  • 1. Data: 2002-11-10 12:24:05
    Temat: Jak admini w PL dbają o swoje sieci --> sec.internet.radom
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    Otóż jeden z użytkowników tejże sieci od kilku tygodniu notorycznie
    wysyła emaile zawierające wirusa. Zwróciłem mu uwagę, a po jego
    rozweselającej odpowiedzi, zablokowałem go na serwerze.

    Po kilku dniach zaczęły przychodzić na mój adres listy od mta, jakobym
    rozsyłał wirusa. Nagłówki listów jednak wskazują, że "moje" listy
    wychodzą z trefnej domeny "sec.internet.radom.pl" (tego użytkownika).

    Wysłałem adminowi tejże sieci list opisujący sytuację (w odpowiedzi
    dowiedziałem się, żebym lepiej sprawdził swoje źródła :)). Na któtki
    czas był spokój.

    Po kilku dniach jednak znowu dostaję informację o rozwyłaniu przeze
    mnie wirusów (co z tym idzie informacje od mta, informacje od innych
    użytkowników itp. wszystko oczywiście na mój email).

    Tym razem admin odpisał mi tak:

    <CYTAT>
    > Witam,
    >
    > nadal rozsyłane są zawirusowane posty z domeny sec.internet.radom.pl a moim
    > adresem email.

    Przepraszam - a czego pan od nas oczekuje ?
    Mam udac sie do klienta i zakazac mu używania OE ? (bo to jest
    faktycznym
    problemem)
    Czy tez do twórcy wirusa ?

    Wirusy nie sa rozsylane przez nasze serwery smtp, nie moge nakazac
    klientowi zaprzestania uzywania zawirusowanego oprogramowania, klient
    zostal pouczony.
    To wszystko co moge zrobic.

    --
    Kowalski Paweł ats 26-600 Radom ul. Zeromskiego
    75/208

    Fajnie jest, nie... Jeśli moje dzieci zaczną okradać innych, to też
    tylko pouczę je, bo co więcej mogę zrobić...