  • 11. Data: 2012-12-27 00:17:52
    Temat: Re: Ile można jeździć bez klocków z tyłu?
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Tue, 25 Dec 2012 18:06:14 +0100, J.F. napisał(a):

    > Zalezy od samochodu. W kadecie dlugo.
    > No i wrazliwosci osobistej.
    >
    > To znasz ?
    > http://www.hamulce.net/kolekcja_tabela.html
    >
    > do ostatniego mm tarczy mozna

    Nie mam pojęcia jak oni te tarcze wykańczają do ostatniego milimetra.
    Pomierzyłem kiedyś i wyszło mi że tego da się dokonać tylko mając prawie
    nowe klocki hamulcowe, bo zużyte klocki przy tak dojechanej tarczy po
    prostu wypadną. No chyba że to już gołym tłoczkiem :)

  • 12. Data: 2012-12-27 00:26:32
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Thu, 27 Dec 2012 00:17:52 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):

    > Nie mam pojęcia jak oni te tarcze wykańczają do ostatniego milimetra.

    A ok... już doczytałem w galerii - dospawują dystans...
    To wiele tłumaczy :)

  • 13. Data: 2012-12-27 02:16:00
    Od: chwdp <h...@i...yfd>

    W dniu 2012-12-27 00:26, Tomasz Pyra pisze:

    > A ok... już doczytałem w galerii - dospawują dystans...
    > To wiele tłumaczy :)

    ale po dospawaniu takiego dystansu jak na zdjeciu ze strony - klocek tez
    wypadnie. trza by dospawac dystans ze starego klocka ksztaltem identyczny .

  • 14. Data: 2012-12-27 05:46:50
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik wrote:

    > Wydaje mi się, że więcej, metalowa część klocka tak szybko się nie
    > zetrze. W końcu wtedy metal trze o metal. Kiedyś nieświadomie chyba z
    > 1000 przejeździłem, bo auto hamowało normalnie, w środku nic nie było
    > słychać, dopiero ktoś mi w końcu powiedział, ze coś strasznie piszczy
    > na zewnątrz przy hamowaniu. Po oględzinach okładzin faktycznie już
    > nie było, ale nic się nie zamierzało rozpaść.
    >
    > Ale ciekawi mnie jaki jest statystyczny deadline. :)

    śmiem wątpić...

    przecież metal o metal straszliwie chrobocze...

  • 15. Data: 2012-12-27 17:13:52
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam.pl>

    Dnia Thu, 27 Dec 2012 02:16:00 +0100, chwdp napisał(a):

    > ale po dospawaniu takiego dystansu jak na zdjeciu ze strony - klocek tez
    > wypadnie. trza by dospawac dystans ze starego klocka ksztaltem identyczny .

    Widać to jest jakaś bardziej kosmiczna technologia.
    Przeciętny łeb tego nie ogarnie :)

  • 16. Data: 2012-12-27 17:25:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 27 Dec 2012 17:13:52 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):

    > Widać to jest jakaś bardziej kosmiczna technologia.
    > Przeciętny łeb tego nie ogarnie :)

    Normalnie nie - wstawiasz uzywane kolcki, ale w "dobrym stanie" i spawasz
    blache ze starych :-)

    Ale tu faktycznie musialo byc cos bardziej kosmicznego :-)

    J.

  • 17. Data: 2012-12-27 18:37:03
    Od: chwdp <h...@i...yfd>

    > Normalnie nie - wstawiasz uzywane kolcki, ale w "dobrym stanie" i spawasz
    > blache ze starych :-)
    >
    > Ale tu faktycznie musialo byc cos bardziej kosmicznego :-)

    raczej tak, bo zeby zedrzec wentylowana tarcze do grubosci milimetra, to
    trza by operacje spawania przeprowadzic conajmniej dwa-trzy razy dla
    jednego klocka imho :D

  • 18. Data: 2012-12-27 20:00:28
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam.pl>

    Dnia Thu, 27 Dec 2012 18:37:03 +0100, chwdp napisał(a):

    > raczej tak, bo zeby zedrzec wentylowana tarcze do grubosci milimetra, to
    > trza by operacje spawania przeprowadzic conajmniej dwa-trzy razy dla
    > jednego klocka imho :D

    Może to taka procedura serwisowa?
    Jak klocek zużyje się do zera, to kupuje się na szrocie używany który ma
    jeszcze ze 2mm okładziny i spawa się go razem z poprzednim zużytym.
    W razie potrzeby czynność można powtarzać wielokrotnie.

    Silne wibracje przy hamowaniu oznaczają że właśnie dokopaliśmy się do
    wentylacji tarczy i wtedy powoli trzeba planować zakup na szrocie jakiejś
    używanej tarczy na to koło które brzęczy.

  • 19. Data: 2012-12-28 10:14:31
    Od: chwdp <h...@i...yfd>

> [...]
    > wentylacji tarczy i wtedy powoli trzeba planować zakup na szrocie jakiejś
    > używanej tarczy na to koło które brzęczy.

    no widzisz i tym o to sposobem rozpracowalismy ta kosmiczna technologie :)

  • 20. Data: 2013-01-02 09:44:39
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2012-12-27 20:00, Tomasz Pyra pisze:
    > Jak klocek zużyje się do zera, to kupuje się na szrocie używany który ma
    > jeszcze ze 2mm okładziny i spawa się go razem z poprzednim zużytym.

    Sposobów jest multum. Jeśli idzie o tył, to spokojnie można odciąć resztkę pracującej
    częśći tarczy (zostawić środek jako dystans pod koła) a między klocki wstawić
    rozpórkę.
    Alternatywnie można zaspawać resztkę klocka w zacisku.