  • 21. Data: 2016-07-20 12:34:19
    Temat: Re: Jaki SSD 250GB
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Tue, 19 Jul 2016 10:35:37 +0200
    doszła do mnie wiadomość <nmkooq$fbi$2@node2.news.atman.pl>
    od Maciek <m...@n...pl> :
    >Witam
    >
    >Czy zakup tanich wersji SSD, mam na myśli coś w rodzaju 250GB za około
    >250zł ma sens, czy okaże się, że wydajność niewiele wyższa od
    >mechanicznego, a szansa padnięcia po 2 latach wyższa? Szukam czegoś do
    >starego laptopa i rozważam opcję zakupu SSD.

    Nawet najtańszy dysk będzie wydajniejszy, ale "na oko" możesz tego nie
    widzieć(dopiero po pomiarach ze stoperem w łapie ładnie widać
    przewagę).
    Moim zdaniem najbardziej liczy się gwarancja(5 lat jest ok, dwa do
    dupy), potem wydajność w testach i na końcu cena(dobry dysk tej
    pojemności to 300-450 brutto).

  • 22. Data: 2016-07-20 12:57:44
    Od: Chris <x...@x...com>

    W dniu 2016-07-19 o 10:35, Maciek pisze:
> [...]
    > mechanicznego, a szansa padnięcia po 2 latach wyższa? Szukam czegoś do
    > starego laptopa i rozważam opcję zakupu SSD.

    https://www.morele.net/dysk-ssd-sandisk-plus-240gb-s
    ata-6gb-s-sdssda-240g-g25-sdssda-240g-g25-749689/

    Ja bym brał tego, sprawdzona i pewna inwestycja.

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

  • 23. Data: 2016-07-20 13:56:17
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2016-07-20 o 00:55, BUNIEK pisze:

    > Nie spotkałem sie z problemami z SSD i SATA II

    Ja się spotkałem - j.w.

  • 24. Data: 2016-07-20 22:27:20
    Od: "jakson" <j...@e...org>

    > Jednego dnia, całkiem bez wcześniejszej zapowiedzi przy próbie
    > uruchomienia komputera pojawił się komunikat "No OS found" i żadne próby
    > odzykania danych różnymi programami na live linuxie nie przyniosły

    Odzyskanie skasowanych danych z SSD graniczy z cudem - na ogol jest
    niemozliwe.
    SSD to nie HDD.

  • 25. Data: 2016-07-20 23:54:36
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    Użytkownik "jakson" <j...@e...org> napisał w wiadomości

    > Odzyskanie skasowanych danych z SSD graniczy z cudem - na ogol jest
    > niemozliwe.
    > SSD to nie HDD.

    Z backupu też są problemy :)

    --
    marfi

  • 26. Data: 2016-07-21 08:39:28
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 20 lipca 2016 22:27:23 UTC+2 użytkownik jakson napisał:

    > Odzyskanie skasowanych danych z SSD graniczy z cudem - na ogol jest
    > niemozliwe.
    > SSD to nie HDD.

    Bo dyski SSD nie umierają jak bohaterzy. One umierają jak zwykły wyrobnik. Po
    wywnioskowaniu że dysk SSD nie może dalej działać on się po prostu nie uruchomi.
    Bios czy os go nie wykryje i nie dostaniesz sie do niego niczym. Ani z linuxa ani z
    windowsa ani z dedykowanych rozwiązań typu NAS czy kieszeń.

    Dyski HDD giną jak bohaterzy, tak długo jak potrafią to wstają i sie uruchamiają. A
    jak mają problem z odczytem jakiegoś obszaru to albo próbują w nieskończność albo
    raportują że sie nie daje i jak cchesz możesz próbować ponownie.

    SSD umiera nagle. O tym że ma niedaleko czasem świadczą dane ze smart-a. Tam widać
    ile jeszcze mu zostało miejsca na remapowanie sektorów i pare innych wskaźników. Ale
    ich dobry stan dziś nie gwarantuje ze ssd wstanie jutro.

  • 27. Data: 2016-07-21 09:34:00
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Jaka jest zasadnicza różnica pomiędzy dyskiem SSD, a pamięcią typu flash (pendrive,
    karta SD)?

    BTW właśnie bohaterzy umierają nagle, i często tylko dlatego są "bohaterami" (bo np.
    się dali głupio zastrzelić lub podjęli się głupiego zadania).

    -----

  • 28. Data: 2016-07-21 09:36:41
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Wed, 20 Jul 2016 23:39:28 -0700 (PDT), s...@g...com napisał(a):

    (ciach...)
> [...]
    > uruchamiają. A jak mają problem z odczytem jakiegoś obszaru to albo
    > próbują w nieskończność albo raportują że sie nie daje i jak cchesz

    Taaa jasne...

    (ciach...)

    --
    [ Przemysław ,,Rico" Ryk ]
    [ Godziny uciekają w okamgnieniu, gdy chcesz je zatrzymać. ]

  • 29. Data: 2016-07-21 11:11:08
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 21 lipca 2016 09:38:29 UTC+2 użytkownik Przemysław Ryk napisał:
    > Dnia Wed, 20 Jul 2016 23:39:28 -0700 (PDT), s...@g...com napisał(a):
    >
    > (ciach...)
    >
    > Taaa jasne...

    Znasz odpowiednik "zamrażarkowego" triku dla nieżywego ssd?

    Zaprzeczysz że dysk hdd o ile nie uszkodzi mu sie obszar zarezerwowany wewnętrznie to
    się zazwyczaj zgłasza do biosu nawet jak w praktyce nie da sie z niego wielu obszarów
    przeczytać?

  • 30. Data: 2016-07-21 15:17:29
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    On 19/07/2016 18:17, Poldek wrote:

    > Też tak myślałem, dopóki mi SSDek działał.
    > Jednego dnia, całkiem bez wcześniejszej zapowiedzi przy próbie
    > uruchomienia komputera pojawił się komunikat "No OS found" i żadne próby
    > odzykania danych różnymi programami na live linuxie nie przyniosły
    > rezultatu. Do tego kompa wsadziłem dysk SSHD 2TB i hula.
    > SSD po sformatowaniu na nowo używam w drugim komputerze, jako drugi SSD
    > i działa. Ze swojej strony zalecam dozę ostrożności przy stosowaniu SSD
    > w starych komputerach z SATA starszym niż III.

    Skąd pewność, że problemem był starszy SATA i nie wystąpiłby on w
    przypadku SATA600?
    Jaki to konkretnie SSD - producent/model?
    Szukałeś czy inni użytkownicy takich samych SSD zgłaszali taki sam lub
    podobny problem?
    Co na to FAQ producenta i czy były jakieś poprawki do firmware?
    --