  • 1. Data: 2009-01-26 23:15:00
    Temat: IGBT prośba o poradę
    Od: Padre <P...@n...net>

    Uszkodziła mi sie kuchenka indukcyjna, wywalił w niej wewnętrzny
    bezpiecznik. Jedyny podejrzany element to tranzystor FGA25N120 który
    przy pomiarze multimetrem zarówno na omach jak i na zakresie do
    sprawdzania spadku napięcia na półprzewodnikach pokazuje zero między
    emiterem a kolektorem. W swojej praktyce mam ładnych kilkanaście lat
    przerwy i nie miałem kontaktu z tranzystorami IGBT więc nie mam pewności
    czy taki pomiar jest obiektywny choć wydaje mi sie że ma zwarcie bez
    dwóch zdań. W obwodzie jego bramki żaden element nie jest widocznie
    uszkodzony a półprzewodniki bez wylutowywania nie wykazują zwarć. Czy
    słuszne jest moje podejrzenie dużego prawdopodobieństwa, że jedyną
    przyczyną awarii jest samoistne uszkodzenie tego tranzystora? Oczywiście
    obwód przez niego kluczowany jest również raczej w porządku.

  • 2. Data: 2009-01-27 06:22:40
    Temat: Re: IGBT prośba o poradę
    Od: "Desoft" <d...@i...pl>

    Użytkownik "Padre" <P...@n...net> napisał w wiadomości
> [...]
    > przyczyną awarii jest samoistne uszkodzenie tego tranzystora? Oczywiście
    > obwód przez niego kluczowany jest również raczej w porządku.

    Prawdopodobne.

    --
    Desoft

  • 3. Data: 2009-01-30 09:29:34
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    Padre wrote:
> [...]
    > słuszne jest moje podejrzenie dużego prawdopodobieństwa, że jedyną
    > przyczyną awarii jest samoistne uszkodzenie tego tranzystora?

    Roznie. IGBT sie sprawdza podlaczajac 1 zasilacz do bramki i drugi
    zasilacz (z resystorem) do CE. Zwierasz bramke - ma nie przewodzic (w
    odwrotna strone moze dioda byc). Dajesz 10V na bramke - ma przewodzic.

    Jak jest naprawde uszkodzony na zwarcie, to albo bramka odparowala albo
    padl od przepiecia na CE.

    --
    Jerry1111