-
21. Data: 2013-03-03 20:26:05
Temat: Re: ITD ma w dupie ograniczenia prędkości
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
Hello hisjusz,
Sunday, March 3, 2013, 6:26:12 PM, you wrote:
>>> pseudo bo ma ograniczenie do 110km/h na długości kilkudziesięciu kilometrów.
>> Acha. No to w Norwegii, UK i AU w ogóle autostrad nie posiadają?
> Autostrada nie ma skrzyżowań dróg tylko tyle albo aż tyle różni ją od
> expresów ki, nie potrzeba pasa awaryjnego, lecz powinien być jeżeli ma
> się na niej jeździć powyżej 90km/h i wyprzedzać.
> 110 wydawało mi się na A4 Wrocław Legnica śmieszne aż do Soboty z dwa
> tygodnie temu. W ową Sobotę jechałem do Zgorzelca a na przeciw leg łych
> pasach do Wrocławia był dzwon co 500 metrów i kolejne samochody w amoku
> wpadały na już istniejąca kolizje (nie ma awaryjnego więc nie ma gdzie
> nawet zjechać).
Zapewniam Cię, że pas awaryjny przed karambolem na autostradzie nie
chroni. Ochronić może wyuczona reakcja wciskania włącznika świateł
awaryjnych przy każdej podejrzanej sytuacji na drodze. No i używanie
tylnych przeciwmgłowych przy _słabej_ _widoczności_ nawet wtedy, gdy
kodeks jeszcze na to nie pozwala.
[...]
> SUV bez wciśniętego stopu ani awaryjnych. Bardzo szybko się do niego
> zbliżyłem, szczęśliwie na lewym pasie nikt nie jechał, wiec udało mi się
> odbić.
Ale to tylko świadczy o głupocie kierowcy SUVa. Ja musiałem kiedyś
zmieścić się pomiedzy samochodem na lewym pasie a barierką... Udało
się. Tez samochód bez awaryjnych.
--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
-
22. Data: 2013-03-03 20:31:15
Temat: Re: ITD ma w dupie ograniczenia prędkości
Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>
W dniu 2013-03-03 20:26, RoMan Mandziejewicz pisze:
> tylnych przeciwmgłowych przy _słabej_ _widoczności_ nawet wtedy, gdy
> kodeks jeszcze na to nie pozwala.
Mimo podkreślenia - litości ... światła przed niczym Cię nie
uchronią, a takie podsuwanie "prostych rad" powoduje, że ludzie
na autostradach dziękują awaryjkami, i w każdy deszcz/śnieg/mgłę
napierdalają na pm tylnych.
--
Rafał "SP" Gil - http://www.rafalgil.pl/
Kontakt: Wrocław +48 71 718 70 90
REKLAMA: Serwis skuterów MOTOPOWER http://www.motopower.pl/
-
23. Data: 2013-03-03 21:16:00
Temat: Re: ITD ma w dupie ograniczenia prędkości
Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>
On Sun, 03 Mar 2013 18:06:16 +0100, ddddddd
<l...@b...wytnijbezspamu.net.pl> wrote:
> a ja widzę to inaczej - jak jest 100 czy 110 to nie jest to autostrada.
OK. Czyli np. w AU nie ma autostrad. Co ciekawe RTA chyba się z
Tobą nie zgadza, ale oni pewnie nie wiedzą, czym jest
autostrada.
r.
--
____________________________________________________
_____________
robert rędziak e36/5 323ti na-6 mailto:giekao-at-gmail-dot-com
I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.
-
24. Data: 2013-03-03 21:43:15
Temat: Re: ITD ma w dupie ograniczenia prędkości
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
Hello Rafał,
Sunday, March 3, 2013, 8:31:15 PM, you wrote:
>> tylnych przeciwmgłowych przy _słabej_ _widoczności_ nawet wtedy, gdy
>> kodeks jeszcze na to nie pozwala.
> Mimo podkreślenia - litości ... światła przed niczym Cię nie
> uchronią,
Ależ uchronią - są widoczne znacznie dalej niż pozycyjne.
