  • 1. Data: 2002-11-10 12:27:32
    Temat: Czy warto rezygnowac?
    Od: "fafik" <f...@s...pl>

    Mam obecnie SDI , pojawil sie dostawca interentu (oczywiscie lacza tpsa)
    ktory umozliwia dostep przez radio. Udostepniaja lacza 215kb, 512kb, 1mb ,
    2mb. Antena znaduje sie okolo 400 m od mojego domu, goscie z tej firmy mowia
    ze jest to antena kierunkowa (nadajnik) a odbiornik ma byc to niewielka
    antena o nazwie "milenium" zamontowana na moim dachu.

    Czy ktos Was korzysta z czegos takiego lub mial stycznosc z takim
    rozwiazaniem?

    Czy jest to rozwiazanie niezawodne?

    z gory b.dziekuje

    pozdrawiam

    Arek

  • 2. Data: 2002-11-10 15:32:02
    Temat: Re: Czy warto rezygnowac?
    Od: Bartosz Urbaniak <b...@N...rwl.torun.pl>

    In article <aqlbh6$h14$1@news.tpi.pl>, fafik wrote:

    > Czy ktos Was korzysta z czegos takiego lub mial stycznosc z takim
    > rozwiazaniem?
    >
    > Czy jest to rozwiazanie niezawodne?

    Pracowalem wczoraj na laczu radiowym w Toruniu gdy padal deszcz ze
    sniegiem i nic z laczem sie nie dzialo. Odleglosc miedzy 'nadajnikiem', a
    'odbiornikiem' to kolo 1-2km jak nie wiecej (na moje oko:))
    Jednak wiem, ze sa tam czasem 'zwisy servera' jak to mowi firma ktora
    udostepnia internet. Wydaje mi sie, ze chodzi o urzadzenie dostepowe.
    Nie wiem jakich firm maja urzadzenia, wiem jedynie ze podpiete to jest pod
    10Mbit/s do torunskiego MANa i w sieci manowskiej potrafi zasuwac 400kb/s.

    p.

  • 3. Data: 2002-11-10 16:15:41
    Od: "Ghost" <c...@p...onet.pl>

    Hej!

    Użytkownik "fafik" <f...@s...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ze jest to antena kierunkowa (nadajnik) a odbiornik ma byc to niewielka
    > antena o nazwie "milenium" zamontowana na moim dachu.
    Wszystko zależy od tego, co to za dostawca. Jeśli Internet.pl, to stanowczo
    odradzam, ale ogólnie, to sprawdzić trzeba, na ile osób i jakie łącze
    dzieli, co gwarantuje (CIR). 20 osób na 2 Mbps to nie jest dużo, niektórzy
    podłączają po 30 osób na 1 Mbps i też da się korzystać (gorzej z grami).
    Zresztą każdy provider sprzedaje większe łącza, niż sam ma (stąd CIR
    mniejszy niż EIR).

    > Czy ktos Was korzysta z czegos takiego lub mial stycznosc z takim
    > rozwiazaniem?
    Jeśli chodzi o urządzenia radiowe, to bardzo dużo ludzi korzysta teraz z
    2.4GHz jak zostało "uwolnione".

    > Czy jest to rozwiazanie niezawodne?
    Jeśli anteny widzą się bezpośrednio i odległość jest niewielka (400m to
    mało), to powinno chodzić świetnie przy każdych warunkach pogodowych. U mnie
    nie zależnie, czy grad, czy śnieg, czy deszcz, wszystko chodzi jak trzeba.

    > z gory b.dziekuje
    >

    > pozdrawiam
    >
    > Arek

    Pozdrawiam,
    Ghost

  • 4. Data: 2002-11-10 16:16:10
    Od: "Wieszczu" <w...@f...pl>

    Mam pytanie, w jakim to jest mieście ? :)
    Sam myśle nad zmianą łącza...

  • 5. Data: 2002-11-10 23:06:38
    Od: "bobi" <b...@t...net.pl>

    Użytkownik "Wieszczu" <w...@f...pl> napisał w wiadomości
    > Mam pytanie, w jakim to jest mieście ? :)
    > Sam myśle nad zmianą łącza...

