    From: Marek <f...@f...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Jaka antena do radia FM i co z polaryzacją
    Date: Fri, 10 Jan 2014 16:08:58 +0100

    Mam problem z odbiorem niektórych stacji FM.
    Antena jest na dachu, to taki dipol "prostowany na beczce",
    oficjalnie producent nazywa go "dookólny". Nie ma wzmacniacza ant.,
    jest tylko symetryzator. Stacje, które odbieram nadawane sa z komina
    oddalonego o 7km. Wszystkie stacje odbierane w miarę ok, oprócz
    jednej która szumi (jest to najsłabsza stacja z tego nadajnika). Jest
    widoczność optyczna nadajnika.
    Są jakieś lepsze anteny? Nie wiem czy to ma znaczenie ale antena jest
    na dachu wraz z antenami telefonii komórkowej, najbliższy maszt
    tel.kom. jest w odleglości ok 5m (na tym samym poziomie).

    Drugie pytanie: przeglądając listę stacji fm na tym nadajniku
    większość jest w polaryzacji V ale niektóre są H. Po co takie
    kombinacje w polaryzacji? Przecież to utrudnia ustawienie anteny: jak
    ustawie antenę w polaryzacji H to mi źle odbierają stacje z
    polaryzacji V... mam dwie anteny stawiać - na każdą polaryzację??

    --
    Marek