  • 11. Data: 2009-09-08 19:30:34
    Temat: Re: Jaki dysk SATA 1,5 TB kupić?
    Od: CUT_INZ <C...@C...pl>

    de Fresz pisze:

    > Praktycznie? To w takim razie ja z jakąś inną praktyką miałem do czynienia.

    PRAKTYCZNIE, wszystko zależy od optymalnej konfiguracji (WBC, Strip Size)

  • 12. Data: 2009-09-08 19:32:56
    Temat: Re: Jaki dysk SATA 1,5 TB kupi??
    Od: CUT_INZ <C...@C...pl>

    Tomasz Chmielewski pisze:

    > Z rachunku prawdopodobienstwa wynika, ze awaryjnosc wzrosnie jednak
    > trzykrotnie.

    wg. SEAGATE:
    " Jeżeli AFR twardego dysku z jednym talerzem wynosi 0,8 procent, to
    według Seagate prawdopodobieństwo awarii wzrasta o 0,2 procent na każdy
    kolejny talerz. "

    500GB - jeden talerz
    1,5TB - 3 talerze min.

  • 13. Data: 2009-09-08 19:38:57
    Od: RadoslawF <r...@w...pl>

    Dnia 2009-09-08 21:13, Użytkownik CUT_INZ napisał:

    > Co nie zmienia faktu, iż jest na tyle małe (nie licząc wadliwych serii),
    > że jego trzykrotny wzrost jest pomijalny.

    Jeśli dla ciebie trzykrotny wzrost jest pomijalny to jaki
    nie jest pomijalny ?

    Pozdrawiam

  • 14. Data: 2009-09-08 19:41:24
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-09-08 21:30:34 +0200, CUT_INZ <C...@C...pl> said:

    > PRAKTYCZNIE, wszystko zależy od optymalnej konfiguracji (WBC, Strip Size)

    Nie, praktycznie bez dobrego kontrolera hardwarowego nie ma co liczyć
    na transfery lepsze niż +30-50% w przypadku 2 dysków. Jak przy 3
    wyciągnie +100% transferów jednego dysku, to uznałbym to za świetny
    efekt.

    de Fresz

  • 15. Data: 2009-09-08 19:44:41
    Od: CUT_INZ <C...@C...pl>

    RadoslawF pisze:

    > Jeśli dla ciebie trzykrotny wzrost jest pomijalny to jaki
    > nie jest pomijalny ?
    >
    > Pozdrawiam

    Och pomyśl trochę!!!! To nie boli!
    Przykładowo (nie związane z dyskami) prawdopodobieństwo awarii wynosi 5
    promili to nawet 10 krotny wzrost nie będzie zauważalny dla przeciętnego
    użytkownika.

  • 16. Data: 2009-09-08 19:49:16
    Od: ToMasz <t...@g...pl>

    CUT_INZ pisze:

    > Ceny kup teraz na allegro. Od firm oferujących najniższą cenę:
    > SEAGATE ST31500541AS 1,5 TB - 409zł (3 talerze, głośny)
    > SEAGATE ST3500418AS 500GB - 490zł (jeden talerz da dysk x3 pracuje
    > ciszej niż to wyżej)
    a który z tych 2 bedzie szybszy?

    ToMasz

  • 17. Data: 2009-09-08 19:50:45
    Od: CUT_INZ <C...@C...pl>

    ToMasz pisze:

    > a który z tych 2 bedzie szybszy?
    >
    > ToMasz

    dwa lub więcej dysków ST3500418AS (RAID0) będą szybsze niż jeden
    ST31500541AS

  • 18. Data: 2009-09-08 20:16:04
    Od: "Latet" <l...@x...pl>

    W tym rozmiarze to niedawno kupiłem dwa dyski Samsung HD154UI (seria F2 Eco
    Green). Jestem z nich zadowolony - bardzo ciche (brak wibracji), nie grzeją się,
    a przy tym dość szybkie (max: 110 MB/s.; min: 54 MB/s; śred: 88 MB/s; czas dost.
    14 ms).

    latet

  • 19. Data: 2009-09-08 20:18:30
    Od: JaromirD <r...@q...pl>

    Tomasz Chmielewski wrote:

    > Oczywiscie, ze glosniej (choc pewnie nie wszystkim halas przeszkadza).

    > Z rachunku prawdopodobienstwa wynika, ze awaryjnosc wzrosnie jednak
    > trzykrotnie.

    Możesz powiedzieć jak to liczysz? Awarie dysku są zdarzeniami niezależnymi
    więc przy założeniu, że awaryjność jednego dysku wynosi 25 % czyli 1/4 to
    prawdopodobieństwo awarii trzech to 1/4 * 1/4 * 1/4 czyli 1/64 (1,56 %).
    Prawdopodobieństwo awarii któregokolwiek z ich wynosi dalej 1/4.
    Może miałeś na myśli prawdopodobieństwo utraty danych?

    JaromirD

  • 20. Data: 2009-09-08 20:19:24
    Od: "Latet" <l...@x...pl>

> [...]
    > prawdopodobieństwo awarii trzech to 1/4 * 1/4 * 1/4 czyli 1/64 (1,56 %).
    > Prawdopodobieństwo awarii któregokolwiek z ich wynosi dalej 1/4.

    Oj.... chyba się nie chodziło na matematykę w szkole średniej... :)

    latet