  • 11. Data: 2010-05-16 07:37:19
    Temat: Re: Jak powiadomić, że strona nie istnieje?
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Mirosław Zalewski" <miniopl@CUT_THIS.gmail.com> napisał w
    wiadomości news:20100515194222.3e50ede3@pingwin...
    maj roku pamiętnego 2010, prawdopodobnie 15. Wielka mądrość na
    czytelników pl.comp.www spłynęła, gdy tako rzekł(a) crazy bejbi:

    >Oczywiście że tak. Ja też jestem niemal pewien że wynika to z
    >nieumiejętności albo braku pomyślunku ze strony osoby (osób) piszących
    >silnik takiej strony.

    >Chodziło mi tylko o pokazanie że jednak serwowanie nieistniejących
    >stron z 200 OK się zdarza

    Ale ta akurat strona istnieje, przeciez sie otwiera.

  • 12. Data: 2010-05-16 08:51:28
    Od: Mirosław Zalewski <miniopl@CUT_THIS.gmail.com>

    maj roku pamiętnego 2010, prawdopodobnie 16. Wielka mądrość na
    czytelników pl.comp.www spłynęła, gdy tako rzekł(a) Ghost:

    > Ale ta akurat strona istnieje, przeciez sie otwiera.

    Żartujesz, prawda?
    --
    Niżej podpisany, zamieszkały w http://minio.xt.pl ,
    Mirosław Zalewski

  • 13. Data: 2010-05-16 08:57:10
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Mirosław Zalewski" <miniopl@CUT_THIS.gmail.com> napisał w
    wiadomości news:20100516105128.1e2a27c2@pingwin...
    maj roku pamiętnego 2010, prawdopodobnie 16. Wielka mądrość na
    czytelników pl.comp.www spłynęła, gdy tako rzekł(a) Ghost:

    >Żartujesz, prawda?

    Nie. Po prostu przemysl sprawe.

  • 14. Data: 2010-05-16 10:22:11
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma.wcale>

    W dniu 2010-05-16 10:57, Ghost pisze:

> [...]
    > maj roku pamiętnego 2010, prawdopodobnie 16. Wielka mądrość na
    > czytelników pl.comp.www spłynęła, gdy tako rzekł(a) Ghost:

    strona się może otwierać mając kod 404 - efekt "wizualny" w przeglądarce
    może być identyczny.

    Wojtek

  • 15. Data: 2010-05-16 12:26:03
    Od: satellite <p...@g...pl>

    On 2010-05-15 18:36, WebCM wrote:

    > header('Status: 404 Not Found');
    > header('HTTP/1.0 404 Not Found');
    > header('', true, 404);

    a zobacz jak potraktuje 410

  • 16. Data: 2010-05-16 15:21:15
    Od: Mirosław Zalewski <miniopl@CUT_THIS.gmail.com>

    maj roku pamiętnego 2010, prawdopodobnie 16. Wielka mądrość na
    czytelników pl.comp.www spłynęła, gdy tako rzekł(a) Ghost:

    > Nie. Po prostu przemysl sprawe.

    Po przemyśleniu sprawy stwierdzam że nasz brak zrozumienia wynika z
    braku ścisłej precyzji w twierdzeniach.

    Dla Ciebie ,,strona" jest tożsama z tym co się wyświetla w przeglądarce.
    Przy takim założeniu właściwie zawsze będzie istniała jakaś strona,
    ponieważ właściwie zawsze coś się wyświetla.

    Dla mnie ,,strona" ma trochę węższe znaczenie i chodzi o pewną określoną
    treść -- zasób. Zasób może nie istnieć, i strona wtedy będzie
    informowała że właśnie ten zasób nie istnieje. Przyjmując Twoje
    rozumienie wyrazu ,,strona", będzie ona istniała; ale w potocznym
    rozumieniu powie się że to strona właśnie, a nie zasób, nie istnieje.

    Jestem skłonny przyjąć, że nie jest to twierdzenie precyzyjne. Co nie
    zmienia faktu że jednak większość ludzi go właśnie użyje, a nie wersji
    precyzyjniejszej.

    Myślę że doskonale wiesz o co mi chodzi, ale się droczysz. Czy takie
    więc przedstawienie sprawy Cię zadowala?

  • 17. Data: 2010-05-16 17:55:01
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Mirosław Zalewski" <miniopl@CUT_THIS.gmail.com> napisał w
    wiadomości news:20100516172115.46af0668@pingwin...
> [...]

