  • 11. Data: 2009-07-05 10:43:33
    Temat: Re: Jak dlugo przechowywac faktury ?
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 5 Jul 2009 10:59:00 +0100, Waldek Godel wrote:

    >"produkt/usługa został(a) użyta do celów prywatnych, nie związanych z
    >prowadzeniem działalności gospodarczej"
    >Skarbowy nie ma prawa się przyczepić, bo w takim przypadku nie wolno
    >księgować zakupu.

    Mimo wszystko doradzam:
    -trzymac w osobnym segregatorze stosownie opisane przez 5 lat na
    wypadek kontroli :-)

    -uwazac zeby ilosc nie wskazywala na inne cele [po co np komu 100
    "par" spodni]

    -w miare mozliwosci nie brac "na firme" - choc nie zawsze da sie
    odroznic

    -modlic sie zeby urzednicy nie przypomnieli sobie ze kiedys
    obowiazywalo
    3. Podstawą opodatkowania czynności określonych w art. 2 ust.
    3 jest wartość towarów lub usług obliczona według cen sprzedaży
    stosowanych w obrotach z głównym odbiorcą (odbiorcami), a w
    przypadku braku odbiorcy - według przeciętnych cen stosowanych w
    danej miejscowości lub na danym rynku z dnia przekazania, zamiany lub
    darowizny, zmniejszona o kwotę należnego podatku.

    J.

  • 12. Data: 2009-07-05 15:42:15
    Od: lukasz <a...@n...spam.o2.pl>

    Duke napisał(a):

    > Tylko nasuwa mi się pytanie: po co je przytrzymywać? Nie widzę sensu, i
    > jednocześnie wszędzie gdzie to możliwe rezygnuje z papierowych wersji
    > faktur.

    Przetrzymywalem je stosujac zasade "lepiej dmuchac na zimne" czyli
    lepiej miec niz nie miec. Obecnie wszystkie faktury mam w wersji
    elektronicznej, tylko "archiwum" sie kurzy, stad moje pytanie

    pzdrw

  • 13. Data: 2009-07-06 07:59:56
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

> [...]
    > obrot, innymi slowy - czy nie kupuje towaru na lewo i nie sprzedaje z
    > zyskiem, ale bez podatku. Kupienie "na prawo", ale wyrzucenie faktury

    Co innego towar (kolumna 10 KPiR) a co innego inny wydatek (kol. 13)

    POzdrawiam
    SDD