  • Data: 2010-05-15 16:36:21
    Temat: Jak powiadomić, że strona nie istnieje?
    Od: WebCM <w...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Rozważmy taki przykład:

    Redaktor zamieszcza w serwisie artykuł. Google go indeksuje, a link
    przechowuje u siebie. Po pewnym czasie administrator usuwa
    kontrowersyjny artykuł, ale Google nadal pamięta link. Widzi cały
    layout strony, ale zamiast artykułu, widnieje napis "strona nie
    istnieje" z dodatkowymi pouczeniami i linkami (jak to zwykle bywa na
    stronach 404). Robot myśli, że strona istnieje, ale się zmieniła!

    Jak powiadomić Google, że ta strona już nie istnieje i powinna
    wylecieć won z indeksu?

    1) Wysłać nagłówek 404

    header('Status: 404 Not Found');
    header('HTTP/1.0 404 Not Found');
    header('', true, 404);

    Jak widać, można to zrobić na kilka sposobów, ale jak najlepiej?
    Jednak mam obawy, że niektóre przeglądarki albo serwery proxy po
    prostu wyświetlą swoją stronę 404.

    2) Zakazać indeksowania

    Po prostu w <meta> napisać: noindex, follow

    Nie wiem, jak w tej sytuacji zachowa się Google i jak to wpłynie na
    pozycję serwisu w wyszukiwarce.

    Ciekawe, co stanie się, gdy napiszę tylko: noindex, ale bez "follow"

    3) Inny sposób?

    Odpada .htaccess, bo takich sytuacji może być wiele. Po prostu w CMS-
    ie strona 404 ma także informować roboty, że to jest nieistniejąca
    strona i koniec.