  • 21. Data: 2011-03-23 13:29:16
    Temat: Re: IE6
    Od: Peter May <p...@o...pl>

    W dniu 23-03-2011 13:46, Paweł Piskorz pisze:
    [...]
    > Zapytałbym (przy piwie oczywiście ;)) jak to możliwe, że przy mniejszym
    > (Opera) lub zerowym (Mozilla) budżecie udało im się uniknąć takich
    > błędów jakie ma IE6.

    O ile wiem, to Mozilla jest finansowana w dużej części przez Google. Ale
    mogę się mylić :-)

    --
    Peter

  • 22. Data: 2011-03-23 13:34:12
    Od: Robert Kusmierz <r...@p...onet.pl>

    W dniu 11-03-23 14:29, Peter May pisze:

    > O ile wiem, to Mozilla jest finansowana w dużej części przez Google. Ale
    > mogę się mylić :-)

    Otrzymują kasę za to, że domyślną wyszukiwarką jest Google. Co do samego
    problemu IE6, to przez takich jak TY (autor wątku) mamy IE6... jeszcze ;)

    Konferencja, temat: "kariera zawodowa a wierność małżeńska", referent
    wygłasza:
    - Pierwsze miejsce jeśli chodzi o zdrady małżeńskie zajmują lekarze...te
    nocne dyżury sprzyjają, kilka etatów naraz itd.
    - Drugie miejsce..to oczywiście artyści...ciągle nowe role, plany,
    otoczenie.
    - ...no a trzecie miejsce...to właśnie ludzie tacy jak Państwo -
    uczestnicy konferencji, szkoleń, jeżdżący w delegację.
    Z sali odzywa się facet:
    - Protestuję! już od 20 lat wyjeżdżam i nigdy mi się to nie zdarzyło!!!
    Na to głos z końca sali, wstaje facet i krzyczy:
    - I właśnie przez takich ******* jak ty mamy trzecie miejsce!!!

    Miłego dnia bez IE ;)

    --
    Robert Kusmierz

  • 23. Data: 2011-03-23 17:16:56
    Od: Paweł Piskorz <n...@p...nie?>

    On 2011-03-23 14:29, Peter May wrote:
    > W dniu 23-03-2011 13:46, Paweł Piskorz pisze:
    > [...]
    >
    > O ile wiem, to Mozilla jest finansowana w dużej części przez Google.

    Mozilla 0.9 miała kasę od Googla?

    --
    message[autor="PablO"]::after {
    content:"Pozdrawiam";

  • 24. Data: 2011-03-23 19:48:48
    Od: Peter May <p...@o...pl>

    W dniu 23-03-2011 18:16, Paweł Piskorz pisze:

    > Mozilla 0.9 miała kasę od Googla?

    Tego nie wiem, ale Robert naprostował to, co miałem na myśli.

    --
    Peter

  • 25. Data: 2011-03-23 23:02:19
    Od: porneL <n...@p...net>

    On Wed, 23 Mar 2011 12:46:49 -0000, wrote:

    > To nie menadżer stworzył i zaimplementował losową obsługę standardów.

    No nie. Dlatego menedżerom kopa, a programistom piwo.

    Porównywałeś obsługę standardów IE 6 i współczesnych mu przeglądarek?
    Opera 6 nie potrafiła zmienić layoutu (reflow) raz wyrenderowanej strony,
    a Netscape 5-przemianowany-na-6 został wypuszczony, żeby nie było głupio,
    a nie dlatego, że został ukończony.

    > Zapytałbym (przy piwie oczywiście ;)) jak to możliwe, że przy mniejszym
    > (Opera) lub zerowym (Mozilla) budżecie udało im się uniknąć takich
    > błędów jakie ma IE6.

    Bo management nie zabronił im dotykać kodu? Jakby wszyscy programiści z
    Opery/Mozilli zostali odsunięci do kolorowania spinaczy w Office, to ich
    przeglądarki też by nie wyglądały na super nowoczesne.

    --
    regards, porneL

  • 26. Data: 2011-03-24 07:32:55
    Od: Piotr Chamera <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-03-23 18:16, Paweł Piskorz pisze:

    > Mozilla 0.9 miała kasę od Googla?

    Nie, miała silnik od Netscape :)

  • 27. Data: 2011-03-24 12:14:27
    Od: "Robbo" <y...@m...com>

    > Zadziwiające - ja już od jakiegoś 1.5 roku nie dostosowywałam żadnej
    > strony pod ie6, i na dodatek żaden klient się nie upominał.

    Na przykład taki Onet.pl działa poprawnie pod IE6.
    Myślę, że taki Google nie mógłby sobie pozwolić na to, żeby jego usługi nie
    działały pod IE6 (nie zignorują np. Chin, gdzie ponad 30% internautów używa
    IE6 albo Japonii, gdzie 10% internautów używa IE6).
    Wszystko zależy, jaką stronę się robi -- czy np. niewielką stronę firmową,
    czy też tworzy się usługę, z której ma korzystać świat.
    Gdybym robił stronę niewielkiej firmy, to pewnie bym się nie przejął IE6.
    Gdybym miał robić coś większego, to już bym o IE6 myślał bardzo poważnie (a
    przy okazji stawałbym się coraz bardziej sfrustrowany).

    R.

  • 28. Data: 2011-03-24 12:26:17
    Od: Robert Kusmierz <r...@p...onet.pl>

    W dniu 11-03-24 13:14, Robbo pisze:

    > Na przykład taki Onet.pl działa poprawnie pod IE6.
    > Myślę, że taki Google nie mógłby sobie pozwolić na to, żeby jego usługi
    > nie działały pod IE6 (nie zignorują np. Chin, gdzie ponad 30%

    http://technologie.gazeta.pl/technologie/1,95574,751
    4901,Google__zapomnijcie_o_IE6.html

    http://technologie.gazeta.pl/technologie/1,82011,759
    6282,YouTube___13_marca_koniec_z_IE6.html

    Nie, oczywiście, że nie. Wcale nie ignorują Chin:

    http://www.polityka.pl/swiat/komentarze/1504556,1,go
    ogle-wycofuje-sie-z-chin.read

    Jak ja uwielbiam nadgorliwość, poprawność i trzymanie się wytycznych z
    przed wieków. Bo Onet! I jeszcze wielki baner we flash na głównej, bo Onet!

    --
    Robert Kusmierz
    www.visitubud.com | Ubud: Travel, Hotels, Restaurants, Maps

  • 29. Data: 2011-03-24 15:55:13
    Od: "Robbo" <y...@m...com>

    > http://technologie.gazeta.pl/technologie/1,95574,751
    4901,Google__zapomnijcie_o_IE6.html
    > http://technologie.gazeta.pl/technologie/1,82011,759
    6282,YouTube___13_marca_koniec_z_IE6.html

    No tak, IE6 jako przestarzałe rozwiązanie odchodzi powoli w przeszłość...
    powoli. Nadal jeszcze stanowi istotny udział w rynku, bo ok. 10% na świecie.

    > Nie, oczywiście, że nie. Wcale nie ignorują Chin:
    >
    > http://www.polityka.pl/swiat/komentarze/1504556,1,go
    ogle-wycofuje-sie-z-chin.read

    Podałeś odnośnik do artykułu, który traktuje o jakichś przepychankach i
    napinaniu się rządu Chin i władz Google. Jak na razie nie widzę, żeby Google
    zignorowało Chiny. Już to widzę, jak Google pakuje walizki i rezygnuje z tak
    wielkiego rynku, jakim są Chiny.

    > Jak ja uwielbiam nadgorliwość, poprawność i trzymanie się wytycznych z
    > przed wieków.

    Nie sprzed wieków. Sam podałeś odnośniki do artykułów, w których mowa jest,
    że duże firmy dopiero w tym roku zaczynają rezygnować z obsługi IE6. A
    jeszcze miesiąc temu programiści w tych firmach tworząc nowe funkcje
    uwzględniali IE6. Kwestia miesiąca w zmianie polityki odnośnie IE6, a nie
    wieków. Podobnie grupa Allegro przygotowuje się do rezygnacji z obsługi IE6,
    ale dopiero się przygotowuje, a nie zrezygnowała wieki temu.

    R.

  • 30. Data: 2011-03-24 16:56:57
    Od: Robert Kusmierz <r...@p...onet.pl>

    W dniu 11-03-24 16:55, Robbo pisze:

    > No tak, IE6 jako przestarzałe rozwiązanie odchodzi powoli w
    > przeszłość... powoli. Nadal jeszcze stanowi istotny udział w rynku, bo
    > ok. 10% na świecie.

    Wiec ratuj je, wspieraj i pomagaj. Tylko czemu pisać i narzekać na
    grupie? IE6 nie był zły. Obecnie jest stary. Reanimowanie trupa jest
    mało ciekawe.

> [...]
    > Google zignorowało Chiny. Już to widzę, jak Google pakuje walizki i
    > rezygnuje z tak wielkiego rynku, jakim są Chiny.

    Na jakiś czas ich odłączyli. Mieli na tyle odwagi. I nie patrzyli wtedy,
    ze Bing działa w Chinach.

    > Nie sprzed wieków. Sam podałeś odnośniki do artykułów, w których mowa
    > jest, że duże firmy dopiero w tym roku zaczynają rezygnować z obsługi

    Nie wiem jak u Ciebie, u mnie jest obecnie 2011.

    > IE6. A jeszcze miesiąc temu programiści w tych firmach tworząc nowe

    Nie wiem jak to liczysz. Ale pewnie się nie rozumiemy.

> [...]
    > z obsługi IE6, ale dopiero się przygotowuje, a nie zrezygnowała wieki temu.

    Cieszy mnie to, iż myślisz jak inni ;). Wspierasz IE jak Allegro, na
    podstawie liczby użytkowników w Chinach, liczysz daty jak polski rząd.
    Bez obrazy, ale przyszło Ci kiedyś do głowy, że czasami można coś
    samemu? Dla przykładu wykonać wersje dla IE6 na podstawie analizy,
    statystyk? A nie na podstawie Chińczyków, Onetu i Allegro? Nieśmiało
    pragnę zasugerować, iż czasami można nie być lemingiem.