> a takie podsuwanie "prostych rad" powoduje, że ludzie na
> autostradach dziękują awaryjkami,
Co to ma wspólnego z tematem? Postulujesz nieużywanie awaryjnych w
sytuacji zagrożenia?
> i w każdy deszcz/śnieg/mgłę napierdalają na pm tylnych.
Stąd podkreślenie.
--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
-
25. Data: 2013-03-03 21:48:09
Temat: Re: ITD ma w dupie ograniczenia prędkości
Od: Martin Fox <m...@l...pl>
Dnia Sun, 3 Mar 2013 20:26:05 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
> Zapewniam Cię, że pas awaryjny przed karambolem na autostradzie nie
> chroni. Ochronić może wyuczona reakcja wciskania włącznika świateł
> awaryjnych przy każdej podejrzanej sytuacji na drodze. No i używanie
> tylnych przeciwmgłowych przy _słabej_ _widoczności_ nawet wtedy, gdy
> kodeks jeszcze na to nie pozwala.
No super pomysł - podoba mi się ta logika. Oślepianie tych za tobą jako
sposób na zwiększenie bezpieczeństwa...
--
Martin Fox
-
26. Data: 2013-03-03 21:50:45
Temat: Re: ITD ma w dupie ograniczenia prędkości
Od: "szufela" <b...@e...pl>
>> Pytanie czym jest spowodowany ? Owszem widzialem w niemczech
>> ograniczenie do 110 ale na dosc krotkich odcinkach np. remontowanych,
>> albo w Szwajcarii wiadomo z jakich powodow.
>
> Ja nie wiem, uświadom mnie!
Pojedź na wycieczke to sie dowiesz.
sz.
-
27. Data: 2013-03-03 22:00:04
Temat: Re: ITD ma w dupie ograniczenia prędkości
Od: ddddddd <l...@b...wytnijbezspamu.net.pl>
W dniu 2013-03-03 21:16, Robert Rędziak pisze:
> On Sun, 03 Mar 2013 18:06:16 +0100, ddddddd
> <l...@b...wytnijbezspamu.net.pl> wrote:
>
>> a ja widzę to inaczej - jak jest 100 czy 110 to nie jest to autostrada.
>
> OK. Czyli np. w AU nie ma autostrad. Co ciekawe RTA chyba się z
> Tobą nie zgadza, ale oni pewnie nie wiedzą, czym jest
> autostrada.
>
> r.
>
no pewnie nie wiedzą :)
dla mnie autostrada to miejsce gdzie można bezpiecznie się szybko
przemieszczać. Ale oczywiście z definicji może wynikać że droga z
ograniczeniem do 40km/h, dwoma pasami w jedną stronę i skrzyżowaniami
bezkolizyjnymi to też autostrada i wszyscy mogą być zadowoleni (kierowcy
bo mają autostrady, rząd bo może kasę na mandatach trzepać)
Szczerze wątpię by zniesienie ograniczeń na polskich autostradach jakoś
drastycznie podniosło ilość wypadków (bo i tak 90% kierowców by jeździło
dalej tak samo jak wcześniej) - a jak by wzrosło to chwilowo - odsiało
by pojebów i dalej by była norma. Ale kto by chciał (z rządzących) takie
statystyki...
--
Pozdrawiam
Lukasz
-
28. Data: 2013-03-03 22:14:13
Temat: Re: ITD ma w dupie ograniczenia prędkości
Od: ddddddd <l...@b...wytnijbezspamu.net.pl>
W dniu 2013-03-03 20:31, "Rafał \"SP\" Gil" pisze:
> W dniu 2013-03-03 20:26, RoMan Mandziejewicz pisze:
>
>> tylnych przeciwmgłowych przy _słabej_ _widoczności_ nawet wtedy, gdy
>> kodeks jeszcze na to nie pozwala.
