  • 81. Data: 2016-01-13 01:01:08
    Temat: Re: Hyundai abonament [OT]
    Od: Przyjazny <p...@n...tld.invalid>

    On 2016-01-11 16:17, z <...@...pl> wrote:
    > Sorry za OT ale gdyby stać mnie było na dojazdy do pracy 50 km dziennie
    > to kupowałbym za gotówkę samochody :-)

    Bez przesady, to jest na gazie powiedzmy 250 zł miesięcznie. Za
    cennikową cenę najtańszej Pandy możesz pięć lat jeździć.

  • 82. Data: 2016-01-13 08:29:48
    Temat: Re: Hyundai abonament
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2016-01-12 o 17:24, J.F. pisze:

    > 6 lat, to sie gdzies kwalifikuje na gleboki kryzys - ile kosztowalo Euro
    > jak go kupowales ?
    >
    > No i ... czy te 45% to potwierdzone cena sprzedazy, czy tylko pobozne
    > marzenia, a klient przyjdzie "eee, bez klimy".

    Nie przesadzajmy, nie napisałem "w najniższej wersji wyposażenia". Po
    prostu bez bajerów głównie optycznych. Z klimą, radiem, el. szyby, el.
    podg. lusterka itp. Był duży upust wyprzedażowy i chyba to głównie
    wpłynęło na relatywnie mniejszą stratę. Cavallino też ma rację - gdybym
    miał droższą wersję z lepszym silnikiem i bajerami to zapłaciłbym za
    niego np 25-30 tyś więcej, a nie wiem czy przy sprzedaży wziąłbym za
    takiego 5-8 tyś więcej.
    Tak, sprzedany.

    Pozdrawiam

  • 83. Data: 2016-01-13 08:40:08
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2016-01-13 o 01:01, Przyjazny pisze:

    > Bez przesady, to jest na gazie powiedzmy 250 zł miesięcznie. Za
    > cennikową cenę najtańszej Pandy możesz pięć lat jeździć.

    Zazwyczaj optymistyczne założenia mi się nie sprawdzały w realu.
    A do tego koszt remontów. 500 zł (tyle co na dziecko ;-) ) przy pensji
    poniżej 2000 zł netto to daje do myślenia. Już lepiej zarobić 500 mniej
    i nie tracić czasu na dojazdy. O nerwach nie wspominając.

  • 84. Data: 2016-01-13 10:09:09
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    a.pl...

> [...]
    >pensji poniżej 2000 zł netto to daje do myślenia. Już lepiej zarobić
    >500 mniej i nie tracić czasu na dojazdy. O nerwach nie wspominając.

    Ogolnie tak, ale jak ktos w ZUS wierzy ... to za tych ...dziesia lat
    sie okaze, ze lepiej bylo zarabiac 2000 i 500 wydawac na transport niz
    1500 na miejscu...

    J.

  • 85. Data: 2016-01-13 13:49:00
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2016-01-13 o 10:09, J.F. pisze:
    > Ogolnie tak, ale jak ktos w ZUS wierzy ... to za tych ...dziesia lat sie
    > okaze, ze lepiej bylo zarabiac 2000 i 500 wydawac na transport niz 1500
    > na miejscu...

    Sęk w tym że nawet poza ZUSem ;-) ciężko się zbliżyć do średniej krajowej.

  • 86. Data: 2016-01-13 17:16:17
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 13.01.2016 01:01, Przyjazny wrote:

    > Bez przesady, to jest na gazie powiedzmy 250 zł miesięcznie. Za
    > cennikową cenę najtańszej Pandy możesz pięć lat jeździć.

    50*22 dni roboczych = 1100 km. Dodać powiedzmy ze 200 w weekendy to 1300.

    250/1300 to 19 groszy z kilometr. Jeśli liczyć samo paliwo, to może i
    realne jakimś maleństwem, albo jak masz akurt obwodnicę;)

    Ale jak doliczyć inne koszty proporcjionalne do przebiegu to tak różowo
    już nie jest. W końcu samochód się troszkę zużywa. Ubezpieczenia i oleju
    nie liczę, gdyż praktycznie nie zależą od przebiegu. Ale gumy, klocki,
    tarcze, może sprzęgło, zawieszenie, usczelniacze - to wszystko się
    zużywa. Wartość samochodu przy odsprzedaży też spada wraz z przebiegiem.
    Jak liczysz oszczędności z LPG, to wypadałoby też policzyć koszty
    montażu (bo tego przy odsprzedaży nie odzyskać), filtry, dodatkowe
    kilkadziesiąt złoty na przeglądy i nowy reduktor i wtryski po jakiś 5
    latach. Ogólnie jak to uczciwie policzysz, to zakładając, że
    rzeczywiście samochód pali ci jakieś 8 (LPG pod 2 PLN to praktycznie
    najtaniej odkąd jeżdzę na LPG) litrów na setkę w drodze do pracy (a
    przecież zwykle kończy się ona w mieście), to wyjdzie ci raczej coś koło
    30-40 gr/km.