    >Jestem skłonny przyjąć, że nie jest to twierdzenie precyzyjne. Co nie
    >zmienia faktu że jednak większość ludzi go właśnie użyje, a nie wersji

    Mam watpliwosci czy wiekszosc ludzi. Strona to strona, a nie fragment jej
    "kontetnu". Jesli mialoby to miec rece i nogi to specjalne dla googli
    powinna byc w ogole inna odpowiedz - faktyczny brak strony.

  • 18. Data: 2010-05-16 18:37:27
    Od: Mirosław Zalewski <miniopl@CUT_THIS.gmail.com>

> [...]

    > jej "kontetnu". Jesli mialoby to miec rece i nogi to specjalne dla
    > googli powinna byc w ogole inna odpowiedz - faktyczny brak strony.

    Czy teraz nie stosujesz jeszcze szerszego rozumienia ,,strony" jako
    całej witryny internetowej (witryna składa się ze stron --
    każda strona reprezentuje jakiś tam ,,kontent")?

    Żeby była jasność co mam na myśli, weźmy np. www.allegro.pl oraz
    http://allegro.pl/my_allegro.php .

    O pierwszym można powiedzieć że jest to strona internetowa -- wtedy
    drugi będzie podstroną. Można też o pierwszym powiedzieć że jest
    witryną, a wtedy stroną będzie tylko to drugie.

    Myślę że zazwyczaj ,,strona" i ,,witryna" stosuje się zamiennie,
    wnioskując z kontekstu o czym mowa.

    teraz porównajmy trzy strony (w tym drugim rozumieniu) zwracające kod
    404:

    1. http://o2.pl/strona-nie-istnieje
    2. http://drupal.org/non-existing-page
    3. http://allegro.pl/nieistniejaca-strona

    W pierwszym mamy paskudny czarny napis na białym tle. Nic ciekawego.

    W drugim dalej mamy napis, jednak tło jest już bardziej zróżnicowane --
    dopasowane do wystroju całego serwisu. Użytkownik może z łatwością
    przejść na stronę główną lub wpisać to czego szuka w okienko
    wyszukiwania.

    W trzecim nie tylko strona błędu jest spójna z całym wystrojem serwisu
    (użytkownik jeśli nie jest na nim pierwszy raz to wie, że trafił w
    dobre miejsce), nie tylko mamy okienko wyszukiwania oraz link do strony
    głównej, ale również kilkanaście linków prowadzących do najważniejszych
    części serwisu, z których można kontynuować przeglądanie jego
    zawartości.

    Mam wrażenie że we wszystkich trzech przypadkach zwykły człowiek powie
    że ,,strona nie istnieje" -- nie znalazł tego co oczekiwał znaleźć.

    Zwróć jeszcze uwagę, że 404 raczej spotyka się po kliknięciu na
    niedziałający link -- nikt przecież nie wpisuje adresów konkretnych
    części portalu z palca, zwłaszcza jeśli posługuje się on
    identyfikatorami numerycznymi.

    Nie ma więc powodu tworzyć ,,faktycznego braku strony" dla robotów
    indeksujących. Jeśli robot pójdzie za linkiem prowadzącym do jednej z
    powyżej przedstawionych stron, dostanie 404 i będzie wiedział że nie ma
    tam dla niego niczego wartego uwagi. Dostanie jednak szereg linków do
    tych części serwisu, w których coś się znajduje i które mogą być warte
    zaindeksowania.

  • 19. Data: 2010-05-16 21:02:29
    Od: WebCM <w...@g...com>

    Doszliśmy do wniosku, aby nie tworzyć faktycznego komunikatu "strona
    nie istnieje", jaki widzimy na co dzień (w pierwszym przykładzie). A
    co w przypadku III?

    Bardzo dobrze, że na takiej stronie 404 są linki. Robot je
    zaindeksuje, a użytkownik szybciej trafi do miejsca, którego
    poszukuje.

    No dobrze, ale stron 404 Google ma nie indeksować! Zatem wysyłamy
    nagłówek, czy manipulujemy <meta>?

    Czy nagłówek 410 lepiej się do tego nadaje?

  • 20. Data: 2010-05-16 21:54:37
    Od: WebCM <w...@g...com>

    Sprawdziłem w Firebugu. Ten kod nie zadziała. To jakiś mit, który
    rozpowszechnił się na niektórych forach.

    header('', true, 404);

    Trzeci parametr jest użyteczny, ale tylko w tym przypadku:

    header('Not Found', true, 404);
    header('Gone', true, 410);

    Musimy podać opis w pierwszym parametrze.