>
> Mimo podkreślenia - litości ... światła przed niczym Cię nie uchronią, a
> takie podsuwanie "prostych rad" powoduje, że ludzie na autostradach
> dziękują awaryjkami, i w każdy deszcz/śnieg/mgłę napierdalają na pm
> tylnych.
a ja z przedpiścą się zgadzam. Sytuacja tydzień temu to (o ile to ten
sam czas o którym myślę) zaniedbanie ze strony drogowców. Obserwuję to
samo pod domem. Droga boczna więc pług albo przyjeżdża, albo nie. Jak
przyjedzie to czasem posypie solą. Jak nie posypie tylko odśnieży to
jest fajnie i przewidywalnie. Ślisko ale przyczepność jest. Gorzej jak
raz przyjedzie, posypie, później to błoto zamarza (lub już bez błota
cienka warstwa lodu) i nie da się jechać. Podobnie zrobili tydzień temu
na A4. Raz posypali, drugi raz nie zdążyli. Koło Wrocławia przyczepność
zajebista i można grzać 140km/h, a na wysokości Kątów Wrocławskich
lodowisko i przy 30km/h rzuca autem.
Co do awaryjek - w moim aucie są tak kijowo umieszczone, że w sytuacji
awaryjnej (nie wiedząc o niej wcześniej) ciężko je włączyć, ale jak
najbardziej jest to pomocne dla tych z tyłu. Podobnie z
przeciwmgielnymi. Ja jak grzeję szybciej - bo wiem że np. przy deszczu
na moich oponach auto dobrze hamuje bo mam opony deszczowe- to też
czasem włączam pm tylne, mimo że ogólna widoczność jest większa, to
widoczność auta jadącego 150km/h jest słaba - zostawia za sobą mgłę
którą ciężko odróżnić od padającego deszczu. Skoro mi nie przeszkadzają
w tym czasie przeciwmgielne innych aut, to zlewam narzekania tirowców
(choć oni też raczej na to nie narzekają- chociaż wiadomo, ja też bym
się wkurwił jak by mnie ktoś wyprzedził żeby później świecić mi przez
kilkanaście kilometrów przeciwmgielnymi w oczy) Jak kogoś mam za sobą to
też te światła wyłączam - choć staram się znaleźć pędzącego wariata po
czym siadam mu na ogonie (często tak robię we mgle, trzymając jak
największy odstęp, tak żeby tylko światła widzieć) - w razie czego on
się wpierdzieli a ja cały czas tylko kontroluję sytuację żeby mieć gdzie
uciekać. Oczywiście ten wariat musi jechać z bezpieczną dla mnie
prędkością, jak jest duża mgła to nie jadę za kimś 200km/h, ale 120 już
pojadę jeśli mogę stworzyć taki odstęp, że jak on się w coś wbije to ja
zdążę hamować i uciec na inny pas.
--
Pozdrawiam
Lukasz
-
29. Data: 2013-03-03 22:15:19
Temat: Re: ITD ma w dupie ograniczenia prędkości
Od: ddddddd <l...@b...wytnijbezspamu.net.pl>
W dniu 2013-03-03 21:48, Martin Fox pisze:
> Dnia Sun, 3 Mar 2013 20:26:05 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
>
>> Zapewniam Cię, że pas awaryjny przed karambolem na autostradzie nie
>> chroni. Ochronić może wyuczona reakcja wciskania włącznika świateł
>> awaryjnych przy każdej podejrzanej sytuacji na drodze. No i używanie
>> tylnych przeciwmgłowych przy _słabej_ _widoczności_ nawet wtedy, gdy
>> kodeks jeszcze na to nie pozwala.
>
> No super pomysł - podoba mi się ta logika. Oślepianie tych za tobą jako
> sposób na zwiększenie bezpieczeństwa...
>
Żadne oślepianie. Zapewniam cię że jadąc w deszczu 160km/h zostawiasz za
sobą taką mgłę że zwykłych świateł z 50m może nie być widać
--
Pozdrawiam
Lukasz
-
30. Data: 2013-03-03 22:44:06
Temat: Re: ITD ma w dupie ograniczenia prędkości
Od: "szufela" <b...@e...pl>
> Nie takie
> pobojowiska, jak w Polsce, ale wcale ten zachód nie jest taki
> idealny, jak go Polacy sobie wyobrażają.
No właśnie zwłaszcza, ze to daleki wschod ;)
To ja juz wole ten brazylijski zachod, za miastem calkiem spoko tam sie jezdzi:
http://imageshack.us/f/547/img1243l.jpg/
sz.