  • 1. Data: 2012-11-26 14:27:31
    Temat: Instalacja Windows XP po wymianie plyty glownej
    Od: "MK" <s...@p...onet.pl>

    Witam

    Wymienilem spalona plyte glowna Asus P5GD1 na plyte Asrock 4CoreDual-Sata2.
    Zainstalowany byl system Windows XP SP3 PL Professional.
    Poniewaz dysk jest OK i zainstalowane programy wiec chce uniknac
    reinstalacji.
    Na forach podaje sie ze powinno sie usunac tylko sterowniki dysku/kontrolera
    i wszysko bedzie OK.
    Niestety ale ja nawet w trybie awaryjnym nie moge wejsc (rowniez na konsole
    tekstowa) poniewaz po chwili jest restart.
    Po uruchomieniu z plyty instalacynej Windows XP rowniez tej mojej instalacji
    mi nie widzi aby ja zreperowac (klawisz R).
    Czy jest jakis psob aby wejsc z innego komptuera na ten dysk i skasowac
    ewentualnie jakis sterownik ze starej plyty aby wszyskot poszlo bez
    reinstalacji ?

    Za wszelka odpowiedz serdecznie dziekuje.

    Pozdrawiam
    M.K.

  • 2. Data: 2012-11-26 14:52:09
    Od: Salata <s...@i...nospam.pl>

    W dniu 2012-11-26 14:27, MK pisze:
> [...]
    > ewentualnie jakis sterownik ze starej plyty aby wszyskot poszlo bez
    > reinstalacji ?
    >
    > Za wszelka odpowiedz serdecznie dziekuje.

    Zobacz w BIOSie czy AHCI nie masz wlaczonego i przelacz na IDE. Powinno
    pomoc. Co do samej reinstalacji, to moze byc niezbedna. Ja przerabialem
    podobny temat z WIN7 i skonczylo sie reinstalacja, bo system i tak
    pracowal o wiele za wolno mimo wywalenia wszystkich poprzednich
    sterownikow pow wymianie plyty z Gigabyte na Asus'a.
    Zapytaj sie na pl.comp.os.ms-windows.winnt .

    --
    regards
    Salata

  • 3. Data: 2012-11-26 14:58:26
    Od: "MK" <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > sterownikow pow wymianie plyty z Gigabyte na Asus'a.
    > Zapytaj sie na pl.comp.os.ms-windows.winnt .

    Witam i dziekuje za odpowiedz.

    Dysk mam w trybie natywnym ustawiony.
    Pojawia sie niebieski ekran z bledem 0x0000007B o koniecznoscia uruchomienia
    chkdsk /f.
    U mnie nawet zainstalowana dawniej tekstowa konsola odzyskiwania nie dziala
    (nie moze znalexc ntldr).
    Szkoda ze nie mozna zostawic systemu dogrywajac potem brakujace (np. do
    audio). W Windodows 98 bez problemu to przechodzilo tylko szukal sobie
    sterownikow.
    Czy jest mozliwosc aby wylaczyc sterowniki ze starej plyty majac dysk i
    system Windows XP w offline na innym kompie ?

    Pozdrawiam
    M.K.

  • 4. Data: 2012-11-26 15:10:10
    Od: Salata <s...@i...nospam.pl>

    W dniu 2012-11-26 14:58, MK pisze:

> [...]
    > Czy jest mozliwosc aby wylaczyc sterowniki ze starej plyty majac dysk i
    > system Windows XP w offline na innym kompie ?

    Nie wroze powodzenia tej operacji, jezeli w ogole jest mozliwa, bo
    musialbys przegrzebac sie przez rejestr na innym dysku, a softu do tego
    nie znam. Poza tym przenosiny z chipsetu Intela na chipset VIA z
    zachowaniem systemu, o ile mozliwe, to IMO tylko odraczanie wyroku,
    szczegolnie przy WINXP.

    Konsola odzyskiwania pewnie nie widzi dysku, bo potrzebuje jakis
    dodatkowych sterownikow SATA. Moze sproboj je podac na dyskietce podczas
    uruchamiania instalstora - F2.

    Sprobowalbym zmienic porty i SATA, pozmieniac ustawienia w BIOSie
    odnosnie SATA.

    --
    regards
    Salata

  • 5. Data: 2012-11-26 19:09:43
    Od: "Marcin Szumilas" <m...@p...onet.pl>

    Quoted:
    Salata (s...@i...nospam.pl)
    in news:salata.pcp.1353939016@news.chmurka.net

    > Nie wroze powodzenia tej operacji, jezeli w ogole jest mozliwa, bo
    > musialbys przegrzebac sie przez rejestr na innym dysku, a softu do
    > tego nie znam.

    Mam dwa programy do tego:

    1. Direct Registry Browser
    2. MiTeC Windows Registry Recovery

    Pozdrawiam,
    Marcin Sz.

  • 6. Data: 2012-11-27 07:16:28
    Od: "MK" <s...@p...onet.pl>

    > Mam dwa programy do tego:
    >
    > 1. Direct Registry Browser
    > 2. MiTeC Windows Registry Recovery
    >
    > Pozdrawiam,
    > Marcin Sz.

    Witam i dziekuje za odpowiedz.

    Jezeli moge jeszcze dopytac to w jakich galeziach rejestru mozna szukac
    wpisu odnosnie kontrolera dysku twardego do usuniecia ?

    M.K.

  • 7. Data: 2012-11-27 07:23:56
    Od: "ggs" <ggs_@_konto.pl>

    "MK" <s...@p...onet.pl> wrote in message
    > Witam
    >
    > Wymienilem spalona plyte glowna Asus P5GD1 na plyte Asrock
    > 4CoreDual-Sata2.
    > [...............................]

    Hiren's Boot , wejsc w Mini XP , w trayu Boot Menu - Registry - Fix Hard
    disk controller (ide_fix.cmd) , wcisnac T , wpisac C:\Windows, wcisnąć M ,
    restart.

  • 8. Data: 2012-11-27 12:50:21
    Od: "Marcin Szumilas" <m...@p...onet.pl>

    Quoted:
    MK (s...@p...onet.pl)
    in news:k91lrv$4fr$1@news.task.gda.pl

    > Jezeli moge jeszcze dopytac to w jakich galeziach rejestru mozna
    > szukac wpisu odnosnie kontrolera dysku twardego do usuniecia ?

    Tego nie wiem niestety. Napisałem tylko bo wiem, jakim programem można
    edytować rejestr wyłączonego systemu.

    Ale szczerze mówiąc to sam mam zamiar niedługo przeprowadzić taką samą
    operację wymiany płyty i chciałbym zachować system (też XP), więc pewnie
    podobne problemy mnie czekają.

    Ja dodatkowo przeglądnę płytkę do starej płyty głównej, tam są pewnie
    jakieś programy/sterowniki które kiedyś zainstalowałem do płyty. Spróbuję
    je zidentyfikować na dysku, może nawet na poziomie pojedynczych plików.

    Pozdrawiam,
    Marcin Sz.

  • 9. Data: 2012-11-28 08:40:23
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 27.11.2012 07:16, MK pisze:

    > Jezeli moge jeszcze dopytac to w jakich galeziach rejestru mozna szukac
    > wpisu odnosnie kontrolera dysku twardego do usuniecia ?

    W zasilaczu.

    Podpowiedź: nie ta grupa!