  • 1. Data: 2016-07-05 14:59:00
    Temat: Jak długo przechowywane SMS-y u operatora
    Od: n...@g...com

    Jak długo operator powinien przechowywać niedostarczone SMS-y?

    Karta Virgin Mobile była tylko sporadycznie używana w modemie LTE w więc SMS-u nie
    dochodziły. Czy jest szansa, że po włożeniu do telefonu uda się je odebrać?

  • 2. Data: 2016-07-05 22:36:02
    Temat: Re: Jak długo przechowywane SMS-y u operatora
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 05.07.2016 n...@g...com <n...@g...com> napisał/a:

    > Czy jest szansa, że po włożeniu do telefonu uda się je odebrać?

    Szansa jest, zwłaszcza że mogły być jak najbardziej przez modem odebrane i zapisane
    na karcie sim.

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 3. Data: 2016-07-05 23:06:06
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-07-05 o 22:36, Dominik Ałaszewski pisze:

    > Szansa jest, zwłaszcza że mogły być jak najbardziej przez modem odebrane i zapisane
    na karcie sim.

    A tak poza tym coś koło max. 7 dni sms jest próbowany doręczyć, potem
    przepada. Przy czym w starszych telefonach pamiętam, że ten okres
    ważności można było skrócić.

    --
    Liwiusz

  • 4. Data: 2016-07-06 07:24:38
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 05.07.2016 Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał/a:

    > A tak poza tym coś koło max. 7 dni sms jest próbowany doręczyć, potem
    > przepada. Przy czym w starszych telefonach pamiętam, że ten okres
    > ważności można było skrócić.

    Można było, w założeniu gdy wiadomość "miała sens" tylko
    przez krótki czas ("Pamiętaj, pojutrze rano spotkanie").

    W E52 mam dla SMS "ważność wiadomości: 1 godzina, 6 godzin,
    24 godziny, 3 doby, 1 tydzień, czas maksymalny".
    Co sugerowałoby, że czas maksymalny jest większy, niż tydzień ;-)

    A w ogóle to szybkie googlanie prowadzi do wniosku,
    że czas maksymalny zależy od SMS Center i oczywiście może
    się różnić w zależności od operatora, a sugerowany
    przez telefon okres ważności może być ignorowany :-)

    https://en.wikipedia.org/wiki/GSM_03.40#Validity_Per
    iod
    https://en.wikipedia.org/wiki/Short_Message_service_
    center#Validity_period_of_an_SMS_message
    http://www.sms-wiki.org/p_120-validity-period-of-sms
    .html

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 5. Data: 2016-07-06 07:30:13
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-07-06 o 07:24, Dominik Ałaszewski pisze:

> [...]
    > 24 godziny, 3 doby, 1 tydzień, czas maksymalny".
    > Co sugerowałoby, że czas maksymalny jest większy, niż tydzień ;-)

    W praktyce czas maksymalny był tygodniem (po tygodniu dostawałem raport,
    że smsa nie udało się doręczyć).

    --
    Liwiusz

  • 6. Data: 2016-07-06 11:33:50
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >W praktyce czas maksymalny był tygodniem (po tygodniu dostawałem
    >raport, że smsa nie udało się doręczyć).

    Cos mi sie kojarzy, ze gdzies bylo 2 tygodnie. Pewnie zalezy od
    operatora.

    Ale moze faktycznie lepiej, zeby po tygodniu powiadomilo, ze nie udalo
    sie, moze nawet po 3 dniach ...

    J.

  • 7. Data: 2016-07-06 13:35:43
    Od: "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl>

    > Cos mi sie kojarzy, ze gdzies bylo 2 tygodnie. Pewnie zalezy od operatora.
    >
    > Ale moze faktycznie lepiej, zeby po tygodniu powiadomilo, ze nie udalo
    > sie, moze nawet po 3 dniach ...

    kiedys jak sie bawilem tym parametrem (wtedy byla to Idea) to max
    oczekiwanie bylo 3 dni i 'zwrotka'

    --
    pozdr

    Tomasz