  • 1. Data: 2009-09-10 16:41:37
    Temat: Jaki dual sim?
    Od: Piona <e...@w...pl>

    Witam,
    Zastanawiam się nad telefonem dual sim bo noszenie dwóch aparatów mnie
    denerwuje coraz bardziej.
    Czego potrzebuję:
    -dobrej baterii,
    -bluetooth,
    -odtwarzania dźwięków mp3,
    -aparat foto (jakikolwiek).

    Możecie coś polecić?

    piona

  • 2. Data: 2009-09-10 17:28:48
    Temat: Re: Jaki dual sim?
    Od: "Konrad N.S." <n...@o...pl>

    Użytkownik "Piona" <e...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Zastanawiam się nad telefonem dual sim bo noszenie dwóch aparatów mnie
    > denerwuje coraz bardziej.
    > Czego potrzebuję:
    > -dobrej baterii,
    > -bluetooth,
    > -odtwarzania dźwięków mp3,
    > -aparat foto (jakikolwiek).
    > Możecie coś polecić?

    samsung duos / duoz light c5212 / c-5212.

    mam, używam, zupełnie normalny telefon, radio, mp3, bluetooth, aparat
    1.3mpx.
    bateria 1000 mAH, nie działa krócej ani dłużej niż używane dotąd nokia6030
    albo sagem my100x - a przecież tutaj bateria w samsungu obsługuje dwa
    aparaty/nadajniki!
    dokupiłem do samochodu ładowarkę do samochodu za 2,99pln, kartę micro-SD 8
    GB.
    w komplecie były słuchawki, ale nie było kabla z końcem usb (do kompa) -
    allegro za 2-5pln.
    nie mam powodów do narzekania.
    kupiony w play'u w abo za 25/mc, opłata za telefon 49pln, używam z kartami
    era tak-tak i plus abonament. karta play w innym telefonie robi za domowy.

    na pytania odpowiem, jeśli zapytasz.

  • 3. Data: 2009-09-10 18:11:15
    Od: Gr <g...@g...com>

    Konrad N.S. pisze:
    > Użytkownik "Piona" <e...@w...pl> napisał w wiadomości

    > samsung duos / duoz light c5212 / c-5212.

    Jak z jakością dźwięku podczas rozmów? Słuchawka to głośnik czy głośnik
    jest osobno?

    W przypadku wykorzystania telefonu jako modemu do kompa, w jaki sposób
    następuje wybór karty sim z której leci transmisja?

    Jak z obudową, rysuje się mocno?

  • 4. Data: 2009-09-10 18:41:20
    Od: Piona <e...@w...pl>

    Konrad N.S. pisze:
    > na pytania odpowiem, jeśli zapytasz.

    Mam pytanie czy jest jakieś rozróżnienie w aparacie z jakiej karty
    przychodzi rozmowa?
    Albo w drugą stronę. Jak z połączeniami wychodzącymi? Jak ustawia się z
    której karty korzystam dzwoniąc do kogoś? Bo chyba nie losowo?? :)
    piona

  • 5. Data: 2009-09-10 18:41:46
    Od: "Konrad N.S." <n...@o...pl>

    Użytkownik "Gr" <g...@g...com> napisał w wiadomości

    > Jak z jakością dźwięku podczas rozmów?

    jest ok. występują błedy, przegłosy, ale przypuszczam, że to wina
    operatora - po drugiej stronie jest abonent ery, w wiosce, gdzie tylko pół
    domu i jedno okno ma zasięg na jedną kreskę ;)
    gdy dzwonię do tego abonenta a on jest w normalnym miejscu/zasięgu, to nie
    ma błedów.
    porównam do innych posiadanych dotąd:
    lepsza jakość niż w tanim budżetowym sagemnie my100x, lepsza niż w nokii
    6030, i chyba taka sama jak w se890i żony.
    jakość i wspominiane błedy sieciowe przy słabym zasięgu pojawiają się
    zarówno gdy dzwonię z karty ery TT jaki z plusa.

