  • 1. Data: 2011-07-06 18:01:06
    Temat: Jaki dysk na dysk systemowy?
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    Jeśli chodzi o WD10EARS WD Caviar Green WD10EARS 1000 GB to:
    "Warto podkreślić, że zastosowaniem ,,Zielonych Caviarów" jest ciche i
    energooszczędne przechowywanie dużej ilości danych. Ze względu na ich
    charakterystykę nie zaleca się wykorzystywania tych nośników jako dysków
    systemowych. Pokazują to dobrze wyniki testów. Nośniki te doskonale
    sprawdzą się w PC jako kolejne dyski (magazyny danych), a także w
    urządzeniach typu media player czy w obudowach dysków zewnętrznych."
    A jakie dyski nadają się na systemowe?

  • 2. Data: 2011-07-06 18:21:34
    Temat: Re: Jaki dysk na dysk systemowy?
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    W dniu 2011-07-06 20:01, Borneq pisze:
> [...]
    > sprawdzą się w PC jako kolejne dyski (magazyny danych), a także w
    > urządzeniach typu media player czy w obudowach dysków zewnętrznych."
    "Dlatego jeśli już kupimy taki dysk i chcemy na nim korzystać z systemu
    Windows XP, to musimy albo przestawić odpowiednie zworki (jeśli na dysku
    będzie tylko jedna partycja) lub potraktować dysk aplikacją WD Align,
    która dostosuje go do starszego systemu zapisu. Warto o tym napisać, bo
    użytkownicy, którzy nie czytają instrukcji mogą później długo dochodzić,
    dlaczego ich dysk jest taki wolny."

    Czy w tym przypadku jest problemem kopiowanie dużej ilości małych
    plików? Ale w systemie jednostką organizacji jest klaster który liczy
    conajmniej 4 KiB. Sektor nie jest używany (chyba że mamy obsługiwaną
    kompresję w locie tam chyba stosuje się klastry zmiennych rozmiarów
    wielokrotności 512 bajtów?)

    http://www.frazpc.pl/artykul/250071,WD_Advanced_Form
    at_od_podszewki.html

    http://www.seagate.com/docs/pdf/pl-PL/whitepaper/mb6
    04_4k_transition_faq.pdf

  • 3. Data: 2011-07-06 19:45:43
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    On 2011-07-06 20:01, Borneq wrote:
> [...]
    > sprawdzą się w PC jako kolejne dyski (magazyny danych), a także w
    > urządzeniach typu media player czy w obudowach dysków zewnętrznych."

    IMHO - najwydajniejsza na świecie (i tez względnie tania) para to SSD
    40-120GB + HDD na wszelkiego rodzaju dane.

    Jeżeli nie potrzebujesz aż tak dużej wydajności (coraz więcej aplikacji
    spowalnianych jest np. przez internet). Caviar Blue/Black, Seagate
    7200.12 itp. Samsungi nie są złe, ale ten segment Samsunga znika z
    rynku. W PC nie warto bawić się momentusami XT 2.5", praktycznie
    niezauwazalna roznica w stosunku do szybkich 3.5" 7200. W laptopach -
    owszem - różnica jest większa.

    --
    Szybko i tanio - http://luktronik.pl/

  • 4. Data: 2011-07-06 22:55:52
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Borneq" iv27si$o16$...@n...onet.pl

    > A jakie dyski nadają się na systemowe?

    Do posadzenia systemu? Może czarne? -- jak sadza... ;)

    http://www.wdc.com/pl/products/products.aspx?id=100

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 5. Data: 2011-07-06 23:13:33
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    > "Borneq" iv27si$o16$...@n...onet.pl
    > Do posadzenia systemu? Może czarne? -- jak sadza... ;)
    > http://www.wdc.com/pl/products/products.aspx?id=100

    Chciałem sobie kupić nowy dysk i teraz problem, bo nowe mają sektory 4
    KiB a ja mam Windows XP Home 32 bity który słyszał tylko o sektorach 52
    bajtowych. Do partycjonowania może użyję programu gparted. Myślę że
    jeszcze jako drugi dysk może dałoby się ten problem obejść, ale Windows
    XP chce tworzyć partycję od 63-go 512-bjatowego sektora.

  • 6. Data: 2011-07-07 00:29:48
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Borneq" iv2q6e$24s$...@n...onet.pl

> [...]
    jeszcze jako drugi dysk może dałoby się ten
    > problem obejść, ale Windows XP chce tworzyć partycję od 63-go 512-bjatowego

    Wprawdzie staruteńkie 512 bajtów to przeżytek, ale ja
    nadal nie mam doświadczenia w sektorach większych. :)

    Ponoć można to instalować także pod WXP.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 7. Data: 2011-07-07 05:38:51
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    > Wprawdzie staruteńkie 512 bajtów to przeżytek, ale ja
    > nadal nie mam doświadczenia w sektorach większych. :)
    >
    > Ponoć można to instalować także pod WXP.

    A czy jakieś 1 TB czy 750 GB moją sektory 512 bajtów?

  • 8. Data: 2011-07-07 15:30:13
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Borneq" iv3gor$2kr$...@n...onet.pl

    > A czy jakieś 1 TB czy 750 GB moją sektory 512 bajtów?

    IMO jest cała masa takich -- ale że to wszystko tak szybko zmienia się...
    Większy sektor to raczej domena większych dysków. Po to on jest większy,
    aby dysk był większy -- im mniej ścianek działowych, tym mniejsze straty.
    1 TB czy 750 GB to wcale nie największe dyski... Jak mniemam (może mylnie)
    szukasz dysku 3.5 calowego. W 2.5 calowym te pojemności to całkiem sporo,
    ale w 3.5 to jeszcze raczej niedużo...

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 9. Data: 2011-07-07 15:43:00
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

> [...]
    > szukasz dysku 3.5 calowego. W 2.5 calowym te pojemności to całkiem sporo,

    Szukam 3.5 calowego. Gdybym miał nowszy system operacyjny np. Win7 to
    bym raczej chciał z większymi sektorami a tak to chyba postawię na dyski
    Seagate.

  • 10. Data: 2011-07-07 16:01:05
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Borneq" iv4k5j$kij$...@n...onet.pl

    > Szukam 3.5 calowego. Gdybym miał nowszy system operacyjny np. Win7 to bym raczej
    chciał z większymi sektorami a tak to chyba
    > postawię na dyski Seagate.

    Na dyski? IMO postawisz system na jednym dysku. ;)

    WD, Seagate, Hitachi -- co jeszcze zostaje?
    Od początku jest WD i Seagate. IMO jedno i drugie bardzo dobre.

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'