  • 31. Data: 2012-02-04 00:02:46
    Temat: Re: JS - asynchroniczna komunikacja
    Od: "Jordan Szubert" <u...@j...us.to>

    Dnia 04-02-2012 o 00:42:57 Marek <p...@s...com> napisał(a):

    > Aaaahaaa... Ktoś mi o tym wspomniał lecz sądziłem, ze zakradł się błąd.

    > Tak, ale to nie działa (w pełni) pod IE9 w/g: http://caniuse.com/
    > więc z mojego punktu widzenia jest bezużyteczne. Jednakże ajaxowe
    > mechanizmy widywałem pod IE<9 więc mylnie założyłem, że Ajax to rodzaj
    > biblioteki dostosowującej się do możliwości przeglądarki.

    w IE klasa się nazywa jakoś inaczej, i są biblioteki, które to omijają,
    np. jak masz JQuery to niezależnie od przeglądarki możesz pisać
    $.ajax(...), ale to używa XMLHttpRequest bądź IE odpowiednika

    --
    Jordan Szubert

  • 32. Data: 2012-02-04 00:04:31
    Od: Marek <p...@s...com>

    Dnia Fri, 03 Feb 2012 23:59:18 +0100, Cezary Tomczyk napisał(a):

    > Nie.

    Już wiem wszystko :-) Rozumiem w czym rzecz.

    > Wydaje mi się, że musisz chyba sam dojść do odpowiednich wniosków.
    > Informacje przekazane przeze mnie dają dość jasną odpowiedź na Twoje
    > pytanie.

    Tak, faktycznie ubzdurałem sobie, że Ajax to biblioteka - stąd
    nieporozumienie. W dodatku na tyle silnie, że jedną ze wskazówek
    potraktowałem jako błąd.

    > Ustalmy pewne rzeczy.
    >
    > 1. Chcesz pobrać dane z serwera.
    > 2. Szukasz sposobu. Jednym z nich jest wykorzystanie wbu-do-wa-ne-go w
    > przeglądarki protokołu AJAX.

    Tak, stop! Już załapałem :-)

  • 33. Data: 2012-02-04 00:07:26
    Od: Marek <p...@s...com>

    Dnia Sat, 04 Feb 2012 01:02:46 +0100, Jordan Szubert napisał(a):

    > w IE klasa się nazywa jakoś inaczej, i są biblioteki, które to omijają,
    > np. jak masz JQuery to niezależnie od przeglądarki możesz pisać
    > $.ajax(...), ale to używa XMLHttpRequest bądź IE odpowiednika

    Dokładnie teraz czytam o bibliotece jQuery. Jednakże muszę samodzielnie
    teraz zakasać rękawy i sprawdzić jak w praktyce działa Ajax i jakie są w
    tym pułapki (pod IE).

  • 34. Data: 2012-02-04 00:20:21
    Od: Mirosław Zalewski <miniopl@CUT_THIS.gmail.com>

    piątek, 3 lutego 2012 14:51 wielka mądrość na czytelników pl.comp.www
    spłynęła, gdy tako rzekł(a) Marek:

    > Właśnie: słowo klucz "jak" - czyli algorytm, krok po kroku. Ajax to nie
    > jest język programowania. On jest napisany w JS i o JS ja się pytam.
    > Konkretnie pytam się jak np. Ajax albo cokolwiek innego realizuje w JS
    > (!!!) transmisję asynchroniczną. Nie interesują mnie nazwy obiektów w
    > Ajaxach i innych lecz o algorytm jaki można zastosować. To się da opisać w
    > 2-3 zdaniach!

    Swoją drogą, to jest fascynujące. Przychodzi człowiek z mniej lub bardziej
    trywialnym pytaniem, ale wyraźnie wskazującym, że o danym temacie nie ma
    większego pojęcia. Nie otrzymuje odpowiedzi na tacy. I zaczyna wmawiać innym
    czytelnikom grupy, że postawione pytanie jest łatwe, że można to wyjaśnić
    w prosty i zwięzły sposób, że udzielenie odpowiedzi nie zajmie wiele czasu.

    Czyli ktoś tam nie ma większego pojęcia o temacie, ale jednocześnie wie, że
    jest to temat łatwy i niezbyt skomplikowany, a odpowiedź jest banalna.
    Jasnowidz jakiś czy w kalambury się bawi?
    --
    Niżej podpisany, zamieszkały w http://minio.xt.pl ,
    Mirosław Zalewski

  • 35. Data: 2012-02-04 07:59:12
    Od: "M.G." <k...@t...zna>

    On Fri, 3 Feb 2012 23:37:52 +0100, Marek wrote:

    > Ej, nie jest to do końca prawdą. Jeśli masz na myśli tytuł wątku to
    > praktycznie wyłącznie Ajax jest znajdowalny. Każdy jeden rezultat używa
    > tego słowa. Mi chodziło o to zapytanie, które zwróciło Ci jak zorganizować
    > komunikację w JS bez stosowania bibliotek. Naprawdę nie spocisz się jeśli
    > podasz link.

