    From: "Robbo" <n...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Jaki dławik na zasilaniu ATmegi?
    Date: Wed, 17 Apr 2013 11:00:19 +0200

    Witam,

    W układzie z ATmega32 (montaż przewlekany, kwarc 16MHz) na wejściu zasilania
    do mikrokontrolera są kondensatory 100nF oraz 470uF/16V. Chciałbym jeszcze
    umieścić dławik szeregowo na linii + zasilania (powody: potrzebuję mostek,
    pod którym przejdzie inna ścieżka, a skoro dzięki dławikowi mogę zbudować
    jeszcze lepszy układ, to może warto go dać zamiast mostku z drutu; Atmel o
    takim elemencie wspomina w AVR Hardware Design Consideration; żeby nagły
    wzrost poboru prądu mikrokontrolera nie wpływał na inne podzespoły).
    Chciałem zapytać, jaką indukcyjność powinien mieć taki dławik? Czy może być
    100mH?

    Pozdrawiam,
    Robbo