    From: NerQa <kamil-chodkiewicz@_NOSPAM_wp.pl>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Jak przekonać kogoś do zapinania kasku?
    Date: Sat, 24 Sep 2011 11:14:04 +0000 (UTC)

    Witajcie. Mam problem z przekonaniem starszego współwłaściciela skutera do
    zapinania kasku. Jest to wręcz stary zgred który myśli że świetnie umie
    jeździć (choć nie zna znaków, oraz woli objechać jakąś trasę na około
    tylko dlatego, że "boi się" niektórych skrzyżowań [swoją drogą, nie
    rozumiem dlaczego do kierowania skuterem wystarczy dowód. Jak można
    pozwalać jeździć po ulicach komuś kto po prostu nie zna zasad ruchu
    drogowego?!]) oraz, że żaden wypadek go nigdy nie spotka, więc po co ma (i
    teraz uwaga - cytuję) "tracić czas na zapinanie kasku". Śmieszne, czy może
    żenujące?

    Po moim tłumaczeniu, że nawet jeśli jeździ świetnie, to ktoś
    pijany/nieumiejący jeździć powiedzmy samochodem, może stuknąć (nawet z
    niezbyt wielką prędkością...) jego z tyłu to będzie miał szarpnięcie, kask
    spadnie i podczas uderzenia będzie ten sam efekt jakby kasku nie miał.
    Tłumaczyłem też że zapięcie kasku zajmuje 5 sekund i ten czas go nie
    zbawi. Jedyne co za każdym razem słyszę to:

    "Dobra Dobra, będę już zapinał" po czym później spotykam jego na ulicy
    jadącego w niezapiętym kasku. Jeśli krzyknę żeby zapiął kask (spotkałem go
    jak stał na świetle) to machnął ręką na mnie i odjechał.

    Jak mam kogoś takiego przekonać do zapinania kasku? Mam (o ile się da)
    nasłać na niego policję? Może jakby dostał jakiś porządny mandacik to by
    się nauczył? (ostatnio zatrzymała go policja za brak kasku, ale go
    NIESTETY puścili bez mandaciku bo powiedział i udowodnił że blisko mieszka
    i tylko przejechał się sprawdzić czy wszystko działa).

    Co robić? Podpowiedzcie bo nie mam ochoty wydawać kasy na wieńce.

    Pozdrawiam. Kamil.