    Chyba że liczysz, że kupiłeś Tico z LPG za 3 tysie, nic przy niem nie
    robisz, i jak się definitywnie rozpadnie to zezłomujesz i będziesz miał
    z tego 500 PLN. Wtedy jak się rozpadnie po 4 latach to masz 2500PLN
    podzielić na 48 miesięcy czyli +52PLN miesięcznie do tego 5 PLN na
    przegląd LPG (zakładam, że w okolicy masz warsztat gdzie wszystko
    przegląd przechodzi;). Niech pali 6l na setkę to przy średbch cenach
    gazu za kilka lat da ci to jakieś 14gr/km za paliwo. Reszta wyliczona
    wcześniej to 52/1300=4gr za kilometr. Razem 18 gr/km. Więc realne tylko
    jeśli tico przez 4 lata nie wyzionie dycha - czyli nierealne;)

    Mój accord w mieście pali 14,5l LPG i miałem niecałe 20km do pracy w
    Warszawie. Z tego co pamiętam to tankowałem 4 albo pięć razy w tygodniu
    po 48 litrów. Dajmy na to 4,5*48=216 litrów. Ze zużycia 14.5 wychodzi
    niecałe 1500 km miesięcznie - czyli rozsądnie. przyjmując cenę LPG 2,5
    za litr to wychodzi 36 groszy za kilometr. Za samo paliwo, a jednak od
    czasu do czasu jednak trzeba przy nim coś zrobić i to w większości są
    rzeczy które się jednak sypią od przebiegu. Klocki, tarcze, reduktor i
    listwę wymieniałem sam, więc wyszło śmiesznie tanio. Ale dodaj opony,
    dodaj że nie każdy sam filtry LPG wymieni, nie mówiąc już o reanimacji
    reduktora czy wymianie wtrysków. Nie ma bata - wyjdzie drożej 40 groszy.
    Co prawda accord to nie tico, ale leciwe accordy na ulicach widać, a
    tico nie - więc tico może teoretycznie taniej, ale za to w praktyce wogóle;)

    Do tego musisz doliczyć rzeczy, które od przebiegu nie (lub mniej)
    zależą. Olej, płyny, przeglądy, OC, tą część układu hamulcowego, której
    nie wliczyliśmy, naprawy klimatyzacji, wycieraczki, myjnie itd. Co
    prawda mało to zalezy od przebiegu, ale przecież twój budżet staje się i
    tak lżejszy o te wydatki;)

    Shrek.

  • 87. Data: 2016-01-13 19:20:51
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .01.2016 o 14:33 <p...@g...com> pisze:

> [...]
    > niż u nas ... przed paroma laty w DE znajoma sekretarka przejechała się
    > tak na Fordzie Fiesta, otarcie parkingowe, ze 2 rysy na drzwiach, jakieś
    > drobne usterki tapicerki i przy odbiorze krzyknęli extra 1300 ojro,
    > wzięła adwokata po targach zeszli do tysiąca, o ile dobrze pamiętam tam
    > był jakiś dziwny zapis w umowie ze do każdej drobnostki trzeba wołać
    > ubezpieczalnie inaczej wskakuje udział własny ... teraz jeździ
    > paroletnia Fiesta i mówi ze się wyleczyła z nowego auta :-)
    >
    > ps jak nie są w stanie podać całej oferty na www w formie pisemnej to

    Pewnie poskąpiła 10EUR/miesiac za dodatkowe ubezpieczenie, które bez
    problemu pokrywa takie niespodzianki.

    TG

  • 88. Data: 2016-01-13 23:16:17
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** z pisze tak:

    > Co wy chcecie robić z samochodem, w samochodzie ;-) czego by
    > zabraniała normalna instrukcja użytkowania? :-)

    spalić na koniec :)

    --
    Ausfahrt. The biggest city in Germany.

  • 89. Data: 2016-01-13 23:42:24
    Od: Przyjazny <p...@n...tld.invalid>

    On 2016-01-13 16:16, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > 50*22 dni roboczych = 1100 km. Dodać powiedzmy ze 200 w weekendy to 1300.

    Nic nie dodawaj, nie mówiliśmy, że ktoś jeszcze sobie gdzieś jeździ w
    weekend, tylko że go stać na dojazdy do pracy. No i w miesiącu jest
    średnio 20 dni roboczych jeśli dobrze pamiętam (bo święta). Razem 1000
    km, czyli 25 gr/km.

