  • 81. Data: 2010-02-22 19:40:39
    Temat: Re: Jaki język? [antyK trybik]
    Od: "jacem" <j...@1...pl>

    Użytkownik "slawek" <s...@h...pl> napisał w wiadomości

    > Przypuszczam że nie. Przed wojną pewien prowincjonalny lekarz znał
    > łacinę i grekę, hebrajski i jidisz, polski i niemiecki, francuski,
    > angielski, rosyjski i już zapomniałem co, a nie wykluczałbym
    > litewskiego i/lub ukraińskiego. W sumie - 15 języków naturalnych. A
    > poza tym był niezłym lekarzem - tzn. miał opanowaną całą ówczesną
    > wiedzę o leczeniu i to jako prawdziwy doktor medycyny. Czy przez to był
    > nierozsądny, albo czy przez to był mniej-Polakiem?

    Nie wiem, do jakiej narodowości on sam się poczuwał.
    Należałoby Jego o to zapytać. ;)
    Zapewne to już niemożliwe.
    Ale znajomość języków imponująca.
    Nie ulega wątpliwości, że była to jednostka wybitna.
    Przy tym powinieneś przytoczyć inne dane statystyczne z tamtego okresu nt.
    wykształcenia obywateli, ilości niepiśmiennych, ogólnego ubóstwa itd...

    Problemem współczesnym jest kultura obrazkowa.
    Ludzie więcej czasu spędzają przy TV, komputerze, a mniej czytają literatury.

    > Jacem, w Chicago nie byłem, tym bardziej w tej dzielnicy coś żeś ją zwiedzał,
    > LOL

    Śmieszne. A nawet gdybym zwiedzał to co?
    Nie byłem w Stanach, i nie wiem czy tam kiedykolwiek wyjadę, choć pewnie bym
    chciał zobaczyć Statuę Wolności.

    > Acha... no to przypomnij sobie co to jest .NEQ. albo .LT. ?

    .NEQ. !=
    .LT. <

    Widzę Sławku, że Fortran jest twoim ulubionym językiem.

    > Widzisz, ty dzielisz na "prawdziwych korporacyjnych" - i "nieprawdziwych
    > hobbystów".

    Skąd taki wniosek?
    Nic takiego nie wynika z moich wypowiedzi.
    Wręcz przeciwnie.

    > A ja ci opowiem pewną historię: zrobiłem sobie pewną bibliotekę, ot tak
    > sam dla siebie, potrzebna mi była (i bardzo pomogła w rozwiązaniu
    > pewnego problemu); po wielu latach okazało się, że bardzo podobny
    > problem miał jeden z moich znajomych, przypadkiem Niemiec. Sęk w tym,
    > że komentarze i dokumentację miałem po polsku, a tłumaczyć mi się nie
    > chciało. Dobrze że przynajmniej zmienne/procedury były w miarę
    > sensownie ponazywane. LOL

    Przypuszczam, że w Fortranie. ;)

    A ja odkurzyłem stary podręcznik "Perełki Oprogramowania", wydany chyba jeszcze
    w latach 70-tych...do pewnych rzeczy, nawet w informatyce, powraca się po
    latach.

    j.

  • 82. Data: 2010-02-22 23:07:04
    Od: "slawek" <s...@h...pl>

    Użytkownik "jacem" <j...@1...pl> napisał w wiadomości grup
    ..
    > Nie wiem, do jakiej narodowości on sam się poczuwał.

    Robi się strasznie off-topic.

    No, trudno: czy uważasz że przytomność umysłu, zdrowy rozsądek - zależy od
    tego jaką ktoś ma narodowość i/lub do jakiej narodowości się "poczuwa"? Nie
    bądź śmieszny. Jak mawiają w USA - sam sobie strzelasz w stopę.

    > Widzę Sławku, że Fortran jest twoim ulubionym językiem.

    Bynajmniej. Po prostu twierdziłeś że zapisuje się symbolami - tak jak to
    rzeczywiście robi się w C/C++ i Javie. Tymczasem w Fortranie są używane
    skróty, a w Pascalu (i paru innych) słowa angielskie, a jest taki w którym
    są to znaki przecinka i średnika. Mam nadzieję że zrozumiałeś swój błąd?

    > Przypuszczam, że w Fortranie. ;)

    Źle przypuszczasz.

