eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyJaki Diesel do 15 tys. PLN?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 20

  • 1. Data: 2010-06-24 16:44:36
    Temat: Jaki Diesel do 15 tys. PLN?
    Od: "Marlboro" <n...@n...com>

    Pytanie dotyczy jak najmniej wybajerzonego technicznie Diesla, o mocy około
    100 koni mechanicznych i palącego w trasie ~5L na 100 KM. Oczywiście
    interesują mnie tylko najmniej awaryjne auta. Wszystko za około 15k zł.


  • 2. Data: 2010-06-24 16:47:51
    Temat: Re: Jaki Diesel do 15 tys. PLN?
    Od: krzysiek82 <s...@u...pl>

    Marlboro pisze:
    > Pytanie dotyczy jak najmniej wybajerzonego technicznie Diesla, o mocy
    > około 100 koni mechanicznych i palącego w trasie ~5L na 100 KM.
    > Oczywiście interesują mnie tylko najmniej awaryjne auta. Wszystko za
    > około 15k zł.

    Punto 1.9JTD lub Stilo JTD? z nowszych konstrukcji na CR to jedne z
    bardziej udanych. Ewentualnie starsze TDI 1Z, AFN także dają radę, ale w
    tych rocznikach w których je montowali auta mogą być w agonalnym stanie.

    --
    krzysiek82


  • 3. Data: 2010-06-24 17:37:28
    Temat: Re: Jaki Diesel do 15 tys. PLN?
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    W dniu 2010-06-24 16:44, Marlboro pisze:
    > Pytanie dotyczy jak najmniej wybajerzonego technicznie Diesla, o mocy
    > około 100 koni mechanicznych i palącego w trasie ~5L na 100 KM.
    > Oczywiście interesują mnie tylko najmniej awaryjne auta. Wszystko za
    > około 15k zł.

    Peugeot 306/406 z 2.0Hdi w wersji 90KM (w 306 tylko taki był, w 406 były
    też mocniejsze). Za te pieniądze może też być Citroen Xsara z tym samym
    silnikiem (auto bliźniacze do 306). Wersja 90KM jest prosta i
    niepsujliwa - nie ma dwumasowego koła zamachowego, nie ma filtra FAP
    (mocniejsze 110KM może mieć, choć nie musi - były wersje fabrycznie bez).
    Punto raczej bym odradził w kwestii wygody - piszesz o trasie, więc
    pewnie trochę jeździsz. Już lepiej Bravo/Brava z silnikiem JTD. Na
    zadbane Stilo trochę mało kasy - tzn. może i kupisz za 15kpln, ale mocno
    na styk.

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
    P307 2.0HDi/90
    "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."


  • 4. Data: 2010-06-24 20:28:28
    Temat: Re: Jaki Diesel do 15 tys. PLN?
    Od: "Marlboro" <n...@n...com>

    > Punto 1.9JTD lub Stilo JTD? z nowszych konstrukcji na CR to jedne z
    > bardziej udanych. Ewentualnie starsze TDI 1Z, AFN także dają radę, ale w
    > tych rocznikach w których je montowali auta mogą być w agonalnym stanie.


    W zasadzie nawet samochód bez turbiny wchodziłby w grę. Po prostu jak czytam
    po forach jakież to problemy są nowymi Dieslami, człowiekowi świta tylko
    jedno. Stare dobre, niewysilone TDI 1.9. Nie wiem niestety jak wygląda
    Diesel by Fiat, ale sprawdzę. Dzięki!


  • 5. Data: 2010-06-24 20:30:35
    Temat: Re: Jaki Diesel do 15 tys. PLN?
    Od: "Marlboro" <n...@n...com>

    > Peugeot 306/406 z 2.0Hdi w wersji 90KM (w 306 tylko taki był, w 406 były
    > też mocniejsze). Za te pieniądze może też być Citroen Xsara z tym samym
    > silnikiem (auto bliźniacze do 306). Wersja 90KM jest prosta i
    > niepsujliwa - nie ma dwumasowego koła zamachowego, nie ma filtra FAP
    > (mocniejsze 110KM może mieć, choć nie musi - były wersje fabrycznie bez).

    I właśnie o to chodzi. Po co filtr cząstek stałych, po co dwumasa? Chodzi o
    jak najprostsza konstrukcję Diesla, ba w grę wchodzi i nawet coś a'la SDI z
    grupy VAG.

    > Punto raczej bym odradził w kwestii wygody - piszesz o trasie, więc pewnie
    > trochę jeździsz.

    Mało jeżdzę po mieście, bo tutaj starcza mi całkowcie komunikacja miejska
    (autobus + metro).

    > Już lepiej Bravo/Brava z silnikiem JTD. Na zadbane Stilo trochę mało
    > kasy - tzn. może i kupisz za 15kpln, ale mocno na styk.

    Dlaczego właśnie JTD?;-) Naprawdę są takie dobre?


  • 6. Data: 2010-06-24 20:43:31
    Temat: Re: Jaki Diesel do 15 tys. PLN?
    Od: Czarek Daniluk <c...@n...com>

    W dniu 2010-06-24 20:28, Marlboro pisze:
    >> Punto 1.9JTD lub Stilo JTD? z nowszych konstrukcji na CR to jedne z
    >> bardziej udanych. Ewentualnie starsze TDI 1Z, AFN także dają radę, ale
    >> w tych rocznikach w których je montowali auta mogą być w agonalnym
    >> stanie.
    >
    >
    > W zasadzie nawet samochód bez turbiny wchodziłby w grę. Po prostu jak
    > czytam po forach jakież to problemy są nowymi Dieslami, człowiekowi
    > świta tylko jedno. Stare dobre, niewysilone TDI 1.9. Nie wiem niestety
    > jak wygląda Diesel by Fiat, ale sprawdzę. Dzięki!

    Poczytaj elektrodę i podforum o dieslach, jak kupiłem TDI (90KM na VP37)
    i zacząłem czytać o notlaufach, problemach z zapalaniem i innych to
    zacząłem się podłamywać.
    Po 4 latach to mogę tylko na razie potwierdzić, że trza koło na wale
    dokręcać jak trza :D a najlepiej na jakiegoś niebieskiego loctite, żeby
    się nie odkręcało. To była jedyna poważniejsza awaria silnika (zdechł
    był na światłach i nie dało się go ożywić) reszta co robiłem to jak na
    prawie 300kkm na liczniku (a ile w rzeczywistości to kto to wie...) to
    uważam za eksploatację.

    Pozdrawiam !!

    PS:
    Zamieniłbym go teraz z miłą chęcią na MK4 z tym samym motorem (ALE) bo
    już mnie pomału zaczyna wk... głośność w MK3 TDI ;)


  • 7. Data: 2010-06-24 22:33:59
    Temat: Re: Jaki Diesel do 15 tys. PLN?
    Od: hamberg <r...@g...com>

    > Dlaczego w a nie JTD?;-) Naprawd s takie dobre?

    na tyle dobre ze jezdza w oplach, suzuki, saabach, lanciach, alfach a
    teraz nawet vw sie przerzucil na common rail ktory jest tak naprawde
    pomyslem fiata.


  • 8. Data: 2010-06-24 23:48:14
    Temat: Re: Jaki Diesel do 15 tys. PLN?
    Od: "Marcin Luty" <m...@s...gmail.com>

    > I właśnie o to chodzi. Po co filtr cząstek stałych, po co dwumasa? Chodzi
    > o jak najprostsza konstrukcję Diesla, ba w grę wchodzi i nawet coś a'la
    > SDI z grupy VAG.

    W Xsarze, P306, Berlingo/Partner i pewnie paru innych byl tez wolnossacy
    1.9D. Mul ale dlugowieczny.

    --
    ml


  • 9. Data: 2010-06-25 00:10:20
    Temat: Re: Jaki Diesel do 15 tys. PLN?
    Od: "Marlboro" <n...@n...com>

    Użytkownik "Marcin Luty" <m...@s...gmail.com> napisał w
    wiadomości news:i00jva$kuh$1@mx1.internetia.pl...
    >> I właśnie o to chodzi. Po co filtr cząstek stałych, po co dwumasa? Chodzi
    >> o jak najprostsza konstrukcję Diesla, ba w grę wchodzi i nawet coś a'la
    >> SDI z grupy VAG.
    >
    > W Xsarze, P306, Berlingo/Partner i pewnie paru innych byl tez wolnossacy
    > 1.9D. Mul ale dlugowieczny.

    I jeszcze jedno pytanie. Czy Diesel z turbiną spala mniej ropy na 100KM czy
    więcej?


  • 10. Data: 2010-06-25 00:16:56
    Temat: Re: Jaki Diesel do 15 tys. PLN?
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Marlboro" <n...@n...com> napisał w wiadomości news:

    > I jeszcze jedno pytanie. Czy Diesel z turbiną spala mniej ropy na 100KM
    > czy więcej?

    Zależy jak na to patrzeć.
    Jak próbujesz normalnie jeździć, to mniej, bo nie trzeba go tak cisnąć jak
    muła bez turbiny.
    Ale decydujące znaczenie ma tutaj nie fakt posiadania turbiny, ale
    nowocześniejsza konstrukcja silnika niż starych diesli, a takie w 99%
    przypadków będą do wyboru wśród aut bez turbiny - na tym robi się niższe
    spalanie.

strony : [ 1 ] . 2


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: