-
61. Data: 2010-03-19 12:33:09
Temat: Re: Instrukcja obs?ugi diesla
Od: wchpikus <w...@w...pl>
Witam!
Czego tutaj nie rozumiem.
> to, że nie ma dwumasy nie oznacza, że można katować silnik niskimi
> obrotami, przy wysokim biegu i niskich obrotach wał korbowy i skrzynia
> biegów dostaje mocno po dupie.
Jak skrzynia ma dostawac bardziej po dupie na niskich obrotach?
Jak patrzysz na przebieg mocy silnika, to raczej max osiaga przy 3 tys
obrotow. Na wolnych siega moze 20% silnika.
Bardziej chyba dostanie skrzynia w d.jesli bedziesz startowal spod
swiatel z piskiem, na obrotomierzu 3 k niz ruszyc z jedynki bez gazu.
Czesto tak ruszam, nie dodajac gazu, nie widze potrzeby.
Auto spokojnie rusza, oczywiscie obroty spadaja ponizej 1000.
Cos dla mnie jest tutaj niezrozumiale.
-
62. Data: 2010-03-19 12:42:30
Temat: Re: Instrukcja obsługi diesla
Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>
Użytkownik "omega_fan" <o...@n...org> napisał w wiadomości
news:hnv7n5$i1u$1@news.onet.pl...
> Bzdury waść pleciesz, stąd się biorą później takie mity.
Bo to było skierowane do inteligentnych interlokutorów, to chyba oczywiste,
że chłodzić należy wtedy, gdy jest co chłodzić? Jak ktoś jeździ jak pi*a, to
nie będzie chłodził, bo i nie ma czego, prawda?
--
Yogi(n)
-
63. Data: 2010-03-19 12:44:42
Temat: Re: Instrukcja obs?ugi diesla
Od: krzysiek82 <s...@u...pl>
wchpikus pisze:
> Jak skrzynia ma dostawac bardziej po dupie na niskich obrotach?
> Jak patrzysz na przebieg mocy silnika, to raczej max osiaga przy 3 tys
> obrotow. Na wolnych siega moze 20% silnika.
> Bardziej chyba dostanie skrzynia w d.jesli bedziesz startowal spod
> swiatel z piskiem, na obrotomierzu 3 k niz ruszyc z jedynki bez gazu.
> Czesto tak ruszam, nie dodajac gazu, nie widze potrzeby.
> Auto spokojnie rusza, oczywiscie obroty spadaja ponizej 1000.
> Cos dla mnie jest tutaj niezrozumiale.
>
>
Mówię o jeździe na zapiętym 5 biegu np 50km/h :)
--
krzysiek82
-
64. Data: 2010-03-19 12:49:57
Temat: Re: Instrukcja obsługi diesla
Od: Hubertus Blues <h...@p...onet.pl>
W dniu 2010-03-19 12:14, Gom pisze:
> On 19 Mar, 12:01, Hubertus Blues<h...@p...onet.pl> wrote:
>> Gasisz jak już wszytko i wszyscy gotowi są do opuszczenia "wozu".
>
> U mnie w podziemnym garażu by to nie przeszło, wentylacja nie
> przewiduje klekota emitującego 215g/km CO2 ;-)
>
No racja, ale możesz np. leniwie otwierać bramę wjazdową do hali i
powoli wjeżdżać do samej hali. W większości przypadków wystarczy.
;)
--
pozdrawiam
Hubertus Blues
"... z szaconkiem bo się może skończyć źle..."
-
65. Data: 2010-03-19 12:50:37
Temat: Re: Instrukcja obs?ugi diesla
Od: wchpikus <w...@w...pl>
Witam!
> Mówię o jeździe na zapiętym 5 biegu np 50km/h :)
>
Dla silnika to bez znaczenia.
Oczywiscie ze ciezko jest wtedy przyspieszyc, ale nie widze przeszkod..
Wytlumasz dlaczego ma uklad napedowy sie od tego niszczyc?
-
66. Data: 2010-03-19 13:17:30
Temat: Re: Instrukcja obsługi diesla
Od: Gom <g...@g...com>
On 19 Mar, 12:49, Hubertus Blues <h...@p...onet.pl> wrote:
> No racja, ale możesz np. leniwie otwierać bramę wjazdową do hali i
> powoli wjeżdżać do samej hali. W większości przypadków wystarczy.
Na szczęście developer stanął na wysokości zadania i od głównej drogi
do swojego garażu mam jakieś 300 m. po dziurawej, betonowej "drodze".
Widać przewidział boom na turboklekoty :D
--
Gom
-
67. Data: 2010-03-19 13:47:35
Temat: Re: Instrukcja obsługi diesla
Od: Artur 'futrzak' Maśląg <f...@p...com>
Hubertus Blues pisze:
(...)
> A co to za problem - to można sobie wyrobić jak nawyk.
Nawyk czego? Nie gaszenia silnika po skończonej jeździe?
> Ot dojeżdżając do
> domu/osiedla/parkingu nie dajesz w palnik, tylko spokojnie, łagodnie bez
> przesadnego blokowania innych.
LOL - to spokojna jazda to dawanie w palnik? Jazda spokojna to
nieprzesadne blokowanie innych?
> Jak już zaparkujesz to nie od razu
> kluczyk i off, tylko zaciągasz ręczy, wrzucasz luz i manierą flegmatyka
> rozpinasz pas, gasisz światła otwierasz drzwi. Jak masz coś do zabrania
> szykujesz to do wzięcia. Ewentualnie wypinasz potomstwo z pasów. Gasisz
> jak już wszytko i wszyscy gotowi są do opuszczenia "wozu".
Świetne pomysły - wypakowywanie dzieci, czy też zakupów przy włączonym
silniku. Na parkingach (w tym zamkniętych, nie tylko podziemnych) też
tak robisz, trując innych w imię przekonania o "dobrodziejstwach"
takiego postępowania dla turbiny?
-
68. Data: 2010-03-19 15:27:25
Temat: Re: Instrukcja obs?ugi diesla
Od: krzysiek82 <s...@u...pl>
wchpikus pisze:
> Dla silnika to bez znaczenia.
> Wytlumasz dlaczego ma uklad napedowy sie od tego niszczyc?
>
Musi wtedy przenosić sporo większe obciążenia a to już ma ogromne
znaczenie np dla trwałości panewek. Więcej info fachowa literatura.
--
krzysiek82
-
69. Data: 2010-03-19 15:47:17
Temat: Re: Instrukcja obs?ugi diesla
Od: wchpikus <w...@w...pl>
Witam!
> Musi wtedy przenosić sporo większe obciążenia a to już ma ogromne
> znaczenie np dla trwałości panewek. Więcej info fachowa literatura.
Sporo wieksze?
Nigdzie nie jest napisane ze taka jazda niszczy silnik.
Oczywiscie moze odkladac sie nagar i sadza, ale nic nie pisza o szybszym
zuzyciu...
Moze jakies linki?
-
70. Data: 2010-03-19 15:59:41
Temat: Re: Instrukcja obs?ugi diesla
Od: wchpikus <w...@w...pl>
A co powiecie na to?
http://autofoto.pl/blogs/prezes/archive/2008/10/30/n
iszczenie-silnika-czy-jazda-eco.aspx