    FYI, "Perełki" wydane zostały po raz pierwszy w Polsce w 1992 roku.

    slawek

  • 83. Data: 2010-02-22 23:08:06
    Od: "Jarek" <n...@t...numeru>

    > 'ciągutki nacjonalistyczne' - a co to takiego? :)))

    Krówki mordoklejki w biało-czerwonych papierkach ;-)

    Pozdrawiam
    Jarek

  • 84. Data: 2010-02-23 01:44:24
    Od: Spec <m...@g...com>

    On 22 Lut, 13:29, "jacem" <j...@1...pl> wrote:
    > Uzytkownik "bartekltg" <b...@g...com> napisal w
    wiadomoscinews:29e245ad-f7cd-4852-830a-381410a2c86b@
    f8g2000yqn.googlegroups.com...

    > Wiem, nadchodzi moda na programowanie funkcyjne.
    >
    > np. Erlang, F#, LISP.
    >
    > Dodam, ze Lisp'a mialem zainstalowanego na Atari 8-bit juz w latach 80-tych.
    > Troche sie nim bawilem.
    > Niektóre komercyjne aplikacje uzytkowe byly napisane w Lisp'ie.
    >
    > I wlasnie, javowcy propaguja Clojure - potomka Lisp, kompilowanego na JVM.
    > Ciekawy jezyk. Mam nadzieje, ze zdobedzie popularnosc, byc moze nawet jako
    > odpowiedz na zapowiadanego F#.NET w VS 2010.

    Clojure jest ciekawy, ale dla starszych. Osobiście na początek
    polecałbym Lispa. Nie wiem jak z Lispem poradzi sobie 10latek, ale
    dzieciak trochę starszy(gimnazjum) znający podstawy angielskiego pisze
    w Lispie "jak po angielsku". Aby operować na listach wcale nie musi
    wiedzieć jak są zbudowane. IMHO jedynym problemem może być notacja
    polska.

  • 85. Data: 2010-02-23 07:56:52
    Temat: Re: Jaki język?
    Od: Kazimierz <k...@n...pl>

    Michal Kleczek pisze:

    > Tak troche (ale tylko troche) OT. Temat spowodowal, ze z rozzewnieniem
    > przypomnialem sobie moja pierwsza ksiazke o komputerach, ktora dostalem od
    > starszego brata...
    > Chyba w sam raz dla 10latka. Podstawy sysemu binarnego/osemkowego/hex, jak
    > dziala tranzystor, bramki, wreszcie prosty komputer. W sposob calkiem
    > przystepny dla dzieciaka, choc tresc nietrywialna.
    > Friedrich Haugg "Poznaj swoj komputer" (do kupienia w antykwariatach, na
    > aukcjach itp.)

    small basic

  • 86. Data: 2010-02-23 08:57:55
    Od: "jacem" <j...@1...pl>

    > Użytkownik "jacem" <j...@1...pl> napisał w wiadomości grup
    ..
    > Robi się strasznie off-topic.

    Serio? Nie zauważyłem. ;)

> [...]
    > od tego jaką ktoś ma narodowość i/lub do jakiej narodowości się
    > "poczuwa"? Nie bądź śmieszny. Jak mawiają w USA - sam sobie strzelasz w

    Nie, nie uważam tak.
    Sławku, po raz kolejny przypisujesz mi coś, czego tutaj nie wyraziłem.
    Czytaj ze zrozumienienm, lub przynajmniej zachowaj dystans w stosunku do tego,
    co piszą inni, a przede wszystkim w stosunku do siebie.
    Twoje uwagi są, delikatnie mówiąc, miejscami nieuprzejme, a 'żarty' niestosowne.

> [...]
    > skróty, a w Pascalu (i paru innych) słowa angielskie, a jest taki w
    > którym są to znaki przecinka i średnika. Mam nadzieję że zrozumiałeś

    Nie, nie we wszystkich językach symbolami.
    Ale w tych najpopularniejszych, które wymieniłeś, i które omawialiśmy w wątku
    (C/C++/C#/Java), tak.

    > Źle przypuszczasz.

    Być może. Przecież nie wiem, co ty tam 'skrobiesz' i w jakim języku.
    A zupełnie naturalne przypuszczenia wynikały z twoich wcześniejszych wypowiedzi.

    > FYI, "Perełki" wydane zostały po raz pierwszy w Polsce w 1992 roku.
    > slawek

    Dobrze, że mnie oświeciłeś.
    Zerknij jednak, kiedy zostało wydane w oryginale.

    EOT

    p.s.

    Wydaje mi się jednak, że jesteś zwykłym trolem, który wydumał sobie temat
    10-latka, aby sobie trochę 'poużywać' na grupie. ;)
    Niemniej jednak temat mógł być interesujący dla kogoś, kto ma dziecko w podobnym
    wieku.

  • 87. Data: 2010-02-23 09:11:51
    Od: "jacem" <j...@1...pl>

    Użytkownik "Kazimierz" <k...@n...pl> napisał w wiadomości
    > small basic

    No i chyba o to nowe cudo MS właśnie mi chodzioło.
    Środowisko specjalnie opracowane dla dzieci i osób uczących się programowania.

    http://msdn.microsoft.com/en-us/devlabs/cc950524.asp

    No i jesteśmy w domu.