    "AJAX" to nie biblioteka. Ale musiałbyś choćby zajrzeć do hasła w
    Wikipedii, a potem kliknąć może na jedno hasło podlinkowane jeszcze we
    wstępie, by dostać opis metod.

    --
    M.G.

  • 36. Data: 2012-02-04 09:47:03
    Od: Artur Muszyński <a...@u...wytnijto.com.pl>

    W dniu 2012-02-04 01:07, Marek pisze:

    > Dokładnie teraz czytam o bibliotece jQuery. Jednakże muszę samodzielnie
    > teraz zakasać rękawy i sprawdzić jak w praktyce działa Ajax i jakie są w
    > tym pułapki (pod IE).

    Zanim znowu przywiążesz się nieprawdziwego sądu: W IE XMLHttpRequest
    jest obsługiwany chyba już od wersji 7. Do IE6 musiałeś posłużyć się
    komponentem ActiveX MSXML, ale gdybyś uprzejmie raczył zajrzeć do
    pierwszego lepszego przykładu, nie jest to duży problem.

    artur

  • 37. Data: 2012-02-04 14:29:18
    Od: Paweł Piskorz <n...@p...nie?>

    W dniu 2012-02-03 23:59, Cezary Tomczyk pisze:
    > Ajax to żadna biblioteka. To protokół komunikacyjny.

    Hmm, AJAX protokołem? Przecież to "tylko" technologia korzystająca z
    XML*Http*Request.

    --
    message[autor="PablO"]::after {
    content:"Pozdrawiam";

  • 38. Data: 2012-02-04 17:06:49
    Od: Cezary Tomczyk <c...@g...pl>

    W dniu 2012-02-04 15:29, Paweł Piskorz pisze:

    > Hmm, AJAX protokołem? Przecież to "tylko" technologia korzystająca z
    > XML*Http*Request.

    Trafna uwaga. Rozpędziłem się z tym protokołem komunikacyjnym :D

    --
    Cezary Tomczyk
    http://www.ctomczyk.pl/

  • 39. Data: 2012-02-04 17:35:29
    Od: Marek <p...@s...com>

    Dnia Sat, 04 Feb 2012 10:47:03 +0100, Artur Muszyński napisał(a):

> [...]
    > komponentem ActiveX MSXML, ale gdybyś uprzejmie raczył zajrzeć do
    > pierwszego lepszego przykładu, nie jest to duży problem.

    No tak: teraz obrywam za to, że nie zajrzałem do przykładów a zaglądałem w
    inne miejsce, które cytowałem. Nic nie poradzę na to, że akurat wspierałem
    się informacjami z miejsca X zamiast Y. Mało tego - deklarowałem na samym
    wstępie, że nie chcę analizować Ajaxa mylnie zakładając, że to biblioteka i
    w konsekwencji wyszukując w Googlach tylko te materiały, które nie używają
    słowa Ajax. Chcesz mnie teraz ukamienować za moje błędne przekonanie?

    Wyjaśniłem przyczyny niewłaściwej mojej interpretacji tego co do mnie
    pisano i podziękowałem kolegom za uświadomienie mi, że źle się zabieram za
    temat.Co jeszcze miałbym zrobić?

  • 40. Data: 2012-02-04 17:44:06
    Od: Marek <p...@s...com>

    Dnia Sat, 04 Feb 2012 01:20:21 +0100, Mirosław Zalewski napisał(a):

> [...]
    > jest to temat łatwy i niezbyt skomplikowany, a odpowiedź jest banalna.
    > Jasnowidz jakiś czy w kalambury się bawi?

    Już wyjaśniam. Nie wiem czy śledziłeś całość wątku. W skrócie więc: błędnie
    zakładałem, że Ajax to (ogromna) biblioteka a ponieważ chciałem uzyskać
    prostą rzecz jaką jest asynchroniczna komunikacja, to postanowiłem
    samodzielnie napisać taki moduł. Opisałem nawet swój pomysł jak to można
    uzyskać.

    Ponadto czynisz błędne założenie: mam pojęcie o transmisji asynchronicznej
    jako takiej. Jednakże nie wiedziałem o tym jak najlepiej ją zrealizować pod
    JS. W dodatku bez Ajaxa potrafię to zrobić.