    > Słuchawka to głośnik czy głośnik jest osobno?

    jak będę mądry to powiem ;)
    nie wiem jak to sprawdzić, jeśli podpowiesz/pokierujesz mną, to odpiszę.

    > W przypadku wykorzystania telefonu jako modemu do kompa, w jaki sposób
    > następuje wybór karty sim z której leci transmisja?

    nie wiem, nie potrzebowałem telefonu jako modemu.

    generalnie wybór karty, z jakiej ma nastąpić połaczenie jest dziecinnie
    prosty, jest do tego oddzielny klawisz. majac numer na pulpicie/ekarnie, lub
    widza liste kontaktów wystarczy nacisnac przycisz z boku obudowy, i po
    każdym naciśnięciu następuje zmiana proponowanej/wybieranej do połaczenia
    karty sim.

    > Jak z obudową, rysuje się mocno?

    2 mce użytkowania, i nie ma śladów.
    a nie szanuję telefonu, kładę, przesuwam, a nawet rzucam po biurku czy
    samochodzie, w kieszeni spodni noszę z kluczami i monetami.

    można pytać dalej, będę umiał/wiedział to odpowiem.
    jestem chyba pierwszą osobą na grupie mającą ten aparat - wcześniej pytałem
    i ja i "stachu s." i nikt nie dawał żadnej opinii.

  • 6. Data: 2009-09-10 18:54:29
    Od: "Konrad N.S." <n...@o...pl>

    > Mam pytanie czy jest jakieś rozróżnienie w aparacie z jakiej karty
    > przychodzi rozmowa?

    tak, zarówno graficznie jak i opisowo.
    do każdej karty sim można przyporządkować jedną z pięciu chyba proponowanych
    przez producenta ikonek/grafik, a do tego możesz katrę nazwać dowolnie dając
    opis literowy.
    gdy porzychodzi połączenie to widzisz grafikę ikonkę i napis.
    u mnie np. gdy dzwoni ktoś na plusa to pojawia się ikonka "domek" i napis
    PLUS. a gdy dzwoni ktoś na erę tak-tak to pojawia się ikonka serduszko i
    napis era.
    ale jak pisałem ikonek jest pięć do wyboru, a nazwę literową/opisową
    nadajesz dowolną.
    jeśli nie nadasz własnej nazwy, to telefon nada "SIM1" oraz "SIM2" zgodnie
    ze slotami do jakich włożone są karty.

    > Albo w drugą stronę. Jak z połączeniami wychodzącymi? Jak ustawia się z
    > której karty korzystam dzwoniąc do kogoś? Bo chyba nie losowo?? :)

    nie, ja np. otwieram listę kontaktów, podświetlam/najeżdżam na wybranego
    rozmówcę i teraz, w tym momencie klawiszem z boku obudowy zmieniam kartę sim
    z jakiej nastąpi połączenie.
    każde naciśnięcie tego klawisza do inna karta sim. proste, skuteczne,
    szybkie, bezproblemowe.

    podobnie przy smsach: pisząc smsa tym samym klawiszem do wyboru kart sim
    jednym naciśnięciem decydujesz z którego numeru wyjdzie sms.

    można określić jedną z kart jako główną/master, i drugą jako
    podrzędną/slawe.
    można też jedną kartę wyłączyć, by telefon działał tylko na jednym simie, a
    drugi sim "śpi", jest nieczynny, wylogowany z sieci.
    ale uwaga: wyłączyć/uśpić można tylko kartę podrzędną/slawe.

    by zmaienić sobą miejscami karty podrzędna-głwona telefon musi wykonać
    restart (wtedy bez podanwaia pinów do kart, telefon nie żąda tego podczas
    restartu)
    u mnie wystarczyło raz to odkryć, bym wiedział ktrórą kartę chcę mieć jako
    głowną, i nie muisałem nigdy robić "restartu" telefonu.

