  • 11. Data: 2017-01-25 18:25:48
    Temat: Re: Hydrauliczne popychacze zaworów
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2017-01-25 o 17:11, Cavallino pisze:

    > I Ty w tym słyszysz jakiś dodatkowy klekot na zimno?
    > Bo kiedyś syn się przymierzał do Getza z takim silnikiem, jak gość
    > odpalił to myślałem że właśnie się zaciera.
    > Klekotało to jak traktor, zagłuszając wszystkie odgłosy otoczenia.
    >
    > Do 1.6 crdi nie ma żadnego porównania, nie wiem czy coś może klekotać
    > jeszcze głośniej.

    A ja sobie bardzo go chwalę. To że on trochę się trzęsie w biegu "na
    luzie", to akurat bez większego znaczenia, bo drgania nie przenoszą się
    na karoserię,. Poziom hałasu, byś musiał posłuchać jak niedawno
    zaciągnąłem sąsiada w jego Peugeocie HDI. Jak w pewnym momencie klekot
    mojego silnika został zagłuszony iście traktorowym warkotem jego
    silnika. Dodam że jego Peugeot to auto młodsze od mojego.

  • 12. Data: 2017-01-25 18:27:00
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2017-01-25 o 10:25, Kamil 'Model' pisze:

    > Mi to wygląda na słaby olej. Miałem kiedyś podobnie. Jak zimy silnik
    > to klepał, po rozgrzaniu było cicho. Wymiana oleju i znowu cisza nawet
    > jak zimny.

    Całkiem możliwe że jakość oleju. no nic, zobaczymy jaki efekt przyniesie
    i u mnie wymiana oleju.

  • 13. Data: 2017-01-26 07:45:31
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@k...pl>

    Użytkownik "Trybun" <c...@j...ru> napisał w wiadomości
    >W dniu 2017-01-25 o 10:25, Kamil 'Model' pisze:
    >>

    > Całkiem możliwe że jakość oleju. no nic, zobaczymy jaki efekt
    > przyniesie i u mnie wymiana oleju.

    Idź tą drogą. W moim (benzyniaku) od nowości słychać było klekot, nie
    wiem, czym był zalany od nowości. Nie bardzo głośny i do traktora było
    mu daleko, ale jednak. Najgłośniej klekotał na castrolu, trochę ciszej
    na lazerwayu (syntetyk od statoila), elfie i shellu. Przestał, a
    właściwie znacznie przycichł na liquimolly (synthoil) oraz na millersie
    (XF). Od kiedy to odkryłem, używam tych dwóch we wszystkich pojazdach w
    rodzinie. W sumie nie wiem, czy to dobre kryterium, ale poza tym, że
    płacę więcej za olej (parę dych, oba kosztują ok.170-190 za 5l, w
    przeciwieństwie np. do elfa czy shella, które kosztowały ok.100-110 PLN,
    a castrol czy lazerway140-150), to niczego złego nie zaobserwowałem.

    W wypadku mojego auta te typy tak mają, to znaczy identyczny klekot
    występuje w innych egzemplarzach, sam słyszałem ;-).
    Dźwięk bardzo podobny jak tutaj, choć oczywiście o wiele cichszy:
    https://www.youtube.com/watch?v=9UGgTgLy-P0

    --
    Yogi(n)

  • 14. Data: 2017-01-26 07:53:12
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@k...pl>

    Użytkownik "Yogi(n)" <y...@k...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > występuje w innych egzemplarzach, sam słyszałem ;-).
    > Dźwięk bardzo podobny jak tutaj, choć oczywiście o wiele cichszy:

    O, tutaj słychać dokładnie jakw moim (w wersji "przyciszonej", czyli na
    wspomnianych olejach):
    https://youtu.be/6j53kTvTgiQ?t=247

    --
    Yogi(n)

  • 15. Data: 2017-01-27 09:23:35
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2017-01-26 o 07:45, Yogi(n) pisze:

> [...]
    > występuje w innych egzemplarzach, sam słyszałem ;-).
    > Dźwięk bardzo podobny jak tutaj, choć oczywiście o wiele cichszy:

    Ja mam nalany jakiś syntetyk kupiony w Kauflandzie. 5litrów za coś około
    80zł, ale żeby nie było - przez ponad 16 miesięcy nie miałem do jego
    jakości żadnych uwag (zresztą i teraz tak do końca nie jestem przekonany
    że chodzi o olej).. Praktycznie dopiero przed paroma dniami dał się
    zauważyć ten metaliczny dźwięk.

  • 16. Data: 2017-01-27 09:27:42
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2017-01-26 o 07:53, Yogi(n) pisze:

    > Użytkownik "Yogi(n)" <y...@k...pl> napisał w wiadomości

    > O, tutaj słychać dokładnie jakw moim (w wersji "przyciszonej", czyli
    > na wspomnianych olejach):
    > https://youtu.be/6j53kTvTgiQ?t=247

    Tak jakby zawory trochę klepały. Szkoda że nie zrobił przegazówek.

  • 17. Data: 2017-01-27 09:28:03
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2017-01-25 o 11:08, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Trybun" napisał w wiadomości grup
    pl...

    > No to ostrzegam - szklanki wieczne nie sa.
    >
    > J.

    Wg fanów VW, Audi itd. te akurat podobno są wieczne. Wieczne w sensie
    takim że powinny wytrzymać żywot całego silnika.

  • 18. Data: 2017-01-27 15:43:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Trybun" napisał w wiadomości grup
    pl...

    >Wg fanów VW, Audi itd. te akurat podobno są wieczne.

    To jakas specjalna odmiana tego silnika, ze juz ma lepsze szklanki ?
    Bo jesli oni tak ogolnie, o wszystkich mowia, to klamia :-)

    >Wieczne w sensie takim że powinny wytrzymać żywot całego silnika.

    Cos w tym jest - jak szklanka nie wytrzyma, to i silnik na zlom :-)

    J.