  • 1. Data: 2009-05-17 13:58:51
    Temat: Jak działa ultradźwiękowy nawilżacz powietrza?
    Od: "Maciek C" <m...@o...pl>

    Witam wszystkich. Czy ktoś mógłby napisać jak działa ultradźwiękowy
    nawilżacz powietrza? Jaki element wytwarza ultradźwięki, jak jest zasilany,
    sterowany? Potrzebuję przerobić jakiś prosty, chiński nawilżacz tak aby
    działał na 12V i był zasilany z akumulatora żelowego połączonego z baterią
    słoneczną... Czy w ogóle jest to do zrobienia? Czy te urządzenia są z góry
    przewidziane do zasilania z sieci i ciężko będzie to przerobić? Czy ktoś
    rozbierał taki nawilżacz? Wolę spytać, zanim kupię :)

    Maciej C.

  • 2. Data: 2009-05-17 16:10:26
    Od: "Jd." <j...@i...pl>

    Użytkownik "Maciek C" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Witam wszystkich. Czy ktoś mógłby napisać jak działa ultradźwiękowy
    > nawilżacz powietrza? Jaki element wytwarza ultradźwięki, jak jest
    > zasilany, sterowany?

    Membrana z naklejonym piezoceramikiem + generator.

> [...]
    > przewidziane do zasilania z sieci i ciężko będzie to przerobić? Czy ktoś
    > rozbierał taki nawilżacz? Wolę spytać, zanim kupię :)

    Te wrzucane do miski generatory mgły zasilane są zazwyczaj z zasilacza
    dającego 24V (tyle że nie wiem czy ~ czy też =).
    Ponadto na Allegro znajdziesz
    http://allegro.pl/item626898043_efektowna_kostka_naw
    ilzacz_ultradzwiekowy_um5.html -
    zasilane od razu z 12V (sądząc po rodzaju dołączonego zasilacza to napięcie
    jest stałe).
    --
    ==========###-###*###-###==============
    Jaroslaw Dubowski, Bytom j...@i...pl

  • 3. Data: 2009-05-17 16:21:11
    Od: "Jd." <j...@i...pl>

    Użytkownik "Jd." <j...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Te wrzucane do miski generatory mgły zasilane są zazwyczaj z zasilacza
    > dającego 24V (tyle że nie wiem czy ~ czy też =).

    Krótkie guglanie dało rezultat raczej dla ciebie niezachęcający - 24V AC.
    Zapewne w środku urządzenia jest podwajacz.
    --