  • 21. Data: 2009-04-02 18:47:45
    Temat: Re: IDE -> AHCI - problem rozwiazany
    Od: "ggs" <ggs_@_konto.pl>

    chemik333 wrote:

    > Lub moze jakims cudem rowniez ATI SB700?
    > Bedzie wtedy dzialalo hot-swap sata?

    Hmm , na ATI nie mialem okazji tego testowac.
    Sprobowalbym czynic analogicznie jak w Intelu.
    Rozpakuj archiwum i podzialaj z plikami ahci8086.inf i ahcix86.inf ale
    odpowiedzialnosci nie biore :)

    *
    Core i7 920,P6T Deluxe, 6GB/1333,SapphHD4850
    Xonar D2X, CL-InspireP580 5.1,KNC1-DVR, 20WGX2Pro
    3xST3500320NS, GGW-H20L / GSA-H55L, CMPSU-450VX

  • 22. Data: 2009-04-03 12:48:45
    Od: Radosław Sokół <R...@p...pl>

    Nazgul pisze:
    > A to przepraszam, gdzie jest grupa o hardware? I o czym jest ta?

    Podany opis jest o *sterowniku*, a nie o sprzęcie. A sterownik
    to oprogramowanie. I to w tym przypadku Windows, o którym są
    osobne grupy.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 23. Data: 2009-04-03 13:36:31
    Od: OMSON <o...@o...pl>

    Radosław Sokół pisze:

    > Podany opis jest o *sterowniku*, a nie o sprzęcie. A sterownik
    > to oprogramowanie. I to w tym przypadku Windows, o którym są
    > osobne grupy.

    Ty to jesteś pewnie jak czarnoksiężnik z krainy OZ - wierzę, że
    potrafisz sprawdzić poprawność działania urządzeń pod OS-em bez ich
    sterowników... bez BIOSu też pewnie dajesz radę (np na kartce)? ;) :)

    Pzdr, OMSON

  • 24. Data: 2009-04-03 16:38:00
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 03.04.2009 15:36, OMSON pisze:
    > Ty to jesteś pewnie jak czarnoksiężnik z krainy OZ - wierzę, że
    > potrafisz sprawdzić poprawność działania urządzeń pod OS-em bez ich
    > sterowników... bez BIOSu też pewnie dajesz radę (np na kartce)? ;) :)

    Sprawdza się w domu, a nie na grupie. I jeżeli w efekcie
    sprawdzenia okazuje się, że problem leży *fizycznie* w
    urządzeniu, pisze się na pl.comp.pecet. A jeżeli winne
    są sterowniki, to się pisze na grupę systemu operacyjnego.
    A gdy nie wiadomo, co jest winne, to się pisze na "grupę
    pierwszego kontaktu", czyli również na grupę o systemie
    (bo zazwyczaj kłopoty sprawia oprogramowanie, a nie sprzęt).

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 25. Data: 2009-04-04 08:34:23
    Od: OMSON <o...@o...pl>

    Radosław Sokół napisał(a):

    > (bo zazwyczaj kłopoty sprawia oprogramowanie, a nie sprzęt).

    Aha :)

    Pzdr, OMSON

  • 26. Data: 2009-04-09 09:13:07
    Od: OMSON <o...@o...pl>

    OMSON pisze:

    > A daje sie takie cudo zrobić dla ATI SB600 (pod XP ProSP2)?
    >
    > Pzdr, OMSON
    >
    > P.S. MoBo ASRock 4Core1333-FullHD BIOS 1.70

    Przy okazji wiosennych porządków w kompie chciałem całkowicie odświeżyć
    instalacje OS-a i zmienić układ partycji no i ustawiłem tryb AHCI.
    Wspominam o tym, gdyż np na kilku płytach Gigabyte'a (P35/45) nie udało
    mi sie ta operacja pomimo spreparowania odpowiedniej dyskietki z
    driverami (niby je system przyjmował ale potem krzyczał, że czegoś mu
    brak podczas instalacji). Tutaj miałem podobne obawy a jakże pozytywnie
    zostałem zaskoczony. :) Zmiana trybu z IDE na AHCI w BIOSie,
    zabootowanie z dołączonej płytki producenta i potwierdzenie wykonania
    dyskietki z driverami, potem elegancko sterownik został pobrany podczas
    instalacji i komputerek chodzi jak złoto. :) Także MoBo dość fajne za
    małą kasę (w czym się utwierdzam kolejny raz) :) To tak tytułem refleksji...

    A czy komuś udało się to samo na płytach od Gigabyte'a (jestem ciekawy,
    bo zwykle polecam płyty tego producenta ludziom, którzy zwracają się do
    mnie z prośbą o pomoc przy składaniu komputera). Zastanawiam się czy
    przypadkiem czegoś nie robiłem źle (sposób postępowania adekwatny do
    mojej płyty z tym, że preparowałem dyskietki spod Windows'a)?

    Pzdr, OMSON

  • 27. Data: 2009-04-09 09:21:57
    Od: "Leszek K." <l...@n...pl>

    Dnia Thu, 09 Apr 2009 11:13:07 +0200, OMSON napisał(a):

    > ...Zastanawiam się czy
    > przypadkiem czegoś nie robiłem źle (sposób postępowania adekwatny do
    > mojej płyty z tym, że preparowałem dyskietki spod Windows'a)?
    >
    > Pzdr, OMSON

    Przypuszczalnie podczas preparowania dyskietki wgrałeś tylko sterowniki
    trybu tekstowego a nie dołożyłeś windzianych.

  • 28. Data: 2009-04-09 10:15:50
    Od: OMSON <o...@o...pl>

    Leszek K. pisze:

    > Przypuszczalnie podczas preparowania dyskietki wgrałeś tylko sterowniki
    > trybu tekstowego a nie dołożyłeś windzianych.

    Postępowałem wg manual'u, trochę to dziwne. :(

    Pzdr, OMSON

  • 29. Data: 2009-04-09 11:17:36
    Od: "Leszek K." <l...@n...pl>

    Dnia Thu, 09 Apr 2009 12:15:50 +0200, OMSON napisał(a):

    > Postępowałem wg manual'u, trochę to dziwne. :(
    >
    > Pzdr, OMSON

    Prawdziwi mężczyźni manuali nie czytają ;)

  • 30. Data: 2009-04-09 12:57:38
    Od: OMSON <o...@o...pl>

    Leszek K. pisze:
    Prawdziwi mężczyźni manuali nie czytają ;)

    Ta, ciekawe skąd się potem biorą takie akronimy jak RTFM ;)

    Pzdr, OMSON :)