  • 11. Data: 2017-01-21 20:08:31
    Temat: Re: Homologacja modemów?
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Tak, softmodem (trafił mi sie jakiś niby "nowocześniejszy" na PCI) wyraźnie mulił
    (coś jak dzisiaj muli Flash czy inne internety), w pracy musiałem się pogodzić (na
    szczęście rzadko faksy wysyłałem, ale jeżeli już to kilkunastostronicowe przy
    ówczesnej prędkości 9600 bps, no góra 14400 bps), w domu zmieniłem więc na starszy
    ISA (był kłopot z rozwojem kompa, bo nie każda płyta miała ISA).
    W sumie najlepiej działał zewnętrzny USRobotics na COM, tylko więcej kabli było
    (gruby i krótki kabel szeregowy z wielką wtyczką, bo modem USR akurat nie wiedzieć
    czemu miał to wielkie gniazdo szeregowe DB25, i do tego jeszcze osobny zewnętrzny
    zasilacz, a modem wewnętrzny na ISA był bardziej "eleganckim" rozwiazaniem).

    -----

    > Pamiętasz może jak urządzenia tego typu zachowywały się, jeśli chodzi o
    zapotrzebowanie na zasoby sprzętowe?

  • 12. Data: 2017-01-22 13:32:04
    Od: Grzegorz <brudas25@NIE_CHCE_SPAMUinteria.pl>

    a tak w ogóle to ten numer co dzwoniło się przez modemy [ 0212122 ] to
    jeszcze działa ??

  • 13. Data: 2017-01-22 13:50:20
    Od: Marsjanin <m...@m...tk>

    Dnia Sun, 22 Jan 2017 13:32:04 +0100, Grzegorz napisał(a):

    > a tak w ogóle to ten numer co dzwoniło się przez modemy [ 0212122 ]
    > to jeszcze działa ??

    Gwoli ścisłości: 0-202122.

    Ze dwa lata temu, może trzy, testowałem sobie modem na USB, który
    znalazłem gdzieś w rupieciach w biurze a który kazano mi sobie wziąć.
    Wziąłem na wypadek podróży do jakiejś Kambodży, której kompletnie nie
    planowałem. Poszedłem do kolegi, co ma stacjonarkę w Orange i
    działało, tylko trzeba pominąć wiodące zero: 202122. Ponoć to jest
    nawet ,,tanie", oczywiście porównując do kosztów czasu zwykłej rozmowy
    a nie do neostrady. :) Teraz nie mam gdzie wypróbować nawet.

    --
    Pozdrawiam,
    Marsjanin

  • 14. Data: 2017-01-22 17:45:11
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2017-01-22 o 13:50, Marsjanin pisze:

> [...]
    > nawet ,,tanie", oczywiście porównując do kosztów czasu zwykłej rozmowy
    > a nie do neostrady. :) Teraz nie mam gdzie wypróbować nawet.

    Zadzwoniłem z telefonu, odezwał się modem.

  • 15. Data: 2017-01-22 19:58:35
    Od: MB <M...@h...com>

    W dniu 20.01.2017 o 21:55, elmer radi radisson pisze:

    > No wlasnie, Conexant HCF, creme de la creme ;)

    Ten chipset i jeszcze wykonanie oraz stery zoltrixa - nie ma się co
    dziwić. Ale były różne chipsety softmodemowe - akurat Conexanta należały
    do tych gorszych i do tego producent ze względu na różne dziwactwa
    patentowe bronił się jak mógł przed obsługą po czymkolwiek innym niż
    "jedyny słuszny OS". Póotwarte sterowniki z wstawkami binarnymi
    sprawiające mnóstwo problemów wyszły pod linuksa tylko dla niektórych
    HCFów i to praktycznie pod koniec życia modemów w paśmie głosowym (V.90/92)

    [...]

    > Z autopsji nie, bo raczej kazdy staral sie trzymac od takich wynalazkow
    > z daleka ;), zreszta z reguly mialo sie juz od dawna klasyczny modem
    > bo winmodemy w sumie wprowadzono raczej u schylku epoki dial-upu, cos
    > okolo roku 2000 oidp. Natomiast na logike problemy mogly byc dwa - slabe
    > albo niestabilne transfery w przypadku jednoczesnego obciazenia CPU
    > innymi programami. Albo dociazanie procka zauwazalne dla kogos ze
    > slabszym kompem. Zreszta zdaje sie ze mialy podane minimalne wymagania
    > od CPU.

    Bez przesady. Spójrz jakie tam transfery byly. To nie gigabit ethernet.
    Poza tym internet wyglądał wtedy nieco "lżej" - na tyle że dawało się
    WWW uzywać i w tekstowej Charlotte pod VM/XA w dawnym CIUWie - czy to na
    terminalach czy dialupie.
    Co do sprzętu to spora część sterowników softmodemów wymagała do
    działania MMX, co zawężało zastosowanie do minimum poziomu K6 (jeszcze
    nie 2) 200 / PentiumMMX 200 MHz lub wspomnianego Cyrixa. Transfery
    stabilne na poprawnie zaprojektowanych chipsetach.
    W tamtych czasach trzymałem się różnych wcieleń Lucenta/Agere 1648 w
    wersjach na V.90 a później nawet V.92. Działały jak złoto na K6-2 300
    MHz i szybszych (z wolniejszym sprzętem nie przyszło mi do głowy
    używać). Mniej skrzynek i kabli na biurku, no i kosztowały ~100 zł. To
    jednak sporo mniej niż zewnętrzne US roboticsy kosztujące wtedy AFAIR
    ~400 zł. A ówczesne 400 zł można przemnożyć spokojnie przez 2 jeżeli nie
    więcej na dzisiejsze złotówki. Do testów około 2000/2001 miałem
    pożyczony z pracy jakiś USRobotics (czarna, obła mydelniczka - nie
    pamiętam modelu) i co ciekawe ten Lucent 1648C TV5 na mojej kiepskiej
    linii (Nowa Praga) wyciągał powtarzalne ~48 kbps, US Rbotics ~42 kbps,
    softmodemy Zoltrixa na smart HCF ~38 kbps.

    > Tak, nawet ustawiales nieraz zworka/dip switchem jako ktory port
    > szeregowy ma byc widziany.

    Do tej pory trzymam ze 2 sztuki ISOwych modemów (sprzętówki) -
    nieprzbrana skarbica (dawca) zworek.
    Jakoś tak mam, że wydłubane luzem zworki giną, bo małe a jeśli
    potrzebuję raz na ruski rok zawsze sięgam do tych ISOwych modemów
    i po prostu są ;)

    /MB

  • 16. Data: 2017-01-23 10:25:30
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2017-01-22 19:58, MB wrote:

> [...]
    > Poza tym internet wyglądał wtedy nieco "lżej" - na tyle że dawało się
    > WWW uzywać i w tekstowej Charlotte pod VM/XA w dawnym CIUWie - czy to na

    Jak na owe czasy to jak komus sie udalo zapiac i wysycic 56k to niemalze
    jak GE ;). Dociazyc sie dalo - wystarczylo uzyc FTP a tego
    uzywalo sie dosyc duzo bo tam lezaly najwieksze skarby ;).

    --

    memento lorem ipsum

  • 17. Data: 2017-01-23 21:52:29
    Od: Marsjanin <m...@m...tk>

    Dnia Sun, 22 Jan 2017 17:45:11 +0100, t-1 napisał(a):

    > Zadzwoniłem z telefonu, odezwał się modem.

    Ze stacjonarnego :) Ciekawe, czy z komórki można się wbić...

    --
    Pozdrawiam,
    Marsjanin