  • 7. Data: 2009-09-10 18:58:16
    Od: "Konrad N.S." <n...@o...pl>

    Użytkownik "Konrad N.S." <n...@o...pl> napisał w wiadomości

    > otwieram listę kontaktów, podświetlam/najeżdżam na wybranego rozmówcę i
    > teraz, w tym momencie klawiszem z boku obudowy zmieniam kartę sim z jakiej
    > nastąpi połączenie.

    kontakty telefon pokazuje z obu kart sim jednocześnie, alfabetycznie lub wg
    numerów.
    jesli ten sam rozmówca jest i na karcie głównej, i na podrzędnej, to na
    liście widzimy dwa razy po sobie tego samego rozmówcę z ikoną podpoiwadającą
    z której kartty jest kontakt.
    np. u mnie widzeić będę:
    - kowalski jan i ikonka domku
    - kowalski jan i ikonka serduszko
    jesli kontakt taki sam bedzie jeszcze w pamięci telefonu (poza kartami sim)
    to na liście będzie trzeci kowalski.

  • 8. Data: 2009-09-10 19:29:47
    Od: Piona <e...@w...pl>

    Konrad N.S. pisze:

    I jeszcze jedno pytanie. Ponieważ jedna karta to u mnie tel. służbowy a
    drugi prywatny to czy jest możłiwość np służbową kartę wyłączyć albo
    wyciszyc na określony czas np na wekend???
    piona

  • 9. Data: 2009-09-10 19:35:27
    Od: Piona <e...@w...pl>

    Konrad N.S. pisze:

> [...]
    > simie, a drugi sim "śpi", jest nieczynny, wylogowany z sieci.
    > ale uwaga: wyłączyć/uśpić można tylko kartę podrzędną/slawe.

    Rozumiem, ze to wyłączenie karty jest jakby wyłączeniem telefonu? Nikt
    się nie dodzwoni i nie można z niej dzwonić do momentu uruchomienia?
    Jest możłiwość wyciszyć jedną kartę aby nie słyszeć przychodzących z
    niej połączeń?
    Chodzi o to, że mam tel. służbowy i w wekendy korzystam z karty
    prywatnej i w tym czasie służbowy normalnie leży na półce.
    piona

  • 10. Data: 2009-09-10 20:09:54
    Od: "Konrad N.S." <n...@o...pl>

    > Rozumiem, ze to wyłączenie karty jest jakby wyłączeniem telefonu?

    nioe. wyłączając jedną kartę telefon działa nadal z drugą kartą.
    owszem, dla dzwoniącego na wyłaczoną kartę wygląda to na wyłaczenie
    telefonu.

    > Nikt się nie dodzwoni i nie można z niej dzwonić do momentu uruchomienia?

    tak, do momentu uruchiomienia wyłączonej karty. nie trzeba do tego wyłączać
    całego telefonu.

    > Jest możłiwość wyciszyć jedną kartę aby nie słyszeć przychodzących z niej
    > połączeń?

    tak, piszę o tym niżej.

    > Chodzi o to, że mam tel. służbowy i w wekendy korzystam z karty prywatnej
    > i w tym czasie służbowy normalnie leży na półce.

    można to zrealizować na dwa sposoby:

    1. karta sim służbowa jest jako podrzędna w telefonie - wtedy można ją
    wyłaczać w ogóle - w telefonie będzie palić się ikonka tylko karty
    czynnej/głównej/uciebie prywatnej.
    na wyłączoną kartę służbową nikt się nie dodzwoni, bo ta karta będzie
    wylogowana z sieci, czyli dzwoniący usłyszy "abonent czasowo niedostępny"
    lub podobne melodie u twojego operatora.
    telefon z czynną jedną/głowną kartą działa jak telefon na jedną kartę ;)

    2. można nie wyłączać karty służbowej, tylko dla tej karty dla wszystkich
    dzwoniących na tą kartę można wyłaczyć dzownek, zarówno połaczenia jak i
    wiadomości sms.

    KNS