  • 1. Data: 2009-08-05 13:32:21
    Temat: Jak sprawdzić jakie ip ma przydzielony komórka Nokia E66
    Od: "Pasza" <s...@g...pl>

    Witam.

    Mam taką zagwozdkę.

    Potrzebuję zrobić portforwarding w ruterze.
    Wszystko niby proste, ale aby wpisać port trzeba podać dla jakiego ip ma
    ten port być odblokowany.
    W kompie wiadomo, łatwo sprawdzić, a jak to jest możliwe w telefonie.

    Ruter wykrywa telefon, ale podaje tylko jego MAC.

    Ma ktoś jakiś pomysł?
    Tel Nokia e66
    Ruter Edimax br6204wg

  • 2. Data: 2009-08-05 13:35:21
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Wed, 5 Aug 2009 15:32:21 +0200, Pasza napisał(a):

    > Ruter wykrywa telefon, ale podaje tylko jego MAC.
    >
    > Ma ktoś jakiś pomysł?
    > Tel Nokia e66
    > Ruter Edimax br6204wg

    spróbuj odpalić ipscan na komputerze w sieci - zakładając, że Nokia
    odpowiada na pingi.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Maciej Witucki, prezes.

  • 3. Data: 2009-08-05 13:53:14
    Od: Animka <animka@to...nie.ja.wp.pl>

    Pasza pisze:
> [...]
    > W kompie wiadomo, łatwo sprawdzić, a jak to jest możliwe w telefonie.
    >
    > Ruter wykrywa telefon, ale podaje tylko jego MAC.

    Nie wiem jak jest dla telefonu komórkowego, ale dla stacjonarnego to musi
    być skonfigurowane Połączenie Lokalne i skonfigurowane conieco na stronie
    Edimaxa przy odłączonym kablu do internetu (Twoje ustawienia). Wchodzisz
    na stronę po swoim IP.

    --
    animka

  • 4. Data: 2009-08-05 13:57:38
    Od: MarekM <m...@w...interia.i-popraw-tld.polska>

    Pasza pisze:

    > Ma ktoś jakiś pomysł?

    Darmowa aplikacja PhoNetInfo:
    http://www.patrickfrei.ch/phonetinfo/
    W zakładce WLAN/BT znajduje się m.in. adres IP.

    Inny pomysł: jeżeli do routera masz podpięty tylko komputer i komórkę
    przez WiFi, sprawdź jaki adres ma komputer, a następnie spróbuj użyć
    polecenia ping do sprawdzenia, jaki inny adres jest aktywny
    (zmniejszając/zwiększając adres). Np. jeżeli router ma w sieci
    wewnętrznej adres 192.168.1.1, pecet 192.168.1.10, to sprawdź
    192.168.1.11 itd. - aż znajdziesz adres, który odpowiada na pinga.

    Marek

  • 5. Data: 2009-08-05 14:53:15
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    ja na moim routerze ustawiłem aby komórka miała zawsze to samo ip przydzielane
    wg mac adresu
    zresztą wszystkie kompy w domu tak mają i jest to wygodne

  • 6. Data: 2009-08-05 18:24:50
    Od: "Pasza" <s...@g...pl>

    MarekM wrote:
> [...]
    > wewnętrznej adres 192.168.1.1, pecet 192.168.1.10, to sprawdź
    > 192.168.1.11 itd. - aż znajdziesz adres, który odpowiada na pinga.

    Pomogło, ale dalej voip nie działa.

    Za granicą na innym wifi mi śmigało a tutaj jak pisałem w innym wątku ja
    nie słyszę, mnie nie słychać.

    Nawet wyłączyłem firewala w routerze i mówiąc kolokwialnie dupa.
    Nie mam już pomysłów.
    Dzięki za podpowiedź odnośnie ip.

  • 7. Data: 2009-08-05 19:07:46
    Od: "ven" <v...@u...poczta.onet.pl>

    > Pomogło, ale dalej voip nie działa.

    Mialem kiedys podobne problemy z VOIP na nokii, problemem okazal sie router.
    Zmienilem na inny i problem zniknal.

    ven

  • 8. Data: 2009-08-05 19:46:39
    Od: MarekM <m...@w...interia.i-popraw-tld.polska>

    Pasza pisze:

    > Pomogło, ale dalej voip nie działa.
    > Za granicą na innym wifi mi śmigało a tutaj jak pisałem w innym wątku ja
    > nie słyszę, mnie nie słychać.

    Hm, spróbuj tego:
    http://www.forum.nokia.com/info/sw.nokia.com/id/d476
    061e-90ca-42e9-b3ea-1a852f3808ec/SIP_VoIP_Settings.h
    tml
    (być może potrzebna będzie rejestracja)

    Albo bezpośredni link do aplikacji:
    http://sw.nokia.com/id/d61bd0ec-1304-45dd-9283-63d63
    1cb86b1/SIP_VoIP_Settings_v1_2_en.sis

    To jest program SIP VoIP Settings (koniecznie w wersji 2, a nie 3).

    Ja co prawda miałem inne problemy: jak zadzwoniłem, wszystko było
    słychać, ale po kilku minutach byłem już "niezalogowany" i nikt nie mógł
    się dodzwonić na numer VoIP. Pomogło pogrzebanie w ustawieniach NAT
    właśnie tym nokiowskim programem. Co ciekawe, umożliwia on włączenie
    VoIP dla połączeń danych w sieci 3G, a nie tylko przez WiFi - spróbuj
    testowo w ten sposób, być może to wina "operatora" VoIP. Spróbuj też
    zmienić priorytety kodeków (ten program to umożliwia).

    Swoją drogą powinien on być standardowo zainstalowany na telefonie,
    niewiele osób wie, że takie cudo istnieje.

    Marek

  • 9. Data: 2009-08-06 14:35:58
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    to moze ustaw sobie na szytwno na noki i problem z bani