  • 31. Data: 2011-11-18 22:04:26
    Temat: Re: Ile płacą w Microsofcie i Google w Polsce?
    Od: " M.M." <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    A.L. <l...@a...com> napisał(a):

    > Zonie powiem. Ale wie Pan, tutaj w USA sa inne zwyczaje. Towarzyskie.
    > Mzoe Pan pojsc na party i podjac jakis temat ktory gdzie indziej by
    > zamurowal: na przyklad, jaka jest najlepsza pozycja do uprawiania
    > seksu po wypiciu 20 piw.
    Az po 20tu? To jedynie pozycja "na wieloryba" - lezysz na plecach i
    sikasz do gory.

  • 32. Data: 2011-11-18 22:11:33
    Temat: Re: Ile p?ac? w Microsofcie i Google w Polsce?
    Od: A.L. <l...@a...com>

    On Fri, 18 Nov 2011 22:01:24 +0100, "R.e.m.e.K" <g...@d...null> wrote:

    >A w ogole tam w tej Waszej Ameryce istnieje Przyjazn? Specjalnie pisze przez
    >duze P, zebys nie pomylil z Wasza "friendship".

    Jakiej "Waszej"?.. Komplesy jakies masz?

    A.L.

    P.S I co to w ogole ma swpolnego z tematyka grupy?

  • 33. Data: 2011-11-18 23:10:17
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On 18/11/2011 22:01, TomWi wrote:

    > Na ten temat wchodzil nie bede, jednak sam jestem ciekaw co wyrosnie z
    > bezstresowo wychowywanego pokolenia, nie mowie tu ze beda zli czy dobrzy
    > tylko jestem ciekaw bo tego nikt nie wie.

    Nicnie wyrośnie, bo nie ma takich ludzi.

    Natomiast jeśli chodzi o pokolenie wychowane w sytuacji ochrony prawnej
    przed biciem, to w Szwecji ludzie urodzeni w momencie wprowadzenia
    zakazu są już po trzydziestce.

  • 34. Data: 2011-11-18 23:19:58
    Temat: Re: Ile płacš w Microsofcie i Google w Polsce?
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On 18/11/2011 20:55, A.L. wrote:

    > W Norwegii wszystkie zarobki sa jawne i mozne je znalezc na
    > Internecie. I to firm prywatnych a nei rzadowych.

    Nie chodzi ci przypadkiem o jawność dochodów?

    > Tylko co z tego?

    Tak w ogóle to dobry zwyczaj i ze wszech miar godny naśladowania.

  • 35. Data: 2011-11-18 23:42:48
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On 18/11/2011 19:29, A.L. wrote:
    > On Fri, 18 Nov 2011 18:57:29 +0000, Andrzej Jarzabek

    > Prawdopodbnie. "Generation gap"...

    To może jakieś cykliczne te zmiany pokoleniowe, bo fir podobno o tym
    rozmawia. Ale ja bym jednak podejrzewał, że to raczej kwestia,
    powiedzmy, klasowa.

  • 36. Data: 2011-11-19 00:19:22
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On 18/11/2011 14:24, Szyk wrote:
    > To można ustalić na drodze prostej analizy. Wystarczy odpowiedzieć sobie
    > na pytanie: Po co firma zakłada oddział/filie w Polsce?
    > a) bo potrzebuje genialnych Polaków? - nie, bo tych sobie wyłowią w
    > konkursach i ściągną do USA za przeciętną amerykańską pensję (która we
    > wszystkich innych krajach wygląda na bajońską sumę)

    Gratuluję - w jednym krótkim zdaniu walnąłeś tyle bzdur, że nawet nie
    wiadomo od czego zacząć.

    > b) bo tnie koszty i chce zatrudnić jak najtaniej ludzi do pracy
    > specyficznej dla polskiego obszaru językowo-kulturowego? - tak

    Ale w jaki sposób praca w oddziale inżynierii jest specyficzna dla
    polskiego obszaru językowo-kluturowego? Programują tam w językach
    używających polskiej notacji?

    > c) bo tnie koszty i chce trzeciorzędne prace wykonać jak najtaniej - tak
    > d) ? - jakiś pomysł po co jeszcze mieli by otwierać filie w RP?

