  • 1. Data: 2009-05-09 09:12:47
    Temat: Jak nagrywać filmy na DVD przez cyfrową telewizję kablową (UPC)
    Od: "Iza" <i...@g...pl>

    Cześć. Mam cyfrową kablówkę UPC z dekoderem MediaBox (bez twardego dysku). W
    jaki sposób podłączyć nagrywarkę DVD z twardym dyskiem, żebym mogła nagrywać
    na twardy dysk nagrywarki DVD (lub od razu na płyty) programy z kablówki.
    Pozdrawiam, Iza

  • 2. Data: 2009-05-09 14:28:16
    Od: a...@p...pl

    On Sat, 9 May 2009 09:12:47 +0000 (UTC), "Iza"
    <i...@g...pl> wrote:

> [...]
    >na twardy dysk nagrywarki DVD (lub od razu na płyty) programy z kablówki.

    najlepiej przeczytac instrukcje do nagrywarki, to wszystko sie
    wyjasni.

    dekoder kablowki ----euro kabel----nagrywarka -----eurokabel ----tv
    | |
    ---------------------eurokabel----------------------
    ---------->tv

    --
    ThinkXtra

  • 3. Data: 2009-05-10 11:54:23
    Od: Kucing <k...@...u.s.h.m.a.i.l.com>

    Dnia Sat, 9 May 2009 09:12:47 +0000 (UTC), Iza napisał(a):

> [...]
    > na twardy dysk nagrywarki DVD (lub od razu na płyty) programy z kablówki.

    Nie wiem czy się w ogóle da... W umowach z UPC na telewizję cyfrową jest
    zapis, że nie wolno podłączać nagrywarki ani żadnego innego urządzenia do
    nagrywania cyfrowego obrazu. Być może te ich dekodery są jakoś tak
    zabezpieczone, że nagrywać się nie da.

    --
    - Kucing -

  • 4. Data: 2009-05-10 13:50:44
    Od: "Tomek \"Kloss\" Czepik" <a...@p...pl>

    Iza pisze:
> [...]
    > na twardy dysk nagrywarki DVD (lub od razu na płyty) programy z kablówki.

    Wystarczy podłączyć kablem euro dekoder mediabox z nagrywarką, u mnie
    takie podłączenie działa bez zarzutów.

    z mediabox'u możesz wyprowadzić kablem euro sygnał na TV z jednego
    złącza, drugie podłączasz pod nagrywarkę

    inna sprawa to nagrywanie z programatorem.
    trzeba zaprogramować (ustawić "memo" na wybranej audycji) dekoder, no i
    trzeba zaprogramować nagrywarkę, jako kanał do nagrywania należy ustawić
    kanał AV do którego podłączony jest mediabox.

    inną sprawą jest to, że wg mnie UPC czasem mija się z prawdą co do
    godzin startu i zakończenia niektórych programów, wtedy pozostaje
    jedynie zostawić mediabox włączony na danym kanale i zaprogramować
    właściwe godziny na nagrywarce.

    pozdrawiam
    Tomek

  • 5. Data: 2009-05-10 14:17:24
    Od: Bartłomiej Zieliński <b...@p...gliwice.pl>

    Użytkownik Tomek "Kloss" Czepik napisał:
    > trzeba zaprogramować (ustawić "memo" na wybranej audycji) dekoder, no i
    > trzeba zaprogramować nagrywarkę, jako kanał do nagrywania należy ustawić
    > kanał AV do którego podłączony jest mediabox.

    Niektóre nagrywarki HDD-DVD potrafią samoczynnie włączyć nagrywanie
    sterowane z zewnętrznego urządzenia (funkcja ExtLink). Należą do tej
    grupy nagrywarki Panasonika. Trzeba tylko zwrócić uwagę, czy dekoder
    podaje sygnał ExtLink (wariant 1.), czy też - w przypadku braku tego
    sygnału - nagrywarka ma reagować na pojawienie się sygnału wideo na
    wejściu (wariant 2.).

    * Bartłomiej Zieliński http://zmitac.aei.polsl.pl/BZ/ *

  • 6. Data: 2009-05-11 06:48:53
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Tomek "Kloss" Czepik wrote:

> [...]
    > godzin startu i zakończenia niektórych programów, wtedy pozostaje
    > jedynie zostawić mediabox włączony na danym kanale i zaprogramować

    generalnie w ogóle godziny startu programów w większości TV są podawane od
    czapy. Chyba po to aby ludzie nagrywali reklamy.

  • 7. Data: 2009-05-11 07:44:26
    Od: Bartłomiej Zieliński <b...@p...gliwice.pl>

    Użytkownik Marek Dyjor napisał:
    > generalnie w ogóle godziny startu programów w większości TV są podawane
    > od czapy. Chyba po to aby ludzie nagrywali reklamy.

    To jeszcze nic.
    Z nie wiadomo jakiego powodu często zdarza się, że TV emituje co innego,
    niż podają gazety. Szczególnie często "myliła" się Gazeta Wyborcza około
    2-3 tygodni temu jeśli chodzi o program TVP1 i TVP2, ale i lokalny
    tygodnik "pomylił" się tak samo, więc była to jakaś (celowa?) dezinformacja.

    * Bartłomiej Zieliński http://zmitac.aei.polsl.pl/BZ/ *

  • 8. Data: 2009-05-11 07:50:55
    Od: pawell32 <p...@w...pl>

    Bartłomiej Zieliński pisze:

> [...]
    > 2-3 tygodni temu jeśli chodzi o program TVP1 i TVP2, ale i lokalny
    > tygodnik "pomylił" się tak samo, więc była to jakaś (celowa?)

    widać mają w tym cel.
    tak się zdarza, np w swięta po pożarze też zmieniali
    ramówkę - choć uzasadnione

    pawell

  • 9. Data: 2009-05-11 14:24:16
    Od: Bartłomiej Zieliński <b...@p...gliwice.pl>

    Użytkownik pawell32 napisał:
    > tak się zdarza, np w swięta po pożarze też zmieniali ramówkę - choć
    > uzasadnione

    Ale ja miałem na myśli sytuacje bez ogłaszania żałoby narodowej.

    * Bartłomiej Zieliński http://zmitac.aei.polsl.pl/BZ/ *

  • 10. Data: 2009-05-12 06:01:30
    Od: pawell32 <p...@w...pl>

    Bartłomiej Zieliński pisze:

    > Ale ja miałem na myśli sytuacje bez ogłaszania żałoby narodowej.

    wiem, dlatego pisałem, że się zdarza,
    a;e chyba nazbyt często

    pawell