  • 1. Data: 2008-01-14 18:52:11
    Temat: Internet biznes
    Od: "michal.b" <mike01@_skasujTO_polbox.com>

    hmmm

    czyzby UPC wprowadzila cos na wzor tepsianego DSL-a ?
    http://www.upc.pl/biznes/

    no i znikla nazwa "chello"

    odgorne ograniczenie na 2 linie telefoniczne sugeruje, ze do zestawienia
    polaczenia wykozystywane beda modemy EMTA, te ktore sa wykorzystywane do
    tej pory dla posiadaczy uslugi telefonicznej w UPC.
    ciekawe tylko czy beda jakies wyzsze priorytety ustawione ?

    Ciekawe czy sie przyjmnie....

    zwlaszcza jezeli popatrzec na cenny no i na

    "...abonent przyjmuje do wiadomości, że korzysta z sieci wspólnie z
    innymi użytkownikami. Dostawca
    usług w przypadku usług internetowych, dla których określona została
    ilość danych powodująca
    nadmierne obciążenie sieci, stosuje ogólną normę ,,rozsądnego
    użytkowania" uznając, iż granica ta
    została naruszona w momencie, w którym abonent nadmiernie obciąża sieć
    utrudniając tym samym
    korzystanie z usług internetowych innym użytkownikom.
    2. Zgodnie z obecną polityką Dostawcy usług dla usług internetowych,
    nadmierne obciążanie sieci
    ma miejsce w sytuacjach, gdy w ciągu miesiąca kalendarzowego lub okresu
    rozliczeniowego
    abonent pobierze więcej danych niż jest to określone w załączniku
    ,,parametry techniczne usług
    internetowych".
    3. Dostawcy usług przysługuje prawo monitorowania obciążenia sieci oraz
    ustalenia, czy w przypadku
    danego abonenta występuje jej nadmierne obciążenie, na co abonent wyraża
    zgodę.
    4. Dostawca usług dołoży wszelkich starań, aby udostępnić abonentowi
    informacje dotyczące ilości
    pobieranych i wysyłanych poprzez jego modem danych.
    5. W każdym przypadku, w którym Dostawca usług stwierdzi, iż dany
    abonent powoduje nadmierne
    obciążenie sieci, wywołując w ten sposób niekorzystne skutki dla innych
    abonentów, Dostawca
    usług może według własnego uznania zastosować następujące środki, każdy
    z osobna lub łącząc
    je:
    a. wysłać do abonenta zawiadomienie o nadmiernym obciążaniu sieci z
    jednoczesnym wezwaniem
    do zaniechania takich działań,
    b. ustanowić ograniczenie w przepływie danych dla abonenta,
    c. okresowo zablokować dostęp do części lub całej usługi internetowej.
    ograniczenie w przepływie
    danych lub zablokowanie dostępu do usługi internetowej może nastąpić od
    momentu przekroczenia
    przez abonenta limitu pobierania danych wskazanego w załączniku
    ,,parametry techniczne usług
    internetowych" do końca miesiąca kalendarzowego lub okresu
    rozliczeniowego, w którym nastąpiło
    przedmiotowe przekroczenie...."

    pozdr.
    michal b

  • 2. Data: 2008-01-15 20:07:40
    Temat: Re: Internet biznes
    Od: Jacek Kalinski <jacek_kal@go2._NOSPAMPLEASE_.pl>

    W artykule <fmgbbv$oao$1@nemesis.news.tpi.pl> michal.b napisał(a):

    > czyzby UPC wprowadzila cos na wzor tepsianego DSL-a ?
    > http://www.upc.pl/biznes/

    Na to wygląda. Ale ceny wcale nie są konkurencyjne.

    > Ciekawe czy sie przyjmnie....
    >
    > zwlaszcza jezeli popatrzec na cenny no i na
    [...]

    Informacja o limicie dotyczy tylko dawnego pakietu chello starter,
    który nie jest pakietem biznesowym.
    Jednak regulamin jest taki sam dla wszystkich. A może kiedyś ponownie
    wprowadzą limity...?

    Ale skoro już zacząłem, to zwrócę uwagę na ważniejsze jeszcze
    kwestie dla klienta biznesowego (bo znam UPC od ponad 6 lat).

    A chociażby czy:
    - oferują STAŁY adres IP? Nie. Czyli firma może mieć problemy
    z dostępnością usług po jego zmianie.
    - czy można mieć własny revDNS? Nie.
    - czy można postawić własny serwer poczty? Tak, ale i tak adres IP,
    który klient otrzyma znajduje się na listach RBL i 90% serwerów
    będzie blokowało pocztę. Czyli w praktyce odpowiedź również brzmi Nie.

    I jeszcze jedna moim zdaniem zaleta - porty NetBIOS są blokowane.
    Czyli zmniejsza to ryzyko rozsiewania wirusów.

    Jakbyście jeszcze mieli jakieś pytania i będę znał na nie odpowiedź,
    to chętnie odpowiem. Nie ma to jak wtajemniczenie w niektóre sprawy :)

    Jacek

  • 3. Data: 2008-01-16 08:12:31
    Od: gotar <g...@o...pl>

    Jacek Kalinski <jacek_kal@go2._NOSPAMPLEASE_.pl> wrote:

    > Informacja o limicie dotyczy tylko dawnego pakietu chello starter,
    > który nie jest pakietem biznesowym.
    > Jednak regulamin jest taki sam dla wszystkich. A może kiedyś ponownie
    > wprowadzą limity...?

    A można mieć różny regulamin dla różnych klientów (np. różniący się
    pomiędzy pakietami czy w jakichś promocjach)?

    --
    Tomek http://tccs.sourceforge.net/
    http://pld-linux.org/ http://vfmg.sourceforge.net/

  • 4. Data: 2008-01-16 11:32:33
    Od: Jacek Kalinski <jacek_kal@go2._NOSPAMPLEASE_.pl>

    W artykule <s...@p...polanet.pl> gotar napisał(a):

    > A można mieć różny regulamin dla różnych klientów (np. różniący się
    > pomiędzy pakietami czy w jakichś promocjach)?

    Nie. Regulamin UPC jest jeden i każdy go podpisuje (bez znaczenia
    jaką usługę zamawia: TV, net, telefon).
    Natomiast biorąc jakąś usługę, podpisujesz również drugi regulamin,
    który dotyczy danej promocji (tzw. "regulamin promocji").

    Jacek