    Sadzac po naglowkach to Nowy Sacz

    Daniel

  • 6. Data: 2002-11-10 23:06:43
    Od: Pawel Szember <f...@s...net>

    fafik wrote:

> [...]
    > niewielka antena o nazwie "milenium" zamontowana na moim dachu.
    >
    > Czy ktos Was korzysta z czegos takiego lub mial stycznosc z takim
    skoro antena nazywa sie millenium to pewnie chodzi o 2.4Ghz

    > Czy jest to rozwiazanie niezawodne?
    zawodnost jest *wysoka* nie mowie tu o warunkach atmosferycznych bo tutaj
    zazwyczaj ladnie sobie taki sprzet radzi a o mozliwosoach wystapienia
    zaklocen z innyhch tego typu urzadzen.. znam u mnie miejsce gdzie na 2
    antenach kierunkowych po 15dbi nie dziala na dystansie 100m podczas gdzy
    jeszcze pol roku temu dzialalo bez zarzutu
    radze powaznie przemyslec
    pozdrawiam
    --
    ()_()
    (o o)

  • 7. Data: 2002-11-10 23:06:53
    Od: "Pawel" <p...@m...eu.org>

> [...]
    > antena o nazwie "milenium" zamontowana na moim dachu.
    >
    > Czy ktos Was korzysta z czegos takiego lub mial stycznosc z takim

    witam
    co do przesylania sygnalu droga radiowa to na 400m pojdzie nawet na antenie
    dookolnej wiec na kierunkowej tym bardziej, o to nie musisz sie martwic,
    bardziej zainteresuj sie tym jakie lacza proponuja, nie chodzi o transfer
    lecz o jakosc lacza, skad biora, piszesz cos o TPSA, hmm nie wiedzialem ze
    sprzedaja lacza 2mb a musza skoro twoj przyszly dostawca takie sprzedaje,
    nie wiem, nigdy nie kozystalem z tpsa (poza telefonem :)). jezeli martwisz
    sie tylko o to radio to z tym akurat nie ma problemu. kozystam od pol roku z
    kilku kompletow i ani razu sie nie zawiesily nawet przy zaniku napiecia,
    podczas deszczu, burzy i ostatnio sniegu rowniez nie ma problemow nawet na
    5km.

    pozdrawiam
    pawel

  • 8. Data: 2002-11-11 10:04:22
    Od: "Pawel" <p...@m...eu.org>

> [...]
    > antenach kierunkowych po 15dbi nie dziala na dystansie 100m podczas gdzy
    > jeszcze pol roku temu dzialalo bez zarzutu

    sorrki troche zmienie temat, ale nie chce zaczynac nowego watku
    co masz na mysli piszac "mozliwosc wystapienia zaklocen z innych tego typu
    uzadzen"?
    czy chodzi o uzadzenia na tej samej czestotliwosci? czy antenach na innych
    czestotliwosciach?
    u mnie polaczene sa dwa punkty na odleglosci 2km, na jednym koncu stoi obok
    (ok. 0,5m) antena na 27GHz, a na drugim koncu w odlegosci 1m od mojej
    anteny stoji po kilka anten wszystkich trzech operatorow sieci komurkowych
    (sektorowki i kieronkowe) fale na jednym i drugim koncu sie przecinaja i nie
    ma problemu.

    natomiast nie probowalem przecinac fal na 2,4GHz, czy jest z tym problem ?
    jak masz jakies doswiadczenia to prosze o kilka wskazowek

    pozdrawiam
    pawel

  • 9. Data: 2002-11-11 12:50:55
    Od: januszek <k...@k...mowi.spamerom.nie.irc.pl>

> [...]
    >ze jest to antena kierunkowa (nadajnik) a odbiornik ma byc to niewielka
    >antena o nazwie "milenium" zamontowana na moim dachu.

    Nie rezygnuj z SDI - przez dwa-trzy miesiace uzywaj obu - sam
    zobaczysz co jest lepsze. Potem zadecyduj.

    januszek

  • 10. Data: 2002-11-11 12:51:21
    Od: "Adam Szendzielorz" <a...@N...konta.pl>

    Witam,

    > lecz o jakosc lacza, skad biora, piszesz cos o TPSA, hmm nie wiedzialem ze
    > sprzedaja lacza 2mb a musza skoro twoj przyszly dostawca takie sprzedaje,

    TPSA to w Polsce potentat posiadajacy chyba najwieksza siec szkieletowa,
    sprzeda Ci chocby 155Mbit jezeli Cie stac (nie stac:)). Gdzie Ty zyles przez
    ostatnie pare lat ? ;-)
    pozdr.

    --
    Adam Szendzielorz, adam [@] konta.pl, tel/SMS: 0609 234 006