    Poćwiczy i w łagodnie przesiądzie się na VS.

    j.

  • 88. Data: 2010-02-23 09:38:19
    Od: Krzysztof Warunek <k...@t...pl>

    Dnia Sun, 21 Feb 2010 15:30:50 +0100 slawek <s...@h...pl> napisał:
    > Nie wolno - to czasem oznacza po prostu nie wolno - i czasem to jest dla
    > dobra dziecka.
    czasem, a czasem to brak agrumentów

    > "Włam", "crackowanie"? Krzysiu, masz ty rozum - chcesz uczyć dziecko jak ma
    > popełniać przestępstwa?!
    > Dekompliacja - aby to zrobić trzeba już umieć programować - i to dość
    > biegle. Stanowczo nie jest to coś, czym powinny zajmować się dzieci.
    oczywiście masz rację, pytanie czy piszesz to z przeświadczeniem,
    że ja o tym nie wiem czy po prostu nie zrozumiałeś, że
    dla osoby w młodym wieku, są rzeczy bardziej interesujące, niż
    historia komputerów, programowania, pisanie helloworld.

    trzeba jakoś zachęcić, i zabawa typu tata stawia twierdze ty się
    synku włam, nie jest złą zabawą.

    może się mylę, ale wiem co mnie "kręciło" jak zaczynałem przygodę
    z programowaniem choć było to dwie dekady temu raczej nic się nie
    zmieniło.

    > Najpierw poszukaj sobie coś, czym był Jean. A potem pisz że nie jest
    > "trendy". ROTFL
    zakładasz moją niewiedzę, czy to tylko potwierdza to co napisałem
    wyżej

    --
    pozdrawiam,

    Krzysztof Warunek
    http://tocheckserver.pl

  • 89. Data: 2010-02-23 09:46:58
    Od: "slawek" <s...@h...pl>

    Użytkownik "jacem" <j...@1...pl> napisał w wiadomości grup
    ..
    > Dobrze, że mnie oświeciłeś.
    > Zerknij jednak, kiedy zostało wydane w oryginale.

    To nie takie proste, bo wychodziły nie jako książka :)

    "Most of these essays originally appeared in my `Programming Pearls` column
    in Communications of the Association for Computing Machinery. They were
    collected, revised and published as the first edition of this book in 1986."
    (http://www.cs.bell-labs.com/cm/cs/pearls/preface.ht
    ml, 2010/02/23)

    Czyli jak sam widzisz, nie lata 70-te, ale lata 80-te i to druga połowa
    tychże.

    Drobna uwaga - jeżeli piszesz "Perełki oprogramowania" - to referencja na
    wydanie pod takim tytułem, czyli polskie. Gdybyś napisał "Programming
    pearls" - to byłaby to referencja do wydania w języku angielskim.

    > Wydaje mi się jednak, że jesteś zwykłym trolem, który wydumał sobie temat
    > 10-latka, aby sobie trochę 'poużywać' na grupie. ;)

    Bynajmniej. Po prostu w pewnej konkretnej szkole zaczęto uczyć przedmiotu
    "informatyka". I zupełnie nie podoba mi się to, co jest tam przerabiane.

    Niedawno przez PCP przeszła - dość burzliwa - dyskusja nt. pewnego zadania z
    liceum.

    Chyba coś jest nie tak z dydaktyką informatyki (wolałbym zwrot Computer
    Sciences, ale cóż, mam swoje bardzo osobiste powody do krzywego uśmieszku
    gdy o tym pomyślę). To staje się widoczne - choć być może nie dla
    wszystkich.

    slawek

  • 90. Data: 2010-02-23 10:08:51
    Od: "slawek" <s...@h...pl>

    Użytkownik "jacem" <j...@1...pl> napisał w wiadomości grup
    ..
> [...]
    >
    > http://msdn.microsoft.com/en-us/devlabs/cc950524.asp
    >
    > No i jesteśmy w domu.
    >
    > Poćwiczy i w łagodnie przesiądzie się na VS.

    Fajne, kolorowe.

    Jednakowoż gdyż azaliż - chciałem wklepać ibidem 10 Print ".";: Goto 10

    Nie przeszło. Trzeba wygimnastykować:

    again:
    TextWindow.WriteLine(".")
    Goto again

    Fajne jest, bo jest baaardzo małe (nie licząc .NET, hi hi hi). Fajne bo
    kolorowe. No i znowu kwestia wiz - jest język turecki nie ma PL. :)

    slawek