  • 1. Data: 2015-01-10 12:20:43
    Temat: Jakas stronka z obiektywną bazą głośności aut, (dowolny język)
    Od: Olekx <O...@s...pl>

    w miejscu kierowcy, przy 100/130 ew. 140 km/h ? Interesowało by mnie np.
    nowe A6 1.8T i 2.0 T.

    Wiem że jest:
    1) Adac, który testuje np. nie to co ja chcę, bo np. przez 7 lat Jaguara
    XF zdążył przetestować jego najbardziej toporną wersją 2.2 Diesel. Teraz
    np. chciałbym mieć test nowego MB klasy C, ale z dobrym silnikiem
    beznynowym 2.0 czyli C200 albo C250, a oni nas uraczyli... 1.8 156 KM
    (czyli szajs!!) i dieslem 2.2. Ogólnie nic nie daje ta strona.
    2)http://www.auto-decibel-db.com/
    Mało co testują ostatnio, i nie za bardzo wiadomo jakiej konkretnie
    wersji silnikowej dotyczy dany test.
    3) Autobild testuje głośność przy i 100 i 130, tylko że mało co
    przetestował w porównaniu z tym co na rynku.

    Darek

  • 2. Data: 2015-01-12 12:03:58
    Od: Tadeusz <...@s...onet.pl>

    W dniu 2015-01-10 o 12:20, Olekx pisze:
    > w miejscu kierowcy, przy 100/130 ew. 140 km/h ? Interesowało by mnie
    > np. nowe A6 1.8T i 2.0 T.

    w nowych A6 jest 1.8T???

    napisz do producenta, najlepiej do niemieckiej centrali
    powinni odpisać ;-)

    choć moim zdaniem między tymi akurat silnikami w identycznym aucie
    różnice jeśli będą to tyle co kot napłakał...

  • 3. Data: 2015-01-12 12:20:42
    Od: Tadeusz <...@s...onet.pl>

    W dniu 2015-01-12 o 12:03, Tadeusz pisze:

    > w nowych A6 jest 1.8T???

    rozumiem, że tak w skrócie napisałeś o TFSI?

    nie prościej umówić się na jazdy próbne i samemu zobaczyć?
    bo suche cyferki z decybelami to nie wszystko...

  • 4. Data: 2015-01-12 18:10:19
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sat, 10 Jan 2015 12:20:43 +0100, Olekx napisał(a):

    > w miejscu kierowcy, przy 100/130 ew. 140 km/h ? Interesowało by mnie np.
    > nowe A6 1.8T i 2.0 T.

    To ja Ci jeszcze podpowiem, że wynik w decybelach też jest niewiele wart
    jeśli chodzi o subiektywny (bo to o to Ci zapewne chodzi) poziom głośności.

  • 5. Data: 2015-01-12 18:58:24
    Od: Olekx <O...@s...pl>

    W dniu 2015-01-12 12:20, Tadeusz pisze:

    > rozumiem, że tak w skrócie napisałeś o TFSI?
    >
    > nie prościej umówić się na jazdy próbne i samemu zobaczyć?
    > bo suche cyferki z decybelami to nie wszystko...

    Tak TFSI. Jak się zdecyduję to na pewno wcześniej jazdę próbną :) Nie
    kupię czegoś czym nie jechałem.

  • 6. Data: 2015-01-12 19:24:08
    Od: Olekx <O...@s...pl>

    Moim zdaniem w przepisach powinien być obowiązek jakiegoś obiektywnego
    pomiaru głośności i podawania go danych technicznych. I to nie tylko dla
    50 i 100km/h, ale też 140 i najlepiej też 160.

    A póki co to skasowali obowiązek podawać nawet czasów rozpędzania do 100...

    Miałem nadzieję w Migalskim bo interesuje sie autami, ale go już nie ma
    w europarlamencie ;)

  • 7. Data: 2015-01-13 10:19:28
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2015-01-12 o 19:24, Olekx pisze:
    > Moim zdaniem w przepisach powinien być obowiązek jakiegoś obiektywnego
    > pomiaru głośności i podawania go danych technicznych. I to nie tylko dla
    > 50 i 100km/h, ale też 140 i najlepiej też 160.

    raczej przy 30 i 50km/h, szybciej to tylko piraci jeżdżą :)

    Łukasz

  • 8. Data: 2015-01-13 21:50:53
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Mon, 12 Jan 2015 19:24:08 +0100, Olekx napisał(a):

    > Moim zdaniem w przepisach powinien być obowiązek jakiegoś obiektywnego
    > pomiaru głośności i podawania go danych technicznych.

    Tylko dzięki temu że nie ma takiego obowiązku możemy mieć w miarę dobrze
    wyciszone samochody :)
    Obowiązek spowoduje to, że w samochodach będzie głośniej, ale będą miały
    mniej decybeli.

    > I to nie tylko dla
    > 50 i 100km/h, ale też 140 i najlepiej też 160.
    >
    > A póki co to skasowali obowiązek podawać nawet czasów rozpędzania do 100...

    Obowiązku podawania osiągów to raczej nie było nigdy żadnego.
    Jedno co trzeba, to emisję CO2 podawać :)

  • 9. Data: 2015-01-13 22:49:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 13 Jan 2015 10:19:28 +0100, dddddddd napisał(a):

    > raczej przy 30 i 50km/h, szybciej to tylko piraci jeżdżą :)

    O to to to.
    W USA to juz zaprzestali podawania predkosci maksymalnej ... no i
    slusznie, po co to komu ...

    J.