eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyJak sprawdzić którędy bierze olej?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 6

  • 1. Data: 2010-06-01 17:59:37
    Temat: Jak sprawdzić którędy bierze olej?
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Jak sprawdzić którędy silnik bierze olej?

    Bo do wyboru są pewnie uszczelniacze, UPG, albo od dołu między tłokiem a
    cylindrem.

    Na zimnym silniku jak się przygazuje to widać siwy dym z rury.
    Po nagrzaniu silnika chmur żadnych za samochodem nie ma.
    Ale zastanawiam się czy nie będzie to zasługa katalizatora który
    wszystko ładnie dopala do "przejrzystych" spalin.

    Żadnej wymiany płynów między układem chłodzenia a smarowania nie widać.


  • 2. Data: 2010-06-01 23:23:25
    Temat: Re: Jak sprawdzić którędy bierze olej?
    Od: Michał <m...@o...pl>

    > Jak sprawdzić którędy silnik bierze olej?
    >
    > Bo do wyboru są pewnie uszczelniacze, UPG, albo od dołu między tłokiem a
    > cylindrem.
    >

    ja bym powiedział że pierścienie. Można zrobić tzw. próbę olejową.


    Pozdrawiam


  • 3. Data: 2010-06-01 23:58:02
    Temat: Re: Jak sprawdzić którędy bierze olej?
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Michał pisze:
    >> Jak sprawdzić którędy silnik bierze olej?
    >>
    >> Bo do wyboru są pewnie uszczelniacze, UPG, albo od dołu między tłokiem a
    >> cylindrem.
    >>
    >
    > ja bym powiedział że pierścienie. Można zrobić tzw. próbę olejową.

    A jaki jest oczekiwany rezultat?

    Pomiar kompresji w normie - tzn. wszystkie 4 cylindry równo 14bar.
    Próby olejowej nie robiłem.


  • 4. Data: 2010-06-02 10:21:44
    Temat: Re: Jak sprawdzić którędy bierze olej?
    Od: krzysiek82 <s...@u...pl>

    Tomasz Pyra pisze:
    > Pomiar kompresji w normie - tzn. wszystkie 4 cylindry równo 14bar.
    > Próby olejowej nie robiłem.

    To zrób będzie wiadomo czy to np uszczelniacze puszczają (ale to by
    zakopcił na niebiesko po uruchomieniu)

    --
    krzysiek82


  • 5. Data: 2010-06-02 14:33:12
    Temat: Re: Jak sprawdzić którędy bierze olej?
    Od: Adam 'Chloru' Drzewososki <k...@c...net>

    Dnia 01.06.2010 Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> napisał/a:
    > Jak sprawdzić którędy silnik bierze olej?
    >
    > Bo do wyboru są pewnie uszczelniacze, UPG, albo od dołu między tłokiem a
    > cylindrem.
    >
    > Na zimnym silniku jak się przygazuje to widać siwy dym z rury.
    > Po nagrzaniu silnika chmur żadnych za samochodem nie ma.
    > Ale zastanawiam się czy nie będzie to zasługa katalizatora który
    > wszystko ładnie dopala do "przejrzystych" spalin.
    >
    > Żadnej wymiany płynów między układem chłodzenia a smarowania nie widać.


    1. Przegazowac troche motor po nocy. Jak zakopci na szaro to
    uszczelniacze.

    2. Próba olejowa. Pisałeś, że równo po ~14 bar. Wyglada, że dół jest OK.

    3. Test szczelnosci silnika - sa zaklady ktore to robia. Powinni wskazac
    czy puszcza gora czy dolem.

    4. Test obecnosci CO2 w plynie chłodzącym - do potwierdzenia uszkodzenia
    UPG.


    --
    ___________________________________________
    Chloru ** XU10J4RS ** chloru at chloru net


  • 6. Data: 2010-06-02 21:06:03
    Temat: Re: Jak sprawdzić którędy bierze olej?
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

    > Jak sprawdzić którędy silnik bierze olej?
    >
    > Bo do wyboru są pewnie uszczelniacze, UPG, albo od dołu między tłokiem a
    > cylindrem.
    >
    > Na zimnym silniku jak się przygazuje to widać siwy dym z rury.
    > Po nagrzaniu silnika chmur żadnych za samochodem nie ma.
    > Ale zastanawiam się czy nie będzie to zasługa katalizatora który
    > wszystko ładnie dopala do "przejrzystych" spalin.
    >
    > Żadnej wymiany płynów między układem chłodzenia a smarowania nie widać.
    Z informacji jakie podałeś to tylko wróżka Akma ( 4 zl za minutę + VAT). Telefon
    podaje Pan Telewizor na pasku w dolnej części ekranu. Jak znam życie Akma też by
    chciała trochę więcej informacji. Ją by interesował kolor samochodu i czy na
    wentylkach są świecące nakrętki. Jaki ma przebieg, jak jest eksploatowany, ile
    trzeba dolewać. Te informacje potrzebuje mechanik żeby w przybliżeniu coś
    powiedzieć. Duże ciśnienie sprężania może sugerować zużycie pierścieni
    olejowych. Do pół litra oleju, przy zużytych pierścieniach, na tysiąc kilometrów
    nie będzie dymiło po rozgrzaniu silnika. Olej to też rodzaj paliwa.

    --
    Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: