  • 11. Data: 2012-03-22 23:00:22
    Temat: Re: Jak klawiatura? Pytanie pozornie głupie
    Od: Przemek O <p...@o...eu>

    W dniu 2012-03-22 19:14, slawek pisze:

    <CIACH>
    Tak naprawdę to opisałeś zwykłą normalną klawiaturę, a nie klawiaturę do
    programowania :P
    Jedno jest pewne z takimi wymaganiami to pozostaje Ci coś w rodzaju:
    Tracer Maverick Ivory PS/2 lub Classica Plus AK45S. Oczywiście nie mają
    klawiszy sterujących ACPI bo samo ACPI obsługiwane z klawiatury za
    pomocą specjalnych przycisków "zdechło" gdzieś w okolicach Windows98 :/

    Jeśli natomiast chciałbyś faktycznie wygodną klawiaturę do programowania
    to polecam Logitech UltraFlatX (fakt plaska, ale jakość niesamowita,
    szybkość pisania wyższa niż na klawiaturach o dużym skoku, i układ
    klawiszy standardowy, a starsze wersje miały te 3 dodatkowe klawisze),
    albo dla piszących bez wzrokowo, naprawdę szybko i ergonomicznie
    Microsoft Natural Ergonomic Keyboard 4000.
    Oczywiście piszę tutaj o klawiaturach w rozsądnej cenie :)

    Ogólnie to proponowałbym wybrać się do jakiegoś sklepu nie dla idiotów i
    tam się przymierzyć do jakiejś klawiatury, może zmienisz wymagania, bo
    tak każdy będzie Ci polecał to co używa i co uważa za wygodne.

    pozdrawiam,
    Przemek O.

  • 12. Data: 2012-03-22 23:42:18
    Od: "slawek" <s...@h...pl>

    Użytkownik "Bronek Kozicki" <b...@s...net> napisał w wiadomości grup
    > A co powiesz na żółte ?
    > http://www.keyboardco.com/keyboard_details.asp?PRODU
    CT=913

    Żółte są tyko kapturki.

    > myślałem że komfort stukania będzie dla Ciebie ważniejszy :)

    Też. (Niezła, w sensie pomysłu, jest DasKeyboard bez napisów. Choć wolę mieć
    napisy przy wklepywaniu Bardzo Ważnych Kluczy Licencyjnych. A brak napisów
    sam się robi po odpowiednim czasie.)

    > z tego co czytałem, linearna akcja jest wygodniejsza do ciągłego, mocnego
    > "walenia" palcami w kilka klawiszy.

    Ale przecież nikt w nic nie wali! Jest mnóstwo opisów jak to jakaś
    klawiatura jest "dla graczy". I zero sensu w tych opisach.

  • 13. Data: 2012-03-23 00:16:24
    Od: Tomek Banach <b...@b...org>

    On 2012-03-22 19:14, slawek wrote:
    > Pytanie pozornie głupie: jaką klawiaturę polecacie do pisania programów?

    zawsze mi sie wydawalo ze programista to ma myśleć od pisania to są
    pisarze tłumacze sekretarki i setka innych zawodów która smiga tony
    tekstu dziennie.

    --
    Tomek

  • 14. Data: 2012-03-23 00:21:33
    Od: "slawek" <s...@h...pl>

    Użytkownik "Przemek O" <p...@o...eu> napisał w wiadomości grup
    > Tak naprawdę to opisałeś zwykłą normalną klawiaturę, a nie klawiaturę do
    > programowania :P

    Exactly. No ale taka klawiatura jest równie trudna do kupienia jak "zwykły
    proszek do prania" (nigdzie takiego nie sprzedają, sic!)

    > Jedno jest pewne z takimi wymaganiami to pozostaje Ci coś w rodzaju:
    > Tracer Maverick Ivory PS/2 lub Classica Plus AK45S. Oczywiście nie mają
    > klawiszy sterujących ACPI bo samo ACPI obsługiwane z klawiatury za

    Tracer Maverick ma klawisze ACPI. Tylko że... jest fatalnie wykonany - to
    co miałem w łapkach delikatnie określę jako nie-do-użycia - tak tandetnej
    klawiatury po prostu się nie spodziewałem. Może miałem pecha z wybrakowanym
    egzemplarzem. Jednak nie polecam. (Pomijam że ACPI jest na klawiszach w
    jednym rządku z F1-F12, więc łatwo nacisnąć przez pomyłkę.)

    > pomocą specjlnych przycisków "zdechło" gdzieś w okolicach Windows98 :/

    Komu zdechło, temu zdechło. Mi jakoś działa. A raczej działało.

> [...]
    > klawiszy standardowy, a starsze wersje miały te 3 dodatkowe klawisze),
    > albo dla piszących bez wzrokowo, naprawdę szybko i ergonomicznie Microsoft

    Jakoś tak bardziej przemawiają do mnie te z MS. (Będą działać z Linuksem?
    ;) )
    Sidewinder X4 - cóż, czarny, ale wydaje się z opisu sensowny - poza
    "drobiazgami" - rozbudowana część "nadgarstkowa" (nie pasuje do szuflady),
    agresywny sterownik (przełącza w zależności od uruchomionego programu),
    wąskie klawisze funkcyjne

    > Ogólnie to proponowałbym wybrać się do jakiegoś sklepu nie dla idiotów i
    > tam się przymierzyć do jakiejś klawiatury, może zmienisz wymagania, bo

    Sklepy nie-internetowe oferują wyłącznie czarne. Pytanie o klawiaturę w
    innym kolorze - przynajmniej w części z nich - jest traktowane jako osobista
    zniewaga. No chyba że ktoś kupuje klawiaturę i-coś Apple - wtedy oczywiście
    pytanie o czarnego i-coś jest uznawane za poważne odchylenie od normy i
    ogólnie przejaw agresywnej, roszczeniowej postawy.

  • 15. Data: 2012-03-23 00:30:36
    Od: "slawek" <s...@h...pl>

    Użytkownik "Tomek Banach" <b...@b...org> napisał w
    wiadomości grup dyskusyjnych:jkgbsc$r76$...@n...icm.edu.pl...

    > zawsze mi sie wydawalo ze programista to ma myśleć od pisania to są
    > pisarze tłumacze sekretarki i setka innych zawodów która smiga tony tekstu
    > dziennie.

    Bardzo słuszna opinia - dodam, że programista to nie modelka, więc powinien
    chodzić na golasa, bo ubranie też mu nie potrzebne.

    I rzecz jasna Tomku Banach - nie jesteś programistą... jeżeli twojej
    wypowiedzi nie napisała sekretarka.

    No, ale sekretarka też nie mogła: bo programista nie jest dyrektorem, a więc
    nie jest od tego by mieć sekretarkę.

    Ale przede wszystkim - programista nie powinien być idiotą, a tylko idiota
    (lub drukarz-emeryt) liczy tekst na tony papieru - a nie przez wc .

  • 16. Data: 2012-03-23 00:42:21
    Od: Tomek Banach <b...@b...org>

    On 2012-03-23 00:30, slawek wrote:

> [...]
    >
    > Ale przede wszystkim - programista nie powinien być idiotą, a tylko
    > idiota (lub drukarz-emeryt) liczy tekst na tony papieru - a nie przez wc .

    No tak prosta przenośnia a tyle problemu pewnie i dlatego reszta sensu
    umyka. Trudno pozostaje życzyć szczęścia w szukaniu nieczarnej klawiatury.

    --
    pozdrawiam Tomek

  • 17. Data: 2012-03-23 08:22:43
    Od: " " <f...@g...pl>

    slawek <s...@h...pl> napisał(a):

    > Użytkownik <f...@g...pl> napisał w wiadomości grup
    >
    > W tym sęk, że teraz takich nie robią. Tzn. białych/szarawych/beżowych.

    moja mozna zaliczyc pewnie do bialych bo jest tylko lekko bialoszarawa
    - jest jakby w kolorze gumy do zucia w listkach

    lubie zarowno czarna jak i bialoszarawe sprzety, kiedys lwkko
    chyba sklanialem sie ku czarnym w danym momencie
    bialoszarawym/bezowym, odrzucaja mnie za to srebrne, a mam
    kolege ktory wybiera zawsze srebrne

    co do klawiszy multimedialnych to jesli to co ka mam
    do przyciszania i podglaszania nie potrzebuje niczego w
    trayu i wogole niczego w tle, obok sa niestety debilne
    klawisze 'search' 'files' email' 'www' - nie interesowalem
    sie czy moza to przekonfigurowac a pae ustawien mogloby byc
    bardzo wygodne zupelnie zmieniajace komfort uzywania

  • 18. Data: 2012-03-23 08:32:47
    Od: " " <f...@g...pl>

    tak wogole to pytanie oczywiscie nie jest glupie,

    jakies 2mce temu medytowalem by napisac prosty
    programik/gre ktora mierzylaby szybkosc wklepywania
    tekstu na klawiaturze, np przepisania czegos
    w stylu 'jestem mistrzem klawiatury i potrafie to
    wpisac bardzo szybko ow yea' (lub jakis madrzejszy
    tekst) - chyba to napisze i podam linka to ktos
    moglby mi przetestowac jak szybko potrafi klepac

    (ew jakies propozycje na tekst testowy?

  • 19. Data: 2012-03-23 08:34:55
    Od: "yamma" <y...@w...pl>

    slawek wrote:

    > Co powinna mieć:
    >
    > 1. Biały/beżowy/itp. kolor obudowy - odpadają trumny w kolorze czarnym
    > (czyli 99% tego co zalega w sklepach). Kolor srebrny też raczej nie.

    Kiszka! Ciężko teraz znaleźć nieczarną.

    > 2. Przyciski, trzy, ACPI - po coś wymyślono te usypianie itd. - a
    > jestem za leniwy aby macać wyłącznik na obudowie PC - jeżeli
    > wystarczy nacisnąć "power-on" na klawiaturze.

    Jest.

    > 3. Wyraźny click, głęboki ruch klawiszy (odpadają klawiatury "slim").

    Jest.

    > 4. Standardowe rozmieszczenie prawie zgodne z ANSI. Ale z pionową
    > kreska po prawej stronie prawego shift-a, a nie w górnym rzędzie i
    > enter w kształcie odwróconego L.

    Jest.

    > 5. Blok klawiszy home-end-insert-delete-page jako 2 wiersze i 3
    > kolumny nad odwróconym T z kursorami. (Układ 3-wiersze 2-kolumny z
    > "zapasowej" klawiatury MS Wired keyboard 500 daje efekt naciskania
    > "delete" zamiast "end" - co chwila to robię i powoli przestaje mnie
    > to bawić).
    > 6. Nieco wyżej "niepotrzebne" SysReq, Scroll, Pause (tzn. one mają
    > być!).

    Jest 3x3, gdzie góny rząd, to SysRq+ScrollLock+Pause

    > 7. Normalny blok klawiszy numerycznych (grey).

    Ponieważ jest cała czarna, więc kiszka.

    > 8. Normalne (pełnowymiarowe) klawisze funkcyjne, 12 sztuk. Oraz
    > "windowsiane" - start i menu kontekstowego.
    > 9. Kabelek PS/2, ew. USB.
    >
    > 10. Standardowa wielkość klawiszy - aby trafiać w nie bez gapienia
    > się na ręce, tj. bezwzrokowo. Wypustki do macania obowiązkowe!

    Jest.
    No, a całość nazywa się BTC 5107U i można oblookać np. tutaj:
    http://bitcomputer.pl/product.php?id=15070#p3
    yamma
    PS. Mam jeszcze jedną klawiaturę BTC, którą uważam za the best of the best
    ale, niestety, pożyczyłem sąsiadce i nie jestem teraz w stanie sprawdzić
    typu. O ile mnie pamięć nie myli ma dokładnie wszystko co wymieniłeś + jest
    biała i ma 3 gniazda USB.

  • 20. Data: 2012-03-23 09:42:59
    Od: Bronek Kozicki <b...@s...net>

    On 22/03/2012 22:42, slawek wrote:

    > Ale przecież nikt w nic nie wali!

    chyba nie widziałeś mojego syna w czasie gry :D

    B.