    From: "Arek" <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Jak to jest z tymi niebezpiecznymi bateriami?
    Date: Wed, 12 Jul 2023 19:55:35 +0200

    news:1xu32z019e5yf.1fp3lqszvtuc7.dlg@40tude.net...

    > IMHO - utrudni. Ale ja sie nie znam.

    Teoretycznie zapłon utrudni bo towarzyszy temu większa rezystancja
    czyli mniejszy prąd zwarcia - mniejsze rozgrzanie. No i czas trwania
    bo mniej energii zmagazynowane.
    Jednak starość może prawdopodobieństwo awarii zwiększyć...

    > srednio podejrzewam.

    Raczej nie, teraz model biznesowy nie opiera się na zysku z
    zamiennych bateryjek (produkowanych często przez podwykonawców),
    to nie drukarki atramentowe.

    > A telefony nie ...

    W _dawnych_ czasach próbowałem kilka (Siemensy, Motorole) - nie
    chciały. Jednak np. któregoś Siemensa dało się oszukać - bateryjki
    miały termistor na 3. styku (żeby skończyć ładowanie gdy się
    przegrzewało), służył też zapewne do sprawdzenia obecności baterii.
    Podłączyłem podobny rezystor ok. 10k i ruszył. :)
    Przy czym bateria jest przy okazji buforem jeżeli ładowarka nie jest
    zbyt wydajna (a były wolne np.150mA) to w ww. przypadku przy
    logowaniu po starcie lub rozmowie "na rezystorku" potrafił się wyłączyć.
    Na mocniejszej chodził. Numer przetestowany dla chcącego zasilać
    "centralkę" alarmową-samoróbkę sterowaną z jednoukładówki,
    wszystko zasilane z zewn. aku ze stabilizatorem bez dostęu do 230V.
    Baterii do Motoroli (chyba C170) o mało nie rozwaliłem podłączając
    inny zasilacz bo jak się okazało ograniczenie prądowe było nie
    w telefonie ale w dedykowanej ładowarce.

    Arek