    To proste: żeby produkować tam produkty zarabiające kasę. Inżynierów
    oprogramowania jest zawsze za mało w stosunku do ilości pracy, którą by
    można zrobić przy developmencie i zarobić na tym kasę.

    Z drugiej strony takie firmy jak Google czy Microsoft żyją z realizacji
    pomysłów, na które teoretycznie każda inteligentna osoba może wpaść. Nie
    każdy może wymyślić nowy sposób na zarabianie na papierach
    wartościowych, ale do wymyślenia takiego Google Maps albo Kinnect nie
    potrzeba specjalistycznej wiedzy. W interesie Google czy Microsoftu jest
    to, żeby następny koleś, który coś takiego wymyśli, był zatrudniony
    właśnie przez nich.

    > Aby myśl tej wiadomości uwydatnić: Kapitalizm jest systemem do
    > maksymalizacji zysków właścicieli, natomiast pensja człowieka na
    > stanowisku roboczym to koszt który trzeba na wszelkie sposoby
    > ograniczać. Więc gdyby się dało to w kapitalizmie zatrudnialiby za tyle
    > by starczyło jedynie na przejazd, jedzenie i ubranie robocze - takie
    > niewolnictwo jest faktycznym celem kapitalizmu i jest to jeden z
    > głównych kierunków zmian na świecie.

    Ale głupie te korporacje, że w ogóle kogokolwiek zatrudniają. Jakby
    zlikwidowały wszystkie stanowiska pracy i zamknęły biura, to by dopiero
    zredukowały koszta.

    Poważnie jednak: jak taka firma za mało zapłaci pracownikowi, to on
    powie adios muchachos i pójdzie pracować gdzie indziej - a to jest
    poważna strata dla firmy. Czasem lepiej zapłacić więcej, żeby takiego
    scenariusza uniknąć.

  • 37. Data: 2011-11-19 01:39:19
    Od: "Stachu 'Dozzie' K." <d...@g...eat.some.screws.spammer.invalid>

    On 2011-11-18, Roman W <r...@g...com> wrote:

    > Normalni ludzie nie bija dzieci.

    Normalni ludzie pozwalają dziecku się sparzyć samemu, żeby nabrać
    doświadczenia. Gdy dziecko chce wleźć na ruchliwą ulicę, pozwala się na
    to. Jeśli dziecko wyliże się z potrącenia, będzie miało nauczkę na całe
    życie.

    To bardzo łatwe używać kwantyfikatora ogólnego. Dużo trudniej obronić
    ten kwantyfikator.

    --
    Secunia non olet.
    Stanislaw Klekot

  • 38. Data: 2011-11-19 01:44:50
    Temat: Re: [OT] Re: Ile płacą w Microsofcie i Google w Polsce?
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On 18/11/2011 19:58, TomWi wrote:

    > a w polsce jest inaczej?
    > przeciez w polsce nawet ojciec nie mzoe corki wziac na kolana w parku i
    > po glowie poglaskac... juz nie wspominajac o klapsie

    Podobnie jak nie mógłbym przechodząc obok ciebie w parku powiedzieć ci
    dzień dobry... już nie wspominając o przyjacielskim strzeleniu ci w pysk.

  • 39. Data: 2011-11-19 03:07:44
    Od: Mateusz Loskot <m...@l...net>

    On Nov 18, 12:36 pm, "Piotrek" <p...@p...onet.pl> wrote:
    > Czy ktoś z Was pracuje albo zna kogoś, kto pracuje w polskim oddziale jednej
    > z tych firm i mógłby orientacyjnie określić jak kształtują się tam zarobki
    > na stanowisku programisty?

    Zarobki w Google kształtują się tak, aby pracownicy pozostawali
    w permanentnym w stanie FLOW ;)

    http://www.wynagrodzenia.pl/artykul.php/wpis.1604/

    Mateusz Loskot, http://mateusz.loskot.net
    pl.comp.lang.c FAQ: http://pl.cpp.wikia.com/wiki/FAQ
    C++ FAQ: http://parashift.com/c++-faq-lite

  • 40. Data: 2011-11-19 06:07:33
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    Wydawalo mi sie, ze to sfera seksu jest moja prywatna i intymna sprawa, a
    nie moje zarobki, czy cena paliwa na najblizszej mi stacji...