynki i 15 wentylatorami i musi się
    grzać jak ma działac tak samo wydajnie jak PC. Z przegrzewania się słyna
    właśnie HP i te duże i te małe.

    I jeśli priorytetem sa gry czy CAd to kupiłby stacjonarke z dużym monitorem
    a nie katował lapka

> [...]
    > nie musi być on idealnie cichy, oby tylko nie huczał jak mój obecny, że
    > film muszę o kilka tonów podgłaszać jak się wiatrak rozkręci

    głośność i cichoćś to cechy wynikające z tego czy wiatrak kręci i wysysa
    gorące powietrze czy nie - jak jest mocno obciążony a do tego równie mocno
    obciążona jest grafika to to wentylator musi pracować non-stop - fizyki nie
    oszukasz a jesli trafisz na komputer który na początku sobie z tym poradzi
    to potem i tak bedzie głośny. Pomijam konstrukcje z wyzszej półki ale i tam
    dziś cięzko znaleźć laptopa z supe chłodzeniem poniżej 5-6 tys

  • 3. Data: 2009-07-09 08:40:15
    Od: miffy <n...@n...pl>

    Kot Prezydenta pisze:

> [...]
    > to potem i tak bedzie głośny. Pomijam konstrukcje z wyzszej półki ale i tam
    > dziś cięzko znaleźć laptopa z supe chłodzeniem poniżej 5-6 tys

    No dzięki. W sumie święta racja, cudów nie ma co oczekiwać. Ale tak się
    zastanawiam, bo mam jeszcze w domu notebooka e-machnies (acer?) z takim
    samym prockiem jak ten mój HP (tez mniej więcej z tego samego okresu) i
    ten się już tak nie grzeje i nie huczy. Wiatrak sie włącza przy większym
    wysiłku ale nie zagłusza a przy normalnej pracy (internet) rzadko go
    słychać.

    A nowy to "niestety" musi być laptop. Ok, pomińmy kwestię ciszy i
    powróćmy do reszty pytań, czyli, co wybrać, czego unikać itp. ;)

  • 4. Data: 2009-07-09 09:38:28
    Od: "Kot Prezydenta" <c...@g...pl>

    > A nowy to "niestety" musi być laptop. Ok, pomińmy kwestię ciszy i powróćmy
    > do reszty pytań, czyli, co wybrać, czego unikać itp. ;)

    unikać HP

  • 5. Data: 2009-07-09 09:51:46
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    On Thu, 9 Jul 2009 11:38:28 +0200, "Kot Prezydenta" <c...@g...pl>
    wrote:

    >Użytkownik "miffy" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
    >
    >unikać HP

    Bo?

    Najwyraźniej jestem nieświadomy że powinienem unikać i mój HP 6820s
    też nie jest świadomy że powinienem go unikać...

    Zdrówko

  • 6. Data: 2009-07-09 11:53:27
    Od: "tg" <a...@b...cpl>

    "Maciek "Babcia" Dobosz" <b...@j...org.pl> wrote in message
    > Najwyraźniej jestem nieświadomy że powinienem unikać i mój HP 6820s
    > też nie jest świadomy że powinienem go unikać...

    przedpiscy zapewne chodzilo o paviliony, rok czy dwa lata temu bylo
    w tej linii sporo wpadek z przegrzewajaym sie gpu, ogolnie chlodzenie
    w nich bardzo szybko robi sie strasznie glosne

    a tworczyni watku polecam sie wybrac do jakiegos sklepu i pomacac
    poprostu

  • 7. Data: 2009-07-09 12:37:11
    Od: Artur Czeczko <a...@w...student.uw.edu.pl>

    Kot Prezydenta pisze:

    > no i tu masz problem bo albo będzie cichy i nie będzie się grzał albo będzie
    > miał wypasioną grafikę która produkuje w grach czy iinym większym obciążeniu
    > duże ilości ciepła z którą zazwyczaj lapki sobie nie radzą.

    Możliwe, że nie jestem na bieżąco, ale jak dla mnie to nie brzmi jak
    coś, co będzie wymagało superwypaśnej grafiki.

    Pozdrawiam,
    Artur

  • 8. Data: 2009-07-09 12:40:08
    Od: miffy <n...@n...pl>

    tg pisze:
> [...]
    > w nich bardzo szybko robi sie strasznie glosne
    >
    > a tworczyni watku polecam sie wybrac do jakiegos sklepu i pomacac

    Macanie swoją drogą, pewnie sie odbędzie, z tym że w sklepach w pobliżu
    nie ma zbyt dużego wyboru notebooków 17. Jednak opinie też są potrzebne ;)
    A co sądzicie o tym, natknęłam sie przypadkiem:
    http://www.ceneo.pl/2145060

  • 9. Data: 2009-07-09 12:40:33
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    On Thu, 9 Jul 2009 12:53:27 +0100, "tg" <a...@b...cpl> wrote:

> [...]
    >w tej linii sporo wpadek z przegrzewajaym sie gpu, ogolnie chlodzenie
    >w nich bardzo szybko robi sie strasznie glosne

    Szcerze powiem że mając dookoła kilkadziesiąt laptopów z róznych firm
    i zakresów cenowych (Acer, Asus, jakieś BenQ, Lenovo, IBM, Dell, HP,
    F&S, Toshiba, jakieś Mak-i i zapewne inne których nie pamiętam) z
    przegrzewaniem spotkałem się w 2 egzemplarzach: w jednym Acerze Aspire
    3820 który od nowości był 3 razy w serwisie i w końcu skończyło się na
    wymianie na nowy i w jednym Mac-u którego 2-krotna reklamacja nic nie
    dała "bo serwisowi się nie grzał" i koleżanka została z kompem na
    którym mogła pracowac tylko w klimatyzowanych pomieszczeniach. Ale za
    to ładny był. ;-)

    >a tworczyni watku polecam sie wybrac do jakiegos sklepu i pomacac
    >poprostu

    Obawiam się że będzie miała z tym problemy. Zwykle laptoki z większymi
    ekranami występują - nawet w dużych sklepach - w ilości 0-1-2
    egzemplarzy. I raczej mniej niż więcej.

    Zdrówko

  • 10. Data: 2009-07-09 12:50:48
    Od: miffy <n...@n...pl>

    Artur Czeczko pisze:

    > Możliwe, że nie jestem na bieżąco, ale jak dla mnie to nie brzmi jak
    > coś, co będzie wymagało superwypaśnej grafiki.

    Myślę, że aż tak superwypasiona być nie musi, choć to pojęcie względne
    ;) Wydaje mi się, ze Geforce 9600 GT lub cos w tym stylu powinno
    wystarczyć. Zwłaszcza. że na starym kompie AutoCad 2005 działa w miare
    ok, simsy 2 (choć to tylko przykład a nie wymóg ;) ) dają rade na min
    detalach w sensie uruchamiają się i da się pograć dla cierpliwych ;)