  • 11. Data: 2023-07-11 22:17:29
    Temat: Re: Jak to jest z tymi niebezpiecznymi bateriami?
    Od: _Master_ <...@...pl>

    Czy w upalne dni wyjmujecie z auta nawigacje i rejestratory jazdy?

  • 12. Data: 2023-07-12 18:04:28
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 11 Jul 2023 20:34:24 +0200, _Master_ wrote:

    > Moja Nokia 1020 elegancko wstaje i działa bez dotykania.

    Ale była mowa bez baterii..

    > Komu to przeszkadzało?
    > PS. Korci mnie zacząć jej znowu używać;-)

    Zaraz bedą likwidowac stare standardy GSM ... choc moze pare kanałów
    zostawią.

    > Tak normalnie. Zadzwonić, smsa wysłać, zrobić zdjęcie

    A inni znajomi mowia "Facebook, Whatsup, instagram".

    > Bo do reszty mam zawsze gdzieś jakiegoś kompa.
    > Ręki już nie starcza żeby zzooomować bez okularów takie małe ekrany. ;-)

    Kup se większy :-)

    J.

  • 13. Data: 2023-07-12 18:25:43
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 2023-07-12 o 18:04, J.F pisze:

    > Ale była mowa bez baterii..

    Opisałem dwie cechy androida. Fakt może powinienem bardzie
    łopatologicznie. Poprawię się ;)

    > A inni znajomi mowia "Facebook, Whatsup, instagram".

    Dla mnie to dziwaki.

    Ja 20 lat używam smsa meila ftp.

    Kup se większy :-)

    Nie mam takich kieszeni.

    Ale... Mam ten tablet 7 calowy o którym mowa z gniazdem na kartę sim.

    Ale będę SZPANOWAŁ ;)

    PS. Co do wielkości to zauważyłem że wielkość nie pomaga jak brakuje
    odległości do ustawienia ostrości ;-)

  • 14. Data: 2023-07-12 19:55:35
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl>

    > IMHO - utrudni. Ale ja sie nie znam.

    Teoretycznie zapłon utrudni bo towarzyszy temu większa rezystancja
    czyli mniejszy prąd zwarcia - mniejsze rozgrzanie. No i czas trwania
    bo mniej energii zmagazynowane.
    Jednak starość może prawdopodobieństwo awarii zwiększyć...

    > srednio podejrzewam.

    Raczej nie, teraz model biznesowy nie opiera się na zysku z
    zamiennych bateryjek (produkowanych często przez podwykonawców),
    to nie drukarki atramentowe.

    > A telefony nie ...

    W _dawnych_ czasach próbowałem kilka (Siemensy, Motorole) - nie
    chciały. Jednak np. któregoś Siemensa dało się oszukać - bateryjki
    miały termistor na 3. styku (żeby skończyć ładowanie gdy się
    przegrzewało), służył też zapewne do sprawdzenia obecności baterii.
    Podłączyłem podobny rezystor ok. 10k i ruszył. :)
    Przy czym bateria jest przy okazji buforem jeżeli ładowarka nie jest
    zbyt wydajna (a były wolne np.150mA) to w ww. przypadku przy
    logowaniu po starcie lub rozmowie "na rezystorku" potrafił się wyłączyć.
    Na mocniejszej chodził. Numer przetestowany dla chcącego zasilać
    "centralkę" alarmową-samoróbkę sterowaną z jednoukładówki,
    wszystko zasilane z zewn. aku ze stabilizatorem bez dostęu do 230V.
    Baterii do Motoroli (chyba C170) o mało nie rozwaliłem podłączając
    inny zasilacz bo jak się okazało ograniczenie prądowe było nie
    w telefonie ale w dedykowanej ładowarce.

    Arek

  • 15. Data: 2023-07-14 19:26:02
    Od: _Master_ <...@...pl>

    Widzę że cisza to jeszcze dorzucę do pieca ;-)

    Uchwyt na telefon z ładowaniem indukcyjnym po odłączeniu od prądu ma
    siłę aby odblokować/zacisnąć smartfona.

    Znaczy ma jeszcze prąd i chyba potrafi to nawet zrobić 3 razy.

    Czy ten prąd jest magazynowany w wewnętrznej bateryjce?

    Czy trzymanie takiego uchwytu w rozgrzanym aucie jest bezpieczne? ;)