    > 250/1300 to 19 groszy z kilometr. Jeśli liczyć samo paliwo, to może i
    > realne jakimś maleństwem, albo jak masz akurt obwodnicę;)

    Jeśli liczyć samo paliwo, to samochód mógłby palić 12l gazu przy cenie
    2zł (jest minimalnie niższa). Normalne samochody palą koło 10.5, czyli
    21 gr/km, czyli mamy jeszcze 4gr na utrzymanie. No to lecimy:

    > Ale jak doliczyć inne koszty proporcjionalne do przebiegu to tak różowo
    > już nie jest. W końcu samochód się troszkę zużywa. Ubezpieczenia i oleju
    > nie liczę, gdyż praktycznie nie zależą od przebiegu.

    Akurat olej będzie istotnym kosztem. Za uogólnione przeglądy płacę
    średnio 250-300 zł co 15Mm, czyli dodatkowe półtora gr / km.

    > Ale gumy, klocki,
    > tarcze, może sprzęgło, zawieszenie, usczelniacze - to wszystko się
    > zużywa.

    Drobnica typu gumy/klocki jest zawarta w kwocie powyżej. Pozostałe
    wymienione - nie będą miały istotnego wpływu.

    > Wartość samochodu przy odsprzedaży też spada wraz z przebiegiem.

    Takich drogich samochodów nie kupujemy.

    > Jak liczysz oszczędności z LPG, to wypadałoby też policzyć koszty
    > montażu (bo tego przy odsprzedaży nie odzyskać),

    Korzystamy z tego co napisałeś, że nie da się odzyskać, i kupujemy już z
    instalacją?

    > filtry,

    Prawda, ale niezauważalnie tanie.

    > dodatkowe kilkadziesiąt złoty na przeglądy

    Proszę bardzo. Pół grosza na km. Mam jeszcze grosz zapasu!

    > i nowy reduktor i wtryski po jakiś 5
    > latach.

    Nie liczę, bo za mało wychodzi.

> [...]
    > najtaniej odkąd jeżdzę na LPG) litrów na setkę w drodze do pracy (a
    > przecież zwykle kończy się ona w mieście), to wyjdzie ci raczej coś koło

    Jak widać - nie chce wyjść.

    > Mój accord w mieście pali 14,5l LPG i miałem niecałe 20km do pracy w
    > Warszawie.

    Niemoja Toyota Avensis pali 7,5-8 średnio po Warszawie w godzinach do
    pracy/z pracy (zimą więcej, latem mniej). Twój Accord pali za dużo
    (stara instalacja?) albo jest szokująco nieoszczędny.

    > Ale dodaj opony,

    To by trzeba kogoś kto się zna na niskokosztowej ekspolatacji opon, nie
    wiem ile naprawdę kosztują i jak wytrzymują w miarę porządne używki. Ale
    nawet nowe zmieszczą się jeszcze w budżecie - komplet Savy poniżej 700,
    80Mm powinny wytrzymać.

> [...]

    > Co prawda accord to nie tico, ale leciwe accordy na ulicach widać, a
    > tico nie - więc tico może teoretycznie taniej, ale za to w praktyce wogóle;)

    Wzmiankowane Tico rzeczywiście się nie nadaje do takiego używania.
    Ale są jeszcze stany pośrednie...

> [...]
    > nie wliczyliśmy, naprawy klimatyzacji, wycieraczki, myjnie itd. Co
    > prawda mało to zalezy od przebiegu, ale przecież twój budżet staje się i

    Tych, które nie zależą, nie liczę, bo zakładałem, choć nie upieram się
    że słusznie, że na grupie "samochodowej" żyjemy w takim świecie, w
    którym czytający mają jakiś samochód. A na klimatyzacje, myjnie czy
    inne luksusy w świecie ludzi oszczędnych miejsca nie ma.

    Ja wiem, że w rzeczywistym świecie żeby naprawdę tak dojeżdżać
    codziennie trzeba mieć jeszcze jakiś zapas na nieprzewidziane awarie.
    Ale one są na tyle rzadkie, że nie wpływają bardzo na codzienny koszt,
    dużo bardziej bolesna jest potrzeba posiadania rezerw.

  • 90. Data: 2016-01-14 05:38:38
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2016-01-13 o 23:42, Przyjazny pisze:
> [...]
    > Ale one są na tyle rzadkie, że nie wpływają bardzo na codzienny koszt,
    > dużo bardziej bolesna jest potrzeba posiadania rezerw.

    Policzyłem do mojego konkretnego przypadku. 2/3 droga ekspresowa.
    Yaris D4D. Kiedyś jak robiłem kalkulacje to lpg wypadało porównywalnie
    kosztowo. 15 lat jeździłem na lpg żeby nie było :)

    100 km dziennie x 5,5 l średnio x 4 zł obecnie x 20 dni = 440 zł

    Albo mój poprzedni samochód Almera 1,5 LPG

    100 km dziennie x 10 l średnio x 2 zł fakt tanio teraz x 20 dni = 400 zł
    Fakt. Może nie było to najoszczędniejsze auto i nie do końca nadawało
    się do LPG.

    Ale te 500 zł/mies. na dojazdy to rozsądna kalkulacja.