  • 1. Data: 2016-09-19 18:28:45
    Temat: Jak zacząć pracę z Pythonem ?
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    W dniu 19.09.2016 o 18:14, slawek pisze:
    > W Pythonie jest IMHO kod źródłowy www.sympy.org

    Jak zacząć programować w Pythonie gdy się programuje w C++, Javie, C# a
    dawniej Pascalu a nie w Lispie czy Perlu?
    Z tego co czytam, są tam rozwijane dwie wersje 3.5 oraz 2.7. Czy warto
    zająć się 3.5 a 2.7 jest w celu zgodności starych programów?
    Preferuję Windows choć Linux może być wirtualnie, czy nie będzie
    problemu z Pythonem na Windows?
    Właśnie zobaczyłem nową stronę po polsku https://pl.python.org/,
    wcześniej jej nie widziałem.
    Czy Python to jakiś interpreter, kompilator (nowszy ma JIT?), czy w
    pakiecie jest jakieś IDE dla Pythona?
    Python nie jest konieczny do pracy, ale myślę że warto się zapoznać z
    podstawami. Zwłaszcza że jest tam biblioteka sympy.

  • 2. Data: 2016-09-20 02:10:52
    Temat: Re: Jak zacząć pracę z Pythonem ?
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    On 19.09.2016 18:28, Borneq wrote:

    > Jak zacząć programować w Pythonie gdy się programuje w C++, Javie, C# a
    > dawniej Pascalu a nie w Lispie czy Perlu?

    http://www.itmaybeahack.com/homepage/books/python.ht
    ml

    "Professional programmers who need to learn Python are our primary audience"
    Brzmi dobrze.

    Z tej listy:
    https://wiki.python.org/moin/BeginnersGuide/Programm
    ers
    może coś bardziej interesującego znajdziesz.

    > Z tego co czytam, są tam rozwijane dwie wersje 3.5 oraz 2.7. Czy warto
    > zająć się 3.5 a 2.7 jest w celu zgodności starych programów?

    w 2.x nastukali więcej programów, (i ciągle stukają, powtórka z fortrana:).
    3.x jest lepsze. Podobno:)

    > Preferuję Windows choć Linux może być wirtualnie, czy nie będzie
    > problemu z Pythonem na Windows?

    Nie.

    > Czy Python to jakiś interpreter, kompilator (nowszy ma JIT?), czy w
    > pakiecie jest jakieś IDE dla Pythona?

    Do IDE mozęsz spróbować IEP... połączyło się ostatnio z PYZO,
    też chwalone.
    Nazwę obecnei modnego JITa podrzuce jutro, bo domowy pythonowiec spi:)

    pzdr
    bartekltg

  • 3. Data: 2016-09-20 10:45:33
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    W dniu 20.09.2016 o 02:10, bartekltg pisze:

    > Do IDE mozęsz spróbować IEP... połączyło się ostatnio z PYZO,
    > też chwalone.
    > Nazwę obecnei modnego JITa podrzuce jutro, bo domowy pythonowiec spi:)

    Zainstalowałem python-3.5.2.exe
    Zainstalowałem IDE pycharm-professional-2016.2.3.exe ale będę musiał z
    niego zrezygnować bo kosztuje 200 euro nie za raz ale za pierwszy rok.
    Zainstalowałem pyzo-4.2.1-win32.exe , potem
    Miniconda3-latest-Windows-x86_64.exe ale na razie nie podczepiałem
    minicondy do pyzo tylko zwykły Python.
    Na razie udaje się uruchomić : "Run file as script" oraz "Execute file"
    Potem podczepiałem miniconda, ale i tak nie udało mi się zainstalować
    poniższych pakietów:

    conda install scipy
    conda install pyqt matplotlib pandas sympy

  • 4. Data: 2016-09-20 11:02:43
    Od: joahim <w...@g...com>

    W dniu wtorek, 20 września 2016 10:45:32 UTC+2 użytkownik Borneq napisał:

> [...]
    > poniższych pakietów:
    >
    > conda install scipy
    > conda install pyqt matplotlib pandas sympy

    Do pakietów naukowych pod Windows zdecydowanie polecam pythona w wersji Anaconda,
    oczywiście za wyjątkiem głównego edytora :)

    joahim

  • 5. Data: 2016-09-20 11:05:24
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    On Tuesday, September 20, 2016 at 10:45:32 AM UTC+2, Borneq wrote:

> [...]
    > poniższych pakietów:
    >
    > conda install scipy
    > conda install pyqt matplotlib pandas sympy

    Pyzo ma mieć wbudowany manager pakietów (zdiałający też pod windowsem).

    pzdr
    bartekltg

  • 6. Data: 2016-09-20 11:29:32
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    W dniu 20.09.2016 o 11:05, bartekltg pisze:
    > Pyzo ma mieć wbudowany manager pakietów (zdiałający też pod windowsem).

    Na razie nie widzę managera.
    Zainstalowałem całą Anacondę i podczepiłem do Pyzo. Ma mieć już
    wbudowane te pakiety chyba. Jak ich użyć?

  • 7. Data: 2016-09-20 12:05:32
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    W dniu 20.09.2016 o 10:45, Borneq pisze:
    > conda install scipy
    > conda install pyqt matplotlib pandas sympy

    NO tak, "conda install .." należy wpisać w oknie konsoli Windows a nie
    Pythona

  • 8. Data: 2016-09-21 20:46:42
    Od: Roman Dobosz <g...@s...pl>

    On Mon, 19 Sep 2016 18:28:45 +0200
    Borneq <b...@a...hidden.pl> wrote:

    > Jak zacząć programować w Pythonie gdy się programuje w C++, Javie, C# a
    > dawniej Pascalu a nie w Lispie czy Perlu?

    https://wiki.python.org/moin/MovingToPythonFromOther
    Languages

    > Z tego co czytam, są tam rozwijane dwie wersje 3.5 oraz 2.7. Czy warto
    > zająć się 3.5 a 2.7 jest w celu zgodności starych programów?

    Jeśli nie potrzebujesz czegoś, co jeszcze nie jest sportowane na 3.x,
    to 2.7. Jeśli nie, to 3.x. Jeśli nie wiesz, zacznij od 3.x. Główne
    założenia języka nie zmieniły się znacząco - problem stanowić mogą
    inne konstrukcje, których brakuje w py27, i sposób importowania
    niektórych modułów z biblioteki standardowej.

    > Preferuję Windows choć Linux może być wirtualnie, czy nie będzie
    > problemu z Pythonem na Windows?

    Zależy od 3rd party modułów.

    > Właśnie zobaczyłem nową stronę po polsku https://pl.python.org/,
    > wcześniej jej nie widziałem.
    > Czy Python to jakiś interpreter, kompilator (nowszy ma JIT?), czy w
    > pakiecie jest jakieś IDE dla Pythona?

    Python to interpreter. Jit jest osobnym projektem (implementacją
    języka) i nazywa się PyPy. W niektórych przypadkach PyPy jest
    znacznie szybsze niż standardowy interpreter (nazywany cpython).

    Standardowo w instalce jest chyba Idle, ale wystarczy dobry edytor i
    terminal. Dla lubujących się we wszystkomających IDE nie do przebicia
    jest PyCharm.

    --
    -^- _ something is grinding the emptiness:
    _ /O)_\// Project Pitchfork - A Cell

  • 9. Data: 2016-10-30 10:43:43
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    W dniu 21.09.2016 o 20:46, Roman Dobosz pisze:
    > Standardowo w instalce jest chyba Idle, ale wystarczy dobry edytor i
    > terminal. Dla lubujących się we wszystkomających IDE nie do przebicia
    > jest PyCharm.

    Zainstalowałem PyCharm Community; mimo że nie Professional, ale i tak ma
    dużo możliwości.
    Mam pomysł na programik - wprawkę: kalkulator. Można wykorzystać to że
    Python używa wielokrotnej precyzji i napisać taki, który ma więcej cyfr
    niż ten od Windows. Szczególnie konwersje Dec<->Hex<->Bin<->Oct.
    Potrzebny jakiś Layout - kratka gdzie